مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

ماهیت واقعی افراد در فضای مجازی مشخص می شود

ماهیت واقعی افراد در فضای مجازی مشخص می شود در سیزدهمین نشست نقد و اندیشه مطرح شد: غرویان: اخلاق، تزریقی و تلقینی نیست / سیاوشی: دوگانگی از جامعه به فضای مجازی منتقل شده است / فتوره چی: ماهیت واقعی افراد در فضای مجازی مشخص می شود صاحبنظران حاضر در سیزدهمین نشست نقد و اندیشه با موضوع «صیانت از اخلاق در فضای مجازی» با تبیین وضعیت اخلاق در فضای مجازی، به چرایی ایجاد وضعیت نگران کننده فعلی و راه حل های اصلاح آن پرداختند. سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «نقد و اندیشه» با موضوع «صیانت از اخلاق در فضای مجازی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه ، طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی فتوره‌چی، مدیر گروه مطالعات رسانه و فرهنگ موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران در وزارت ارتباطات برگزار شد.


بررسی شاخص‌های عصب‌شناختی فرهنگ مردم ایران

بررسی شاخص‌های عصب‌شناختی فرهنگ مردم ایران  خانواده‌های با ساختار سلسله مراتبی با قدرت بیشتر مرد، خانواده‌های موفق‌تری هستند. در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان باید نقش مرد به عنوان سرپرست خانوار برجسته شود. این بخشی از یافته‌های پژوهش «بررسی شاخص‌های عصب‌شناختی فرهنگ مردم ایران» است که در دوره ریاست دکتر پرویز داوودی در مرکز بررسی‌های استراتژیک تهیه شده است.پژوهش «بررسی شاخص­‌های عصب­­‌شناختی فرهنگ مردم ایران و تدوین کاربست­‌های آن در طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» توسط دکتر وحید نجاتی (دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی) در تابستان ۱۳۹۱ و در دوره دوم دولت محمود احمدی‌نژاد به انجام رسیده است. 


دسته بندی: گزارش
تاریخ: 05 اردیبهشت 1398 نظرات: 0

روندهای جهانی تناقض پیشرفت

روندهای جهانی تناقض پیشرفت
شورای اطلاعات ملی منتشر کرد: روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت /  داستان ما از آینده با یک تناقض آغاز و پایان می‌یابد: روندهای جهانی بیانگر آینده‌ای تاریک و دشوار هستند و این علی رغم پیشرفت در دهه‌های اخیر است. این روندها همچنین دربردارنده فرصت‌هایی هستند که آینده مطمئن‌تر و مفیدتری را ارزانی می‌دارند. در صفحه‌هایِ پیشِ رو، از افق‌های زمانی چندگانه استفاده می‌کنیم که به کشف آینده از چشم اندازهای مختلف، نشان دادن مخاطرات تغییرات ناپیوسته، عمیق و کُند و همچنین به مشخص نمودن نقاط تصمیم کمک می‌کند.گزارش «روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت/Global Trends: Paradox of Progress» که توسط شورای اطلاعات ملی (National Intelligence Council) در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌ است به روندهای جهانی و مفاهیم اصلی آن تا سال ۲۰۳۵ به شرح زیر می‌پردازد.سن ثروتمندان در حال افزایش است اما فقرا چنین نیستند. جمعیت شاغل در کشورهای ثروتمند، چین و روسیه در حال کاهش است در حالی که این جمعیت در کشورهای در حال توسعه، کشورهای فقیرتر و به خصوص آفریقا و جنوب آسیا در حال رشد است و این باعث ایجاد فشارهای اقتصادی، اشتغال، شهرنشینی و رفاه گشته و مهاجرت را تحریک می‌کند. 


10 برند ارزشمند دنیا

10 برند ارزشمند دنیا در لیست زیر به ارائه ارزشمندترین برندهای دنیا پرداخته شده است.

به گزارش ibazaryabi این لیست و آمار آن می تواند به نحوی وضعیت آینده برند را مشخص کند و رشد یا افول آن را می توان فهمید.

دسته بندی: گزارش
تاریخ: 25 فروردین 1398 نظرات: 0

30 شعار تبلیغاتی برتر در دنیای تبلیغات

شعار تبلیغاتی یکی از پرچالش ترین و درعین حال هیجان انگیزترین مباحث در هنگام شروع یک کسب و کار است. مدیران برندها ساعت ها در این باره فکر می کنند و با دیگران به مشورت می پردازند زیرا شعار تبلیغاتی زیربنای یک کسب و کار و معرفی یک برند است. معمولا شعارهای کسب و کار زیادی از برندها و شرکت های مختلف میان مردم پخش می شود اما یک شعار تبلیغاتی خوب می تواند اقبال مردم به آن کسب و کار را افزایش دهد و در راستای موفقیت برند کمک های زیادی بکند.


دسته بندی: گزارش
تاریخ: 25 فروردین 1398 نظرات: 0