اپلیکیشن شارژاپ
اپلیکیشن شارژاپ خدمات الکترونیکی برای سهولت هر چه بیشتر در انجام کارهای روزمره، یکی از نتایج پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر بوده که بسیار مفید میباشد. اپراتورهای تلفن همراه نیز با همین رویکرد، خدماتشان را بهتر کرده اند بطوری که می توانید در هر زمان و مکان، اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید و یا قبوض مختلف را پرداخت نمایید. البته خدمات اپراتورهای تلفن همراه به همین جا ختم نمی شود و به دلیل وجود رقابت، همواره موارد جدیدی به آنها افزوده می گردد.

در ادامه برنامه "شارژاپ" را به عنوان دستیاری برای استفاده از این خدمات معرفی میکنیم.
رابط کاربری :

در محیط اپلیکیشن فوق، نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب، چیدمان مرتب اجزای صفحه و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی به چشم میخورد. باید گفت که نقص خاصی در قالب گرافیکی این برنامه اندرویدی وجود ندارد اما در عین حال انتظار میرفت که با دقت نظر بیشتر، ظاهر یکپارچه تری برای آن خلق گردد و جذابیت صفحه اصلی "شارژاپ" در بقیه بخش ها و حتی آیکن آن نیز حفظ شود. انتخاب رنگ های مناسب تر، آیکن های زیباتر، بهینه سازی برای همه سایزهای صفحه نمایشگر و فونت خواناتر، میتوانست در ایجاد این ویژگی ها موثر باشد.

جابجایی بین قسمت های مختلف برنامه فوق با سرعت بالا و پیچیدگی کم انجام میپذیرد و استفاده از امکانات مجود نیز راحت است. در پیاده سازی رابط کاربری این اپلیکیشن، استانداردهای لازم تا حد زیادی رعایت گردیده اند و تکنیک های به کار رفته نیز اصولی هستند. البته در بعضی موارد، بهتر بود ساده تر عمل شود و همچنین با استفاده از ترفندهای هوشمندانه، تعداد دفعات جابجایی کمتر باشد تا بتوانیم "شارژاپ" را از این لحاظ، جزو نمونه های حرفه ای و بدون نقص قلمداد کنیم. عملکرد نادرست دکمه سخت افزاری بازگشت در بعضی از بخش ها، یکی از نقص های قابل ذکر در این برنامه است.

کاربرد :

وظیفه اصلی این اپلیکیشن اندرویدی همانطور که از نام آن مشخص است، خرید شارژ سیم کارت های اعتباری برای اپراتورهای تلفن همراه ایران از جمله همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل میباشد. البته به غیر از این، شما می توانید از امکانات دیگری همچون پرداخت قبوض، فعالسازی بسته های اینترنتی، تهیه گیفت کارت های کمپانی های معتبر، خرید آنتی ویروس و استفاده از سایر خدمات اپراتورهای تلفن همراه نیز در "شارژاپ"، بهره مند شوید. در ادامه راجب این امکانات و نحوه عملکرد هر یک از بخش های برنامه فوق بیشتر توضیح داده ایم.

خرید شارژ سیم کارت در اپلیکیشن فوق به دو صورت مستقیم و دریافت رمز کارت شارژ انجام میپذیرد که در هر دو مورد می توانید بطور آنلاین یا آفلاین این کار را انجام دهید. بد نیست بدانید که با اجرای "شارژاپ" برای اولین بار، شماره تلفن همراه شما ذخیره می شود و بدین ترتیب برنامه، اپراتور مربوط را تشخیص داده و دیگر لازم به وارد کردن شماره در هنگام شارژ مستقیم نخواهد بود هرچند از قسمت تنظیمات قابل تغییر است. البته می توانید برای شماره های موجود در لیست مخاطبین خود نیز شارژ سیم کارت تهیه نمایید که قابلیت مفیدی میباشد.

یکی از بخش های "شارژاپ" مربوط به پرداخت قبوض می شود که در آن می توانید قبض های مختلف و جریمه های رانندگی را با وارد کردن شناسه های آنها بپردازید و همچنین مبلغ قبض سیم کارت دائمی همراه اول را استعلام کنید. در اینجا نیز امکان پرداخت به صورت آنلاین و آفلاین میسر گردیده و ابزار اسکن بارکد قبض هم برای سهولت بیشتر در انجام کار وجود دارد. برای فعالسازی بسته های اینترنتی با استفاده از برنامه فوق، باید به قسمتی به همین نام بروید که بسته های تعریف شده توسط هر یک از اپراتورهای تلفن همراه، به خوبی در آن دسته بندی گردیده اند.

امکانات موجود در "شارژاپ"، تنها به سیم کارت تلفن همراه محدود نمی شوند و در قسمت های  گیفت کارت و آنتی ویروس از آن، می توانید کارت های اعتباری مربوط به کمپانی های معتبر از قبیل iTunes، XBOX، amazon و PLAYSTATION را خریداری نموده و یا لایسنس آنتی ویروس معروف ESET را تهیه کنید. لازم به ذکر است که در این دو بخش از اپلیکیشن فوق، پرداخت هزینه فقط به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانک های ملت و پارسیان انجام میپذیرد.

همانطور که میدانید هر یک از اپراتورهای تلفن همراه، خدمات متنوعی را برای رفاه حال مشترکین خود ارائه میدهند که برای فعال کردن آنها، قسمت جداگانه ای در "شارژاپ" پیش بینی شده است. با توجه به اینکه برخی از کاربران با همه این خدمات آشنایی ندارند، برای هر کدام راهنمایی مختصری در دسترس میباشد. در آخرین بخش از برنامه فوق به نام گزارشات، می توانید گزارش های مختلف از جمله شارژهای مستقیم، کارت شارژهای خریداری شده، پرداخت های مربوط به قبوض، خرید آنتی ویروس و گیفت کارت ها و همچنین فعالسازی بسته های اینترنتی را ببینید. در منوی کناری این اپلیکیشن نیز قابلیت استعلام شارژ سیم کارت و قسمت اخبار به چشم میخورد.

با توجه به امکاناتی که نام بردیم، مشخص است که "شارژاپ" کارایی لازم را برای انجام وظیفه به بهترین شکل در خود دارد و کمبود خاصی برای آن قابل ذکر نیست. البته باید گفت که وجود قابلیت هایی مانند ذخیره شماره کارت بانکی، امکان ورود مبلغ دلخواه و یا خدمات متنوع تر برای اپراتورهای تلفن همراه، میتوانست کارایی این برنامه را به مراتب افزایش دهد هرچند برخی از این موارد به کد USSD مورد استفاده مربوط می شود. امیدواریم در آینده، توسعه هرچه بیشتر برنامه فوق را همراه با ایده های جدید و کاربردی در آن ببینیم.

قیمت : دریافت این برنامه اندرویدی و استفاده از قابلیت های آن، بدون پرداخت هزینه انجام میگیرد و شما تنها برای خرید شارژ سیم کارت یا فعالسازی خدمات اپراتورهای تلفن همراه، باید هزینه های لازم را بپردازید.
برای خرید شارژ سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و تالیا، می توانید از طریق وبسایت "شارژاپ" نیز اقدام کنید.

برای دریافت شارژاپ از اپ استور مایکت دریافت کنید

دریافت از مارکت مایکت



جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید