مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

دسته بندی
دیپروتد دورنما  دیپروتد راهکار و ترفند  استارت اپ  علوم اخبار دانش  رویداد  کتاب خوانی


آگهی
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی صبنگو
مطالب
06/1 1399
تعریف استارت آپ (startup) چیست؟ نمونه 18 شرکت نوپا ایرانی
تعریف استارت آپ (startup) چیست؟ نمونه 18 شرکت نوپا ایرانی
استارت آپ یک شرکت است که در مرحله اول عملیات خود قرار دارد. این شرکت ها اغلب در ابتدا توسط بنیانگذاران کارآفرین خود حمایت می‌شوند و برای توسعه محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بنیانگذاران آنها معتقدند برای این کار تقاضا وجود دارد.

با توجه به درآمد محدود یا هزینه های بالا، اکثر این عملیات های در مقیاس کوچک در دراز مدت پایدار نیستندو بدون کمک سرمایه گذاران دوامی نخواهند داشت.

در اواخر دهه 1990، شایع ترین نوع شرکت استارت آپی، داتکام بود. سرمايه گذاري در اين زمان بسيار آسان بود كه به سبب علاقه سرمايه گذاران براي ظهور اين نوع از تجارت ها بود. به زبان ساده، استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
استارت آپ چیست؟

تعریف استارت آپ: هرچند که چارچوب مفهوم استارت آپ تقریبا ثابت است، اما برای این مفهوم تعاریفی ارائه شده است که چند نمونه از آنها را بررسی می‌کنیم:
تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA):

کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک:

سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.
تعریف استارت آپ توسط اریک ریس:

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است. این تعریف در کتاب نوپای ناب توسط اریک ریس آورده شده است.
تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر:

عملیات تنظیم و راه اندازی یک عملیات یا حرکت
انواع استارتاپ

استیوبِلَنک، نویسنده‌ی وب‌گاه Xconomy 5 نوع از استارت آپ های موفق را به این شکل معرفی می‌کند: (انواع استارت آپ)

    استارت آپ سبک زندگی

استارت آپی محسوب می شود که با زندگی روزمره ما عجین شده است. به طور مثال شخصی که ماشین برقی برای تفریح خود در پارک، تهیه کرده است با ارائه آن به دیگران و دریافت مبلغی می تواند ماشین برقی خود را در سطح بالایی نگه دارد و تفریح بیشتری کند.

    کسب و کارهای کوچک

در این نوع استارتاپ معمولا یک خانواده مالک آن است و آن را اداره می‌کند و بیشتر برای تامین مخارج خانواده انجام می دهند.

    استارت آپ های گسترش‌پذیر

این نوع سود و بازدهی بیشتری دارند و عموما به صورت خوشه‌های نوآور و خلاق باهم تشکیل گروه می‌دهند. به طوریکه چند ایده خوب در کنار هم یه ایده ناب تری را تشکیل می دهد.
استیو بلنک کیست؟ ( انواع استارتاپ )
    استارت آپ هایی که طراحی شده اند تا به سرعت فروخته شوند

مثلا در حوزه مسکن، استارت آپی تهیه می شود که می تواند مشکل بنگاه های املاک را به سرعت حل کند. سازنده این استارت آپ هدفش فقط فروش این استارت آپ برای شرکت های بزرگ است.

    استارت آپ های اجتماعی

هدف این استارت اپ ها فقط کسب درآمد نیست و نگاهشان بیشتر دنبال تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای انسان ها است.

    شرکت‌های استارت آپ بزرگ

شرکت‌های بزرگ به دلیل تغییرات در سلسقه‌ی مشتری، فناوری‌های جدید، قانون‌گذاری، رقبای جدید و … مجبور هستند تا با ایفای برنامه های جدید و استارت آپ ها نوین در میدان رقابت حضور داشته باشند.

