تعریف استارت آپ startup
تعریف استارت آپ (startup) چیست؟ نمونه 18 شرکت نوپا ایرانی
تعریف استارت آپ (startup) چیست؟ نمونه 18 شرکت نوپا ایرانی
استارت آپ یک شرکت است که در مرحله اول عملیات خود قرار دارد. این شرکت ها اغلب در ابتدا توسط بنیانگذاران کارآفرین خود حمایت می‌شوند و برای توسعه محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بنیانگذاران آنها معتقدند برای این کار تقاضا وجود دارد.

با توجه به درآمد محدود یا هزینه های بالا، اکثر این عملیات های در مقیاس کوچک در دراز مدت پایدار نیستندو بدون کمک سرمایه گذاران دوامی نخواهند داشت.

در اواخر دهه 1990، شایع ترین نوع شرکت استارت آپی، داتکام بود. سرمايه گذاري در اين زمان بسيار آسان بود كه به سبب علاقه سرمايه گذاران براي ظهور اين نوع از تجارت ها بود. به زبان ساده، استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
استارت آپ چیست؟

تعریف استارت آپ: هرچند که چارچوب مفهوم استارت آپ تقریبا ثابت است، اما برای این مفهوم تعاریفی ارائه شده است که چند نمونه از آنها را بررسی می‌کنیم:
تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA):

کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک:

سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.
تعریف استارت آپ توسط اریک ریس:

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است. این تعریف در کتاب نوپای ناب توسط اریک ریس آورده شده است.
تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر:

عملیات تنظیم و راه اندازی یک عملیات یا حرکت
انواع استارتاپ

استیوبِلَنک، نویسنده‌ی وب‌گاه Xconomy 5 نوع از استارت آپ های موفق را به این شکل معرفی می‌کند: (انواع استارت آپ)

    استارت آپ سبک زندگی

استارت آپی محسوب می شود که با زندگی روزمره ما عجین شده است. به طور مثال شخصی که ماشین برقی برای تفریح خود در پارک، تهیه کرده است با ارائه آن به دیگران و دریافت مبلغی می تواند ماشین برقی خود را در سطح بالایی نگه دارد و تفریح بیشتری کند.

    کسب و کارهای کوچک

در این نوع استارتاپ معمولا یک خانواده مالک آن است و آن را اداره می‌کند و بیشتر برای تامین مخارج خانواده انجام می دهند.

    استارت آپ های گسترش‌پذیر

این نوع سود و بازدهی بیشتری دارند و عموما به صورت خوشه‌های نوآور و خلاق باهم تشکیل گروه می‌دهند. به طوریکه چند ایده خوب در کنار هم یه ایده ناب تری را تشکیل می دهد.
استیو بلنک کیست؟ ( انواع استارتاپ )
    استارت آپ هایی که طراحی شده اند تا به سرعت فروخته شوند

مثلا در حوزه مسکن، استارت آپی تهیه می شود که می تواند مشکل بنگاه های املاک را به سرعت حل کند. سازنده این استارت آپ هدفش فقط فروش این استارت آپ برای شرکت های بزرگ است.

    استارت آپ های اجتماعی

هدف این استارت اپ ها فقط کسب درآمد نیست و نگاهشان بیشتر دنبال تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای انسان ها است.

    شرکت‌های استارت آپ بزرگ

شرکت‌های بزرگ به دلیل تغییرات در سلسقه‌ی مشتری، فناوری‌های جدید، قانون‌گذاری، رقبای جدید و … مجبور هستند تا با ایفای برنامه های جدید و استارت آپ ها نوین در میدان رقابت حضور داشته باشند.

    استارت آپ های اجتماعی

برعکس استارتاپ‌های گسترش‌پذیر، هدف این استارتاپ‌ها این است که دنیا را تبدیل به جایی بهتر کنند، نه این‌که سهم بازار را بگیرند یا برای بنیان‌گذاران آن ثروت بسازند.
استارتاپ ویکند رویدادی 54 ساعته در آخر هفته می‌باشد که در آن افراد در گروه های مختلف(توسعه دهندگان، مدیران کسب و کارها و …) ایده هایشان را مطرح می‌کنند. در واقع استارت آپ ویکند مکانی برای ارائه ایده هاست.داوران و شرکت های سرمایه گذاریبا مشاهده ایده های مختلف تصمیم به قبول یا رد ایده ها می‌گیرند. اولین تاریخچه استارتاپ ویکند startupweekend که به نوعی اولین تاریخچه استارت آپ به شکل امروزی نیز می‌باشد، به سال 2007 در شهر بولدر ایالت کلرادو در آمریکا برمی‌گردد. در آن رویداد 70 سرمایه گذار حضور داشتند.

