مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

نظارت بر تاکسی‌های آنلاین به بخش خصوصی واگذار شود

نظارت بر تاکسی‌های آنلاین به بخش خصوصی واگذار شود
دبیر انجمن کسب‌وکارهای مجازی در گفتگو با تجارت‌نیوز: نظارت بر تاکسی‌های آنلاین به بخش خصوصی واگذار شود
شایان شلیله، دبیر انجمن کسب‌‌وکارهای مجازی و یک فعال حوزه استارتاپ می‌گوید: ما مخالف هستیم که نظارت روی تاکسی‌های آنلاین در دست یک نهاد دولتی باشد.لایحه‌ وزارت کشور درباره نظارت شهرداری بر تاکسی‌های اینترنتی، همچنان در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است.بخش مهم این لایحه در صورت تصویب اشاره به این موضوع دارد که شهرداری‌ها مسئول نظارت و ارزیابی تاکسی‌های آنلاین شوند. قانونی که می‌تواند به ورود سازمان تاکسیرانی و شهرداری بر عملکرد استارتاپ‌های تاکسی آنلاین منجر شود که به گفته مدیران تاکسی‌های آنلاین آن روز، روز تعطیلی این صنف است.


دسته بندی: گفت و گو
تاریخ: 08 تیر 1398 نظرات: 0

استارتاپ ها، کلید قفل اشتغالزایی و رونق بخش تولید

استارتاپ ها، کلید قفل اشتغالزایی و رونق بخش تولید استارتاپ ها، شرکت های نوپا و فناور، نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع امروز دارد و به تاکید کارشناسان می توانند رونق بخش تولید کشورمان بویژه در دوران تحریم های ظالمانه باشند که ضروری است بیش از پیش حمایت شوند.استارتاپ (Startup) به معنای کسب و کار جدیدی است که حول محور فناوری شکل گرفته است و ظرفیت رشد بالایی دارد. در سال‌های گذشته، بستر مناسبی برای رشد این شرکت‌های نوپا در کشور فراهم شد و نهادهای متولی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری از آنها حمایت می‌کنند.با توجه به ماهیت این شرکت ها و سرمایه کمتری که برای شروع کار نسبت به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی دیگر دارند، انتظار دستیابی سریع تر آنها به محصول با ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم زیاد، بالاست لذا ایجاد زمینه ها و فرصت های مناسب جهت رشد و توسعه آنها می‌تواند در شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر کسب و کارهای نوپا موثر باشد.


تبلیغات آنلاین عامل ایجاد تحول استارتاپ ها

تبلیغات آنلاین عامل ایجاد تحول استارتاپ ها امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: ۱۰ درصد از کل ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران، مربوط به تبلیغات است و تبلیغات آنلاین می‌تواند کسب و کارهای نوپا را متحول کند.ناظمی در توئیتر نوشت: تحلیل ترافیک بین‌الملل اینترنت کشور شاخص مناسب رفتار کاربران ایرانی و شناسایی فرصت‌هاست. ۱۰ درصد از کل ترافیک مربوط به تبلیغات است؛ شاخصی که نشان می‌دهد همچنان حوزه تبلیغات، یک اقیانوس آبی برای شرکت‌های نوپا است و البته نیاز زیادی به رفع موانع نیز دارد.

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفتگوی تجارت‌نیوز با فهمیه قهاری، مدیر عامل اپلیکیشن «آوانس» 
گفتگوی تجارت‌نیوز با فهمیه قهاری، مدیر عامل اپلیکیشن «آوانس»:خرید بیمه بدنه محدود از استارتاپ‌های بیمه آنلاین/ نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات
افزایش نجومی قیمت خودروها و به تبع آن قیمت بیمه‌ها که در سالجاری به تناسب قیمت خوروها افزایش داشت موجب شد تا بسیاری از دارندگان خودرو از خرید بیمه بدنه برای خودروهایشان صرف نظر کنند.خرید بیمه بدنه محدود از استارتاپ‌های بیمه آنلاین/ نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات


مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz 
رند فیشکین، بنیان‌گذار وب‌سایت Moz در موفق‌ترین سال‌های شرکت به افسردگی مبتلا شد اما تصمیم گرفت شروعی دوباره داشته باشد و استارتاپ جدیدی را بنیان‌گذاری کرد.

اگر به سئو علاقه دارید یا به‌دنبال راهی برای بهبود رتبه‌ی سایت خود در موتورهای جست‌وجو بوده‌اید، مطمئنا نام وب‌سایت Moz را شنیده‌اید. Moz یک شرکت نرم‌افزار به‌عنوان خدمات است که در زمینه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی و تحلیل بازاریابی کسب‌وکارها فعالیت می‌کند. علاوه‌براین، قسمت بلاگ این وب‌سایت پر از نکته‌های آموزشی و کاربری در مورد بهبود سئوی سایت است و درواقع یکی از استارتاپ‌هایی است که از استراتژی بازاریابی محتوا برای جلب مشتری استفاده می‌کند. استارتاپ Moz در سال 2004 توسط رند فیشکین و گیلیان موسیگ به‌عنوان شرکت خدمات مشاوره بنیان‌گذاری شد و در سال 2008 فعالیت خود را به سمت توسعه‌ی نرم‌افزارهای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا همان سئو تغییر داد. میلیون‌ها بازاریاب دیجیتال از سراسر دنیا در انجمن‌های آنلاین وب‌سایت Moz حضور دارند و همچنین ابزارهای مختلف مرتبط با بازاریابی در این وب‌سایت عرضه می‌شود. ابزارهایی مانند جستجوی کلمات کلیدی، ساخت لینک و سئوی سایت از جمله خدماتی است که Moz ارائه می‌دهد تا شرکت‌ها دید بهتری از عملکرد سایت خود داشته باشند و بتوانند رتبه‌ی خود را بهبود دهند. امکانات اولیه‌ی این وب‌سایت رایگان است اما بازاریابان حرفه‌ای برای مدیریت بهتر و دقیق‌تر وب‌سایت و تحلیل آن باید مبلغی را ماهانه بابت استفاده از خدمات Moz پرداخت کنند.