    استارت آپ های اجتماعی

برعکس استارتاپ‌های گسترش‌پذیر، هدف این استارتاپ‌ها این است که دنیا را تبدیل به جایی بهتر کنند، نه این‌که سهم بازار را بگیرند یا برای بنیان‌گذاران آن ثروت بسازند.
استارتاپ ویکند رویدادی 54 ساعته در آخر هفته می‌باشد که در آن افراد در گروه های مختلف(توسعه دهندگان، مدیران کسب و کارها و …) ایده هایشان را مطرح می‌کنند. در واقع استارت آپ ویکند مکانی برای ارائه ایده هاست.داوران و شرکت های سرمایه گذاریبا مشاهده ایده های مختلف تصمیم به قبول یا رد ایده ها می‌گیرند. اولین تاریخچه استارتاپ ویکند startupweekend که به نوعی اولین تاریخچه استارت آپ به شکل امروزی نیز می‌باشد، به سال 2007 در شهر بولدر ایالت کلرادو در آمریکا برمی‌گردد. در آن رویداد 70 سرمایه گذار حضور داشتند.

در ادامه این مقاله، مختصری درباره تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان گفته می‌شود تا در ادامه به سوالاتی مانند چگونه استارتاپ بسازیم پاسخ دهیم.
تاریخچه کارآفرینی

ابتدا لازم است مفهومی به نام مقیاس تولید را شرح دهیم.
تعریف مقیاس تولید

مقیاس تولید در واقع نشان دهنده‌ی خروجی یک واحد-معمولا صنعتی- می‌باشد. واحدهایی که نرخ خروجی بالایی دارند، حجم تولید آنها را با مقیاس تولید بالا می‌دانند.نحوه‌ی تولید در 4 دسته‌ی زیر قرار می‌گیرد که به اختصار شرح داده خواهند شد:

    تولید سفارشی: تولید بر اساس سفارش
    تولید دسته ای: در تولید دسته ای هر کار از بخش های کاری مختلف می گذرد به طوری که کارهای مختلف دارای مسیرهای تولید مختلف می باشند. مشخصه این تولید ساخت تعداد محدودی از محصول در مدت زمان معین است.
    تولید انبوه: تولید در مقیاس بالا در یک خط تولید
    تولید پیوسته: مانند تولید مواد شیمیایی و یا تولید سیمان

با شروع قرن 18، کارآفرینان از تولید در مقیاس کوچک در شهرهای کوچک، به سمت تولید انبوه حرکت کردند. در دسترس بودن انرژی و نیروی کار، باعث حرکت به این سمت شد. تقاضای روز افزون محصولات نیازمند سازماندهی مناسب بود و از سویی فضا را برای شروع کسب و کارها فراهم می‌کرد. آمریکا در این دوره نقش برجسته ای ایفا کرد و کارآفرینان مانند اندرو کارنگی، جورج مورگان، جان دی. راکفلر، فرانک کنان و هنری فورد را به وجود آوردند.
تاریخچه انواع استارت آپ در ایران
تاریخچه‌ی استارتاپ‌های معروفی که همه با آن‌ها سر و کار داریم و اکثراً در حوزه فناوری اطلاعات (IT) فعالیت می‌کنند حداکثر به ۸ تا ۱۰ سال گذشته بر می‌گردد. اما اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی ایران پیشینه قدیمی‌تری دارد و فعالیت آن به دهه ۷۰ بر می‌گردد. طرح پدید آوردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای اولین بار در شرکت‌هایی نظیر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و اسپانسر پروژه‌های نوپا مانند مرکز صنایع نوین شکل گرفت.

اولین شرکت‌های پدید آمده در حوزه فناوری ارتباطات (Communication Technology) و مخابرات بودند و بخشی از زیرساخت‌های مخابراتی ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ توسط این شرکت‌ها به وجود آمدند. مخابرات و بایوتکنولوژی دو حوزه‌ی اصلی کسب و کار در زمینه نوآوری بودند که بعد از جنگ بر اساس نیازهای کشور شکل گرفتند. در آن زمان ادبیات استارتاپ هنوز مفهومی نداشت. در اوایل دهه ۹۰ با به وجود آمدن مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها در کنار دانشگاه‌ها، تیم‌های مختلفی پدید آمدند که منجر به رشد نیروی انسانی اکوسیستم استارتاپی ایران شدند.
چگونه استارت اپ بسازیم؟
10 ایده برای شروع استارتاپ
10 ایده برای شروع استارتاپ
10 ایده برای شروع استارتاپ

    فقط شروع کنید! بسیاری از ایده ها پس از شروع یک کار به ذهن می‌رسند زیرا پس از ارزیابی و سنجش می‌توان نقاطی که نیاز به کار دارند را شناسایی کرد.
    بفروشید! فروش، هنری است که درباره آن بارها و بارها نوشته شده است. فروش می‌تواند الهام بخش ایده برای شما باشد.
    از کسی بخواهید به شما توصیه ای کند و سپس خودش نیز آن را اجرا کند.
     کارکنان راه دور استخدام کنید.
     کارکنان قراردادی استخدام کنید.
     یک همکار پیدا کنید.
     با کسی کار کنید که شما را به سمت بی نهایت سوق می‌دهد.
     بر روی پول تمرکز نکنید.