در ادامه این مقاله، مختصری درباره تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان گفته می‌شود تا در ادامه به سوالاتی مانند چگونه استارتاپ بسازیم پاسخ دهیم.
تاریخچه کارآفرینی

ابتدا لازم است مفهومی به نام مقیاس تولید را شرح دهیم.
تعریف مقیاس تولید

مقیاس تولید در واقع نشان دهنده‌ی خروجی یک واحد-معمولا صنعتی- می‌باشد. واحدهایی که نرخ خروجی بالایی دارند، حجم تولید آنها را با مقیاس تولید بالا می‌دانند.نحوه‌ی تولید در 4 دسته‌ی زیر قرار می‌گیرد که به اختصار شرح داده خواهند شد:

    تولید سفارشی: تولید بر اساس سفارش
    تولید دسته ای: در تولید دسته ای هر کار از بخش های کاری مختلف می گذرد به طوری که کارهای مختلف دارای مسیرهای تولید مختلف می باشند. مشخصه این تولید ساخت تعداد محدودی از محصول در مدت زمان معین است.
    تولید انبوه: تولید در مقیاس بالا در یک خط تولید
    تولید پیوسته: مانند تولید مواد شیمیایی و یا تولید سیمان

با شروع قرن 18، کارآفرینان از تولید در مقیاس کوچک در شهرهای کوچک، به سمت تولید انبوه حرکت کردند. در دسترس بودن انرژی و نیروی کار، باعث حرکت به این سمت شد. تقاضای روز افزون محصولات نیازمند سازماندهی مناسب بود و از سویی فضا را برای شروع کسب و کارها فراهم می‌کرد. آمریکا در این دوره نقش برجسته ای ایفا کرد و کارآفرینان مانند اندرو کارنگی، جورج مورگان، جان دی. راکفلر، فرانک کنان و هنری فورد را به وجود آوردند.
تاریخچه انواع استارت آپ در ایران
تاریخچه‌ی استارتاپ‌های معروفی که همه با آن‌ها سر و کار داریم و اکثراً در حوزه فناوری اطلاعات (IT) فعالیت می‌کنند حداکثر به ۸ تا ۱۰ سال گذشته بر می‌گردد. اما اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی ایران پیشینه قدیمی‌تری دارد و فعالیت آن به دهه ۷۰ بر می‌گردد. طرح پدید آوردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای اولین بار در شرکت‌هایی نظیر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و اسپانسر پروژه‌های نوپا مانند مرکز صنایع نوین شکل گرفت.

اولین شرکت‌های پدید آمده در حوزه فناوری ارتباطات (Communication Technology) و مخابرات بودند و بخشی از زیرساخت‌های مخابراتی ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ توسط این شرکت‌ها به وجود آمدند. مخابرات و بایوتکنولوژی دو حوزه‌ی اصلی کسب و کار در زمینه نوآوری بودند که بعد از جنگ بر اساس نیازهای کشور شکل گرفتند. در آن زمان ادبیات استارتاپ هنوز مفهومی نداشت. در اوایل دهه ۹۰ با به وجود آمدن مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها در کنار دانشگاه‌ها، تیم‌های مختلفی پدید آمدند که منجر به رشد نیروی انسانی اکوسیستم استارتاپی ایران شدند.
چگونه استارت اپ بسازیم؟
10 ایده برای شروع استارتاپ
10 ایده برای شروع استارتاپ
10 ایده برای شروع استارتاپ

    فقط شروع کنید! بسیاری از ایده ها پس از شروع یک کار به ذهن می‌رسند زیرا پس از ارزیابی و سنجش می‌توان نقاطی که نیاز به کار دارند را شناسایی کرد.
    بفروشید! فروش، هنری است که درباره آن بارها و بارها نوشته شده است. فروش می‌تواند الهام بخش ایده برای شما باشد.
    از کسی بخواهید به شما توصیه ای کند و سپس خودش نیز آن را اجرا کند.
     کارکنان راه دور استخدام کنید.
     کارکنان قراردادی استخدام کنید.
     یک همکار پیدا کنید.
     با کسی کار کنید که شما را به سمت بی نهایت سوق می‌دهد.
     بر روی پول تمرکز نکنید.

