مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

فنلاند قطب شرکت های نوپا

فنلاند قطب شرکت های نوپا
منطقه نوردیک سریعترین منطقه رشد شرکت های نوپا در اروپا و یکی از سریعترین مناطق جهان در این حوزه می‌باشد. در پنج سال گذشته در فنلاند یک فضای پر طراوت و پر جنب و جوشی از نظر رشد شرکت های نوپا ظهور نموده و در این کشور یک روند رو به جلو از نظر فعالیت های کارآفرینی به منصه ظهور رسیده است. این امر همچنین موجب افزایش علاقه سرمایه گذاران بین المللی و شرکت های جهان برای همکاری با شرکت های نوپای مستعد فنلاندی شده است.فنلاند برای شرکت های نوپا، یک محیط تجاری سهل و ساده و آزاد، همراه با فضایی جهت حمایت خلاقانه و شبکه ای کارآفرینان از یکدیگر، ایجاد نموده است.  شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند به عنوان مرکز استارتاپی شمال اروپا به شمار می رود، بخصوص در ماه نوامبر هر سال، به هنگام برپایی کنفرانس سرمایه گذار- استارتاپ اسلاش (Slush) که موقعیت عالی برای آموختن از تجربه منحصر به فرد فنلاند در حوزه استارتاپ محسوب می‌شود.


دسته بندی: آینده
تاریخ: 20 مرداد 1398 نظرات: 0

پنج کسب‌وکار که از رکود اقتصادی نجات پیدا کردند و دلایل موفقیت آن‌ها

پنج کسب‌وکار که از رکود اقتصادی نجات پیدا کردند و دلایل موفقیت آن‌ها
پنج کسب‌وکار که از رکود اقتصادی نجات پیدا کردند و دلایل موفقیت آن‌ها ، طی رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ مشخص نبود کدام کسب‌وکارها موفق می‌شوند از آن محیط اقتصادی نامساعد جان سالم به در ببرند. تنها چیزی که مشخص بود این بود که غول‌هایی چون گوگل و اپل خواهند بود با اسم‌ورسم و سودآوری خود همچنان در میدان باقی بمانند. لیکن برای بسیاری از شرکت‌های دیگر، این رکود به‌منزله پایان زندگی بود. بااین‌حال تعداد زیادی از شرکت‌ها هم بودند که باوجود تمامی ناملایمات و شرایط دشوار توانستند در دوران رکود زنده بمانند و همچنان رونق داشته باشند. در برخی موارد، دلیل این موفقیت آن‌ها، کالاها و خدماتی بود که عرضه می‌کردند، در برخی مواقع نیز دلیلش ارایه خدمات اختصاصی به مشتری، اهمیت برند آن‌ها از دید مشتریان یا صرفا خوش‌شانسی آن‌ها بود. شرکت‌ها و افراد عادی به شیوه‌های مختلفی از این بحران مالی نجات پیدا کردند. در اینجا پنج کسب‌وکار را به شما معرفی می‌کنیم که توانستند از این رکود بزرگ سربلند بیرون بیایند و توضیح می‌دهیم شرکت آن‌ها در آینده اقتصادی نزدیک چه وضعیتی خواهد داشت. 


درس های 7 کمپین بازاریابی و تبلیغات برتر در شبکه های اجتماعی

درس های 7 کمپین بازاریابی و تبلیغات برتر در شبکه های اجتماعی استارباکس، داو، ژیلت، اسپاتیفای و چند برند برتر دیگر درس های 7 کمپین بازاریابی و تبلیغات برتر در شبکه های اجتماعی
امروزه صحبت های زیادی در مورد کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی می شنویم. با این حال کمتر پیرامون معنای اصلی چنین مفهومی فکر می کنیم. به راستی کمپین های شبکه های اجتماعی چیست؟به طور کلی، کمپین ها به فرآیند هماهنگ سازی تلاش های بازاریابی از سوی یک کسب وکار در قالب اطلاعاتی جذاب برای مخاطب پیرامون محصولات، خدمات و نمای کلی برند با توانمندی های شبکه های اجتماعی اشاره دارد. نکته مهم در این تعریف ضرورت استفاده از حداقل یک شبکه اجتماعی به عنوان میزبان کمپین تبلیغاتی مان است.بدون تردید مانند هر پدیده دیگری، کمپین ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از تمرکز استراتژیک بر روی هدفی خاص، قابلیت اندازه گیری منظم و مداوم نتایج و القای احساس های مشخصی به کاربران شبکه های اجتماعی برای پسند موضوعی خاص. البته در برخی از موارد هدف اصلی کمپین ها ترغیب مخاطب به عملی خاص نیز هست. به عنوان مثال، ترغیب کاربران به خرید محصولات از برندی مشخص.