همچنین می‌توانید از چک لیست زیر برای سوق دادن ایده هایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسب و کار استفاده کنید.
10 نکته درباره‌ی چک لیستی از ایده‌های شروع استارت‌آپ
1- ایده های خود را اصلاح کنید.

با یک جست و جوی ساده بازار ایده خود را بررسی کنید. آیا این ایده از قبل وجود دارد و یا جدید است؟ اگر از قبل وجود دارد شما نسبت به شرکت های پیشتاز در این زمینه چه مزیتی دارید؟ کیفیت؟ قیمت کمتر؟ این ها همه سوالاتی است که پاسخ آنها با یک جست و جی ساده به دست می‌آید.
2- یک طرح کسب و کار بنویسید.

هنگامی که قصد اجرایی کردن ایده خود را دارید لازم است به چند سوال پاسخ دهید. هدف از کسب و کار شما چیست؟ محصول خود را به چه کسی می‌فروشید؟ هزینه های استارتاپ خود را چگونه تامین می‌کنید؟ تمام این سوالات به وسیله‌ی یک طرح کسب و کار مناسب پاسخ داده می‌شوند.
3- امور مالی خود را ارزیابی کنید.

شروع هر کسب و کاری نیاز به هزینه دارد. شما باید مشخص کنید چگونه این هزینه ها را تامین خواهید کرد و مهم تر در هر مرحله از کار چقدر هزینه لازم است صرف کنید؟
از چک لیست برای سوق دادن ایده هایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسب و کار استفاده کنید
4- ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید.

قبل از آنکه شرکت خود را ثبت کنید، باید درباره‌ی نوع آن بحث کنید. ساختار شرکت شما برهمه‌ی فرآیندها و عملیات های بعدی شما تاثیر می‌گذارد. هرگونه انتخاب اشتباه باعث می‌شود دچار مشکل شوید.
5- کسب و کارتان را ثبت قانونی کنید.

برای آنکه رسما در دنیای کسب و کار شناخته شوید باید از مراحل قانونی و فیلترهای آن عبور کنید. لازم است این کار دقیق صورت بگیرد و همه‌ی اسنادی که برای قانونی شدن شما لازم است فراهم شود.
6- یک بیمه نامه بخرید.

هرچند که ممکن است عده‌ی زیادی این کار را هدر دادن پول بدانند، اما صاحب نظران این حوزه همیشه بر ساختن راه های برگشت مجدد تاکید کرده اند. شرکت، کسب و کار و یا استارتاپ شما لازم است در مقابل سرقت، حادثه و یا حتی رکود بیمه شود. برای این کار می‌توانید از یک مشاور بیمه کمک بگیرید.
7- تیم خود را تشکیل دهید.

تنها درصورتی که قصد دارید تنها کار کنید نیاز بهاستخدام و یا تشکیل یک تیم ندارید. در غیر این صورت برای برداشتن یک گام مهم رو به جلو لازم است تیم خود را تشکیل دهید. جو زادواچکی، مدیر عامل و موسس MediaMath، می‌گوید:” کارآفرینان بایدبه عامل”مردم” همانقدر توجه کنند که به محصول یا خدمتشان توجه دارند.”
8- فروشندگان خود را انتخاب کنید.

شما و تیمتان احتمالا قادر نیستید همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهید پس لازم است گروه سومی که فروشنده نامیده می‌شود وارد شود.لازم است محصول شما به نحوی ارائه شود، حال این کار را می‌توان با کمک یک شرکت انجام داد و یا با استخدام افرادی دیگر.
9- خودتان را تبدیل به یک برند کرده و تبلیغ کنید.

برند و تبلیغ، دو عامل بسیار مهم و تاثیر گذار در رشد شما هستند که توضیح درباره روش های صحیح برند سازی و تبلیغات خارج از بحث ما در این مقاله است.
10- کسب و کار خود را رشد دهید.