همچنین می‌توانید از چک لیست زیر برای سوق دادن ایده هایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسب و کار استفاده کنید.
10 نکته درباره‌ی چک لیستی از ایده‌های شروع استارت‌آپ
1- ایده های خود را اصلاح کنید.

با یک جست و جوی ساده بازار ایده خود را بررسی کنید. آیا این ایده از قبل وجود دارد و یا جدید است؟ اگر از قبل وجود دارد شما نسبت به شرکت های پیشتاز در این زمینه چه مزیتی دارید؟ کیفیت؟ قیمت کمتر؟ این ها همه سوالاتی است که پاسخ آنها با یک جست و جی ساده به دست می‌آید.
2- یک طرح کسب و کار بنویسید.

هنگامی که قصد اجرایی کردن ایده خود را دارید لازم است به چند سوال پاسخ دهید. هدف از کسب و کار شما چیست؟ محصول خود را به چه کسی می‌فروشید؟ هزینه های استارتاپ خود را چگونه تامین می‌کنید؟ تمام این سوالات به وسیله‌ی یک طرح کسب و کار مناسب پاسخ داده می‌شوند.
3- امور مالی خود را ارزیابی کنید.

شروع هر کسب و کاری نیاز به هزینه دارد. شما باید مشخص کنید چگونه این هزینه ها را تامین خواهید کرد و مهم تر در هر مرحله از کار چقدر هزینه لازم است صرف کنید؟
از چک لیست برای سوق دادن ایده هایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسب و کار استفاده کنید
4- ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید.

قبل از آنکه شرکت خود را ثبت کنید، باید درباره‌ی نوع آن بحث کنید. ساختار شرکت شما برهمه‌ی فرآیندها و عملیات های بعدی شما تاثیر می‌گذارد. هرگونه انتخاب اشتباه باعث می‌شود دچار مشکل شوید.
5- کسب و کارتان را ثبت قانونی کنید.

برای آنکه رسما در دنیای کسب و کار شناخته شوید باید از مراحل قانونی و فیلترهای آن عبور کنید. لازم است این کار دقیق صورت بگیرد و همه‌ی اسنادی که برای قانونی شدن شما لازم است فراهم شود.
6- یک بیمه نامه بخرید.

هرچند که ممکن است عده‌ی زیادی این کار را هدر دادن پول بدانند، اما صاحب نظران این حوزه همیشه بر ساختن راه های برگشت مجدد تاکید کرده اند. شرکت، کسب و کار و یا استارتاپ شما لازم است در مقابل سرقت، حادثه و یا حتی رکود بیمه شود. برای این کار می‌توانید از یک مشاور بیمه کمک بگیرید.
7- تیم خود را تشکیل دهید.

تنها درصورتی که قصد دارید تنها کار کنید نیاز بهاستخدام و یا تشکیل یک تیم ندارید. در غیر این صورت برای برداشتن یک گام مهم رو به جلو لازم است تیم خود را تشکیل دهید. جو زادواچکی، مدیر عامل و موسس MediaMath، می‌گوید:” کارآفرینان بایدبه عامل”مردم” همانقدر توجه کنند که به محصول یا خدمتشان توجه دارند.”
8- فروشندگان خود را انتخاب کنید.

شما و تیمتان احتمالا قادر نیستید همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهید پس لازم است گروه سومی که فروشنده نامیده می‌شود وارد شود.لازم است محصول شما به نحوی ارائه شود، حال این کار را می‌توان با کمک یک شرکت انجام داد و یا با استخدام افرادی دیگر.
9- خودتان را تبدیل به یک برند کرده و تبلیغ کنید.

برند و تبلیغ، دو عامل بسیار مهم و تاثیر گذار در رشد شما هستند که توضیح درباره روش های صحیح برند سازی و تبلیغات خارج از بحث ما در این مقاله است.
10- کسب و کار خود را رشد دهید.