دسته بندی: آینده
تاریخ: 25 فروردین 1398 نظرات: 0

چه صنایع و بازارهایی در ۱۰ سال آینده متحول خواهند شد؟

 چه صنایع و بازارهایی در ۱۰ سال آینده متحول خواهند شد؟ تمامی ساخته‌ها و صنایع بشر که تابه‌حال دنیا به‌خود دیده، حاصل میل سیری‌ناپذیر آدمی به جست‌وجو و کندوکاو پدیده‌های نو و متفاوت است.کارآفرینان درحقیقت میوه‌ی میل بشری و نتیجه‌ی اراده‌ی انسان برای کشف ناشناخته‌ها و نوآفرینی هستند. آن‌ها در لبه‌ی تیز بازار حرکت می‌کنند و همواره باید خلاق و نوآور باشند. کارآفرینان موفق همواره می‌کوشند تا قواعد جاری و چهارچوب‌های موجود را به روش خلاقانه، بشکنند یا تغییر دهند؛ به‌گونه‌ای که مناسب موقعیت باشند.اگر قصد دارید چهارچوب‌ها را بشکنید، روی بازارهای بزرگ و صنایع مختلفی تمرکز کنید که به‌تدریج آماده‌ی ساختارشکنی و نوآوری می‌شوند. درعین‌حال، این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست ایده‌ها در این صنایع نوآفرینی و ساختارشکنی کنند؛ بلکه ساختارشکنی در این صنایع، ازطریق حل مشکلاتی حاصل می‌شود که نسل جدید مصرف‌کنندگان با آن مواجه هستند. این‌ها مسائل و مشکلاتی هستند که شرکت‌های فعلی و رقبای موجود نمی‌توانند یا به این زودی‌ها نخواهند توانست آن‌ها را حل کنند.


دسته بندی: آینده
تاریخ: 18 فروردین 1398 نظرات: 0

نقش استارتاپ‌ها در یاری‌رساندن به سیل‌زدگان

نقش استارتاپ‌ها در یاری‌رساندن به سیل‌زدگان امداد رسانی به روستاهای در محاصره سیل و آبگرفتگی حاشیه دز
نباید از نقش شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً شبکه‌های فیلتر شده‌ای مانند تلگرام و توئیتر در اطلاع رسانی در زمان سیل چشم‌پوشی کرد؛ سرویس‌هایی که توانستند با اطلاع‌رسانی و پوشش لحظه‌به‌لحظه‌ای اتفاقات استان‌های درگیر سیل به روند کمک‌رسانی به این مناطق کمک کنند.سال ۹۸ با سیل ویرانگر آغاز شد، سیلی که از استان‌های شمالی تا جنوبی کشور را در برگرفت و خرابی‌های بسیاری بر جا گذاشت. اما این سیل در دل خود آزمونی نیز برای استارتاپ‌ها داشت چرا که اگر در بلایای طبیعی دیگر، تنها اپراتورهای تلفن همراه بودند که با رایگان کردن خدمات خود به کمک هموطنان آسیب دیده می‌آمدند اما در سیل اخیر بسیاری از استارتاپ‌ها همسو با اپراتورهای تلفن همراه با ارائه خدمات فناورانه خود سعی در یاری رساندن به سیل‌زدگان را داشتند. در عین حال نباید از نقش شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً شبکه‌های فیلتر شده‌ای مانند تلگرام و توئیتر هم چشم‌پوشی کرد؛ سرویس‌هایی که توانستند با اطلاع‌رسانی و پوشش لحظه‌به‌لحظه‌ای اتفاقات استان‌های درگیر سیل به روند کمک‌رسانی به این مناطق کمک کنند.