عمر هر استارتاپ به طور متوسط 3 سال در نظر گرفته میشود. درصورتی که این استارتاپ موفق باشد، پس از رشد دیگر یک استارتاپ نخواهد بود بلکه به عنوان یک شرکت و یا برند شناخته می‌شود
نمونه های دیگر ایده‌های استارتاپی

هرچند که در قبل چند ایده برای شروع استارت آپ آورده شد ولی باز برای تفهیم بیشتر و آشنایی با مراحل کارآفرینی چند ایده گفته می‌شود.
استارتاپ Freshtohome
استارتاپ Freshtohome  مربوط به کشور هند و از جمله استارتاپ های سود ده است
1-Freshtohome ، فروش ماهی و گوشت به صورت آنلاین

این استارتاپ مربوط به کشور هند است و از جمله استارتاپ های سود ده است.
2- بازاری برای فروش صنایع دستی

بازار صنایع دستی با وجود ظرفیت های مختلف، کمتر فرصت رشد داشته و هم اکنون جای مانور زیادی برای افرادی که به دنبال ایده های استارتاپی هستند دارد.
3- حوزه ادبیات را فراموش نکنید

ادبیات نیز از دیگر حوزه هایی است که علاقه مندان خاص خودش را دارد ولی هنوز استارت آپ بزرگی در آن شکل نگرفته است.
4-  استارت آپ خرید کالاهای مصرفی روزانه، تنها با سه دلار

هر خانه ای در جهان خرید روزانه ای زیادی دارد که در اکثر مواقع مخارج خرید منزل بسیار زیاد است. سایت Brandless که با ایده یک زوج در ماه جولای سال جاری با بودجه ۵۰ میلیون دلاری راه اندازی شدکه تمام کالاهای روزانه مورد نیاز یک خانه را فقط با قیمت ثابت ۳ دلار ارائه می دهد.در این کسب و کار نوپا، مدیران سایت کالاهای خود را بصورت عمده خریداری کرده و بسته بندی می‌کنند؛هیچ برندی بر روی کالای خریداری شده وجود ندارد و این نکته مثبتی است که مشتری دیگر پول برند را نخواهد داد.
مشاغل استارتاپ

با نگاهی به ایده های استارت آپی که مطرح شد، می‌توان به وسعت ایده ها و به دنبال آن وسعت مشاغل استارتاپی پی برد. مشاغل استارتاپ امروزه طیف وسیعی دارند. راننده، پیک موتوری، ارائه دهنده خدمات از راه دور، نظافتچی، واسطه گری و … همگی از مشاغل استارتاپی هستند که امروزه شکل گرفته اند.
آشنایی با مراحل کارآفرینی

فرایند کارآفرینی به صورت مجموعه ای از رویه ها و روش ها بیان می‌شود، که کارآفرینان برای ایجادیک کسب و کار یا سرمایه گذاری به دنبال آن هستند. تمام مراحل فرایند کارآفرینی دارای معنی و قابلیت خاصی هستند که هر کدام روشی برای سرمایه گذاری ارائه می‌دهند. در زیر یک نمودار جریان از مراحل کارآفرینی آورده شده است. بسیاری از شرکت های نوپا در مسیر رشد خود با چالش ها و مشکلاتی رو به رو هستن. داشتن فرآیندی منظم مانند آنچه بیان شد می‌توان در کاهش مشکلات موثر باشد.
آشنایی با مراحل کارآفرینی
داشتن فرآیندی منظم در کارآفرینی باعث موفقیت‌تان خواهد شد
1- شناسایی فرصت ها

در اولین گام از فرآیند کارآفرینی، کارآفرین باید یک مشکل را شناسایی کند و برای حل آن راه حلی منطقی ارائه کند. هر شرکت نوپا با یک ایده که راه حلی برای حل یک مشکل ارائه می‌دهد شکل می‌گیرد.
2- داشتن یک دید واضح و روشن

داشتن دید بدون اجرا، تنها رویایی با چشمان بسته است. همچنین هنگام کارآفرینی باید توجه داشت که داشتن دیدی وسیع و شناسایی و ارزیابی همه‌ی جوامع، از ضروریات است.
3- کشاندن دیگران به سمت دید خودتان