عمر هر استارتاپ به طور متوسط 3 سال در نظر گرفته میشود. درصورتی که این استارتاپ موفق باشد، پس از رشد دیگر یک استارتاپ نخواهد بود بلکه به عنوان یک شرکت و یا برند شناخته می‌شود
نمونه های دیگر ایده‌های استارتاپی

هرچند که در قبل چند ایده برای شروع استارت آپ آورده شد ولی باز برای تفهیم بیشتر و آشنایی با مراحل کارآفرینی چند ایده گفته می‌شود.
استارتاپ Freshtohome
استارتاپ Freshtohome  مربوط به کشور هند و از جمله استارتاپ های سود ده است
1-Freshtohome ، فروش ماهی و گوشت به صورت آنلاین

این استارتاپ مربوط به کشور هند است و از جمله استارتاپ های سود ده است.
2- بازاری برای فروش صنایع دستی

بازار صنایع دستی با وجود ظرفیت های مختلف، کمتر فرصت رشد داشته و هم اکنون جای مانور زیادی برای افرادی که به دنبال ایده های استارتاپی هستند دارد.
3- حوزه ادبیات را فراموش نکنید

ادبیات نیز از دیگر حوزه هایی است که علاقه مندان خاص خودش را دارد ولی هنوز استارت آپ بزرگی در آن شکل نگرفته است.
4-  استارت آپ خرید کالاهای مصرفی روزانه، تنها با سه دلار

هر خانه ای در جهان خرید روزانه ای زیادی دارد که در اکثر مواقع مخارج خرید منزل بسیار زیاد است. سایت Brandless که با ایده یک زوج در ماه جولای سال جاری با بودجه ۵۰ میلیون دلاری راه اندازی شدکه تمام کالاهای روزانه مورد نیاز یک خانه را فقط با قیمت ثابت ۳ دلار ارائه می دهد.در این کسب و کار نوپا، مدیران سایت کالاهای خود را بصورت عمده خریداری کرده و بسته بندی می‌کنند؛هیچ برندی بر روی کالای خریداری شده وجود ندارد و این نکته مثبتی است که مشتری دیگر پول برند را نخواهد داد.
مشاغل استارتاپ

با نگاهی به ایده های استارت آپی که مطرح شد، می‌توان به وسعت ایده ها و به دنبال آن وسعت مشاغل استارتاپی پی برد. مشاغل استارتاپ امروزه طیف وسیعی دارند. راننده، پیک موتوری، ارائه دهنده خدمات از راه دور، نظافتچی، واسطه گری و … همگی از مشاغل استارتاپی هستند که امروزه شکل گرفته اند.
آشنایی با مراحل کارآفرینی

فرایند کارآفرینی به صورت مجموعه ای از رویه ها و روش ها بیان می‌شود، که کارآفرینان برای ایجادیک کسب و کار یا سرمایه گذاری به دنبال آن هستند. تمام مراحل فرایند کارآفرینی دارای معنی و قابلیت خاصی هستند که هر کدام روشی برای سرمایه گذاری ارائه می‌دهند. در زیر یک نمودار جریان از مراحل کارآفرینی آورده شده است. بسیاری از شرکت های نوپا در مسیر رشد خود با چالش ها و مشکلاتی رو به رو هستن. داشتن فرآیندی منظم مانند آنچه بیان شد می‌توان در کاهش مشکلات موثر باشد.
آشنایی با مراحل کارآفرینی
داشتن فرآیندی منظم در کارآفرینی باعث موفقیت‌تان خواهد شد
1- شناسایی فرصت ها

در اولین گام از فرآیند کارآفرینی، کارآفرین باید یک مشکل را شناسایی کند و برای حل آن راه حلی منطقی ارائه کند. هر شرکت نوپا با یک ایده که راه حلی برای حل یک مشکل ارائه می‌دهد شکل می‌گیرد.
2- داشتن یک دید واضح و روشن

داشتن دید بدون اجرا، تنها رویایی با چشمان بسته است. همچنین هنگام کارآفرینی باید توجه داشت که داشتن دیدی وسیع و شناسایی و ارزیابی همه‌ی جوامع، از ضروریات است.
3- کشاندن دیگران به سمت دید خودتان

پس از برنامه ریزی تاکتیکی و دست یابی به یک دید واضح از فرآیند کارآفرینی،لازم است برای جمع آوری تیم مورد نظرتان تلاش کنید. پیشتر درباره این موضوع صحبت کردیم.
4- جمع آوری منابع

در این گام لازم است با داشتن یک طرح کسب و کار قوی، مخاطب را با ایده قوی خود آشنا کنید. داشتن یک طرح کسب و کار قوی همچنین از شروط لازم برای جذب شرکت های سرمایه گذاری است.
5- سرمایه گذاری

پس از یافتن منابع مناسب، اکنون زمان تخصیص و استفاده‌ی صحیح از این منابع است. این کار نیاز به مهارت خاص خودش را دارد.
6- سازگاری با گذشت زمان

در این مرحله که آخرین گام از فرآیند توسعه کسب و کار به شمار می‌رود، لازم است با نظارت و بررسی دقیق، کار خود را بسنجید و با گذشت زمان، خود را بیشتر و بیشتر با شرایط موجود سازگار کنید. انعطاف پذیر بودن کسب و کار از فاکتورهای اساسی در این گام است.
کسب و کارهای کوچک، شتاب دهنده کسب و کار و بنگاه های اقتصادی
کسب و کارهای کوچک، شتاب دهنده کسب و کار و بنگاه های اقتصادی
هر کسب و کار کوچک، به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌تواند سودآور باشد

هر بنگاه اقتصادی را می‌توان مجموعه ای از منابع دانست که با هدف کسب سود، کالا یا خدمتی را ارائه می‌دهند.بنگاه با هدف عمر طولانی و فعالیت مستمر کسب و کار تشکیل و تأسیس می‌شود. هر کسب و کار کوچک، به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌تواند سودآور باشد. پیشتر درباره ایده های استارتاپ صحبت کردیم. هرکدام ازین ایده ها می‌تواند در ابعاد کوچک، به نوبه‌ی خود تشکیل یک بنگاه اقتصادی کوچک دهد. برای مثال در حوزه‌ی هنر، می‌توان با ساخت یک صفحه در اینستاگرام و قرار دادن آثار هنری و یا وسایل دست ساز تشکیل یک کسب و کار کوچک داد.
مزیت‌های کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

    زمان پاسخ سریعتر به نیازهای مشتری.
    می توانید بلافاصله به سوالات مشتریان پاسخ دهید.
    می‌توانید به مشتریان خدمات شخصی مستمر ارائه کنید.
    هزینه های سربار پایین تر
    انعطاف پذیری بیشتر

شتاب دهنده کسب و کار و مرکز رشد چیست؟

اگرچه کسب و کارهای کوچک مزیت هایی زیادی دارند اما هر کسب و کار موفقی برای رشد بیشتر لازم است پیشرفت کند.هر کسب و کاری برای رشد لازم است در مسیر صحیح باقی بماند و منحرف نشود. برای این منظور از شتاب دهنده کسب و کار استفاده می‌شود. شتاب دهنده کسب و کار،یک برنامه تجاری است که کسب و کارهای نوپا را ازطریق آموزش،سرپرستی و تامین مالی حمایت می‌کند. استارتاپ ها معمولا برای یک دوره زمانی مشخص وارد شتاب دهنده ها کسب و کارمی‌شود. حال مرکز رشد چیست و چه تفاوتی با شتاب دهنده دارد؟ شتاب دهنده ها برای یک مدت کوتاه و مشخص برنامه ای برای رسیدن به یک وضعیت مناسب برای کسب سرمایه به استارتاپ ها ارائه می‌دهند و درصدی از سود شما را برمی‌دارند.

اما مرکز رشد (انکوباتور)،  به مدت بیش از یک و نیم سال، تمرکز کمتری بر روی رشد داشته و هیچ هدف خاصی را برای شرکت به جز کسب موفقیت با سرعتی مناسب مد نظر ندارند. در حقیقت، هدف برخی از مراکز رشد ممکن است، آماده‌سازی شرکت شما برای یک برنامه‌ی شتاب دهنده باشد. مراکز رشد با وجود دارا بودن توان مالی، حق سهمی از شرکت شما برنمی‌دارند یا اگر حق سهمی داشته باشند بسیار ناچیز است، چرا که مانند شتاب دهنده ها سرمایه‌ی اولیه‌ای را وارد استارتاپ نمی‌کنند.
شرکت هلدینگ

شرکت هلدینگ یا نگهدارنده، شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است. هلدینگ را می‌توان آخرین مرحله از یک استارت آپ دانست که با رشد زیاد، زیر مجموعه های بسیار پیدا کرده است.