پس از برنامه ریزی تاکتیکی و دست یابی به یک دید واضح از فرآیند کارآفرینی،لازم است برای جمع آوری تیم مورد نظرتان تلاش کنید. پیشتر درباره این موضوع صحبت کردیم.
4- جمع آوری منابع

در این گام لازم است با داشتن یک طرح کسب و کار قوی، مخاطب را با ایده قوی خود آشنا کنید. داشتن یک طرح کسب و کار قوی همچنین از شروط لازم برای جذب شرکت های سرمایه گذاری است.
5- سرمایه گذاری

پس از یافتن منابع مناسب، اکنون زمان تخصیص و استفاده‌ی صحیح از این منابع است. این کار نیاز به مهارت خاص خودش را دارد.
6- سازگاری با گذشت زمان

در این مرحله که آخرین گام از فرآیند توسعه کسب و کار به شمار می‌رود، لازم است با نظارت و بررسی دقیق، کار خود را بسنجید و با گذشت زمان، خود را بیشتر و بیشتر با شرایط موجود سازگار کنید. انعطاف پذیر بودن کسب و کار از فاکتورهای اساسی در این گام است.
کسب و کارهای کوچک، شتاب دهنده کسب و کار و بنگاه های اقتصادی
کسب و کارهای کوچک، شتاب دهنده کسب و کار و بنگاه های اقتصادی
هر کسب و کار کوچک، به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌تواند سودآور باشد

هر بنگاه اقتصادی را می‌توان مجموعه ای از منابع دانست که با هدف کسب سود، کالا یا خدمتی را ارائه می‌دهند.بنگاه با هدف عمر طولانی و فعالیت مستمر کسب و کار تشکیل و تأسیس می‌شود. هر کسب و کار کوچک، به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌تواند سودآور باشد. پیشتر درباره ایده های استارتاپ صحبت کردیم. هرکدام ازین ایده ها می‌تواند در ابعاد کوچک، به نوبه‌ی خود تشکیل یک بنگاه اقتصادی کوچک دهد. برای مثال در حوزه‌ی هنر، می‌توان با ساخت یک صفحه در اینستاگرام و قرار دادن آثار هنری و یا وسایل دست ساز تشکیل یک کسب و کار کوچک داد.
مزیت‌های کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

    زمان پاسخ سریعتر به نیازهای مشتری.
    می توانید بلافاصله به سوالات مشتریان پاسخ دهید.
    می‌توانید به مشتریان خدمات شخصی مستمر ارائه کنید.
    هزینه های سربار پایین تر
    انعطاف پذیری بیشتر

شتاب دهنده کسب و کار و مرکز رشد چیست؟

اگرچه کسب و کارهای کوچک مزیت هایی زیادی دارند اما هر کسب و کار موفقی برای رشد بیشتر لازم است پیشرفت کند.هر کسب و کاری برای رشد لازم است در مسیر صحیح باقی بماند و منحرف نشود. برای این منظور از شتاب دهنده کسب و کار استفاده می‌شود. شتاب دهنده کسب و کار،یک برنامه تجاری است که کسب و کارهای نوپا را ازطریق آموزش،سرپرستی و تامین مالی حمایت می‌کند. استارتاپ ها معمولا برای یک دوره زمانی مشخص وارد شتاب دهنده ها کسب و کارمی‌شود. حال مرکز رشد چیست و چه تفاوتی با شتاب دهنده دارد؟ شتاب دهنده ها برای یک مدت کوتاه و مشخص برنامه ای برای رسیدن به یک وضعیت مناسب برای کسب سرمایه به استارتاپ ها ارائه می‌دهند و درصدی از سود شما را برمی‌دارند.

اما مرکز رشد (انکوباتور)،  به مدت بیش از یک و نیم سال، تمرکز کمتری بر روی رشد داشته و هیچ هدف خاصی را برای شرکت به جز کسب موفقیت با سرعتی مناسب مد نظر ندارند. در حقیقت، هدف برخی از مراکز رشد ممکن است، آماده‌سازی شرکت شما برای یک برنامه‌ی شتاب دهنده باشد. مراکز رشد با وجود دارا بودن توان مالی، حق سهمی از شرکت شما برنمی‌دارند یا اگر حق سهمی داشته باشند بسیار ناچیز است، چرا که مانند شتاب دهنده ها سرمایه‌ی اولیه‌ای را وارد استارتاپ نمی‌کنند.
شرکت هلدینگ

شرکت هلدینگ یا نگهدارنده، شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است. هلدینگ را می‌توان آخرین مرحله از یک استارت آپ دانست که با رشد زیاد، زیر مجموعه های بسیار پیدا کرده است.

هلدینگ را می‌توان آخرین مرحله از یک استارت آپ دانست که با رشد زیاد، زیر مجموعه های بسیار پیدا کرده است
تئوری نمایندگی و چالش‌های جدایی مالکیت و مدیریت

از دیرباز، رویه‌ای در مدیریت کسب و کار شکل گرفت که تا امروز هم ادامه داشته است:جدایی مدیریت و مالکیت.

با تبدیل کسب و کار های کوچک به صنایع و هلدینگ های بزرگ، به تدریج مدیریت به فعالیتی تخصصی تبدیل شد و مالکان کسب و کار، یا به علت محدودیت دانش تخصصی و یا به خاطر گستردگی و مقیاس فعالیت‌ها، وادار شدند از مدیران حرفه‌ای استفاده کنند. مدیرانی که تخصص‌‌شان، مدیریت کردن و اداره‌ی کسب و کار بود. جدایی مدیریت و مالکیت، رابطه‌ای را شکل داد که تا همین لحظه، مزیت‌ها و چالش‌های آن، موضوع بحث مدیران و اقتصاددانان است:رابطه نمایندگی.

امروزه چالش های مربوط به رابطه نمایندگی تحت عنوان تئوری نمایندگی یا Agency Theory مطرح می‌شود. در این تئوری، بررسی می‌شود که در شرایط مختلف، نماینده‌ی شرکت مالک است و یا مدیر و در کجا کدام مورد ارجحیت دارد.
تئوری نمایندگی
در تئوری نمایندگی، بررسی می‌شود که در شرایط مختلف، نماینده‌ی شرکت مالک است یا مدیر و…

چالش‌ها و دشواری‌های رابطه نمایندگی

چالش‌های متعددی در رابطه‌ی نمایندگی وجود دارد که در تئوری نمایندگی به آن‌ها پرداخته می‌شود. دو مورد از این چالش‌ها، جدی‌تر و فراگیرتر هستند:

    تضاد یا تعارض منافع (Conflict of Interest)
    تفاوت در میزان قرار گرفتن در معرض ریسک (Risk Exposure)

کارآفرینی دولتی

فکرکردن به دولت به عنوان کارآفرین همانند یک لنز منحصربه فرد است که ازطریق آن می توانید زیرمجموعه ای ازاقدامات دولت رامشاهده کنید و البته این لنز یک الگو برای ارزیابی سیاست دولت نیست. نقش دولت در کارآفرینی می‌تواند سیاست گذاری حمایتی در حوزه کارآفرینی و وضع قوانین برای حمایت از استارت آپ ها باشد.بحث در این زمینه گسترده است اما یکی از منابعی که می‌تواند الگویی برای دولت مردان باشد کتاب ساخت ژاپن است. در این کتاب علاوه بر مراحل رشد شرکت سونی، به وصف ژاپن و مراحل رشد این کشور بعد از جنگ جهانی نیز می‌پردازد. کتاب ساخت ژاپن نوشته‌ی آقای آکیو موریتا ‌می‌باشد. همچنین خواندن کتاب نوپای ناب یا The Lean Startup را نیز پیشنهاد می کنم.

جمع بندی

در این مقاله درباره‌ی مفهوم استارت آپ، نکات و ایده های آن صحبت کردیم. آن چیزی که اهمیت دارد این است که قبل از راه اندازی استارت آپ خود قبل از هر چیز، روی ایده تان تمرکز کنید. اگر سرمایه ای ندارید هرگز ناامید نشوید و از شتاب دهنده ها کمک بگیرید. با مطالعه راجع به تاریخچه ی بسیاری از کارآفرین ها و استارت آپ ها به این نتیجه خواهید رسید که با داشتن ایده های ناب و تلاش به هدفتان خواهید رسید




منبع :
لینک :
کد مطلب: 9912
تاریخ و زمان انتشار: 1 شهریور 1399, 10:41
واژگان کلیدی: دیجیتال مارکتینگ, آکادمی دیجیتال مارکتینگ, آموزش دیجیتال مارکتینگ, دوره دیجیتال مارکتینگ