هلدینگ را می‌توان آخرین مرحله از یک استارت آپ دانست که با رشد زیاد، زیر مجموعه های بسیار پیدا کرده است
تئوری نمایندگی و چالش‌های جدایی مالکیت و مدیریت

از دیرباز، رویه‌ای در مدیریت کسب و کار شکل گرفت که تا امروز هم ادامه داشته است:جدایی مدیریت و مالکیت.

با تبدیل کسب و کار های کوچک به صنایع و هلدینگ های بزرگ، به تدریج مدیریت به فعالیتی تخصصی تبدیل شد و مالکان کسب و کار، یا به علت محدودیت دانش تخصصی و یا به خاطر گستردگی و مقیاس فعالیت‌ها، وادار شدند از مدیران حرفه‌ای استفاده کنند. مدیرانی که تخصص‌‌شان، مدیریت کردن و اداره‌ی کسب و کار بود. جدایی مدیریت و مالکیت، رابطه‌ای را شکل داد که تا همین لحظه، مزیت‌ها و چالش‌های آن، موضوع بحث مدیران و اقتصاددانان است:رابطه نمایندگی.

امروزه چالش های مربوط به رابطه نمایندگی تحت عنوان تئوری نمایندگی یا Agency Theory مطرح می‌شود. در این تئوری، بررسی می‌شود که در شرایط مختلف، نماینده‌ی شرکت مالک است و یا مدیر و در کجا کدام مورد ارجحیت دارد.
تئوری نمایندگی
در تئوری نمایندگی، بررسی می‌شود که در شرایط مختلف، نماینده‌ی شرکت مالک است یا مدیر و…

چالش‌ها و دشواری‌های رابطه نمایندگی

چالش‌های متعددی در رابطه‌ی نمایندگی وجود دارد که در تئوری نمایندگی به آن‌ها پرداخته می‌شود. دو مورد از این چالش‌ها، جدی‌تر و فراگیرتر هستند:

    تضاد یا تعارض منافع (Conflict of Interest)
    تفاوت در میزان قرار گرفتن در معرض ریسک (Risk Exposure)

کارآفرینی دولتی

فکرکردن به دولت به عنوان کارآفرین همانند یک لنز منحصربه فرد است که ازطریق آن می توانید زیرمجموعه ای ازاقدامات دولت رامشاهده کنید و البته این لنز یک الگو برای ارزیابی سیاست دولت نیست. نقش دولت در کارآفرینی می‌تواند سیاست گذاری حمایتی در حوزه کارآفرینی و وضع قوانین برای حمایت از استارت آپ ها باشد.بحث در این زمینه گسترده است اما یکی از منابعی که می‌تواند الگویی برای دولت مردان باشد کتاب ساخت ژاپن است. در این کتاب علاوه بر مراحل رشد شرکت سونی، به وصف ژاپن و مراحل رشد این کشور بعد از جنگ جهانی نیز می‌پردازد. کتاب ساخت ژاپن نوشته‌ی آقای آکیو موریتا ‌می‌باشد. همچنین خواندن کتاب نوپای ناب یا The Lean Startup را نیز پیشنهاد می کنم.

جمع بندی

در این مقاله درباره‌ی مفهوم استارت آپ، نکات و ایده های آن صحبت کردیم. آن چیزی که اهمیت دارد این است که قبل از راه اندازی استارت آپ خود قبل از هر چیز، روی ایده تان تمرکز کنید. اگر سرمایه ای ندارید هرگز ناامید نشوید و از شتاب دهنده ها کمک بگیرید. با مطالعه راجع به تاریخچه ی بسیاری از کارآفرین ها و استارت آپ ها به این نتیجه خواهید رسید که با داشتن ایده های ناب و تلاش به هدفتان خواهید رسید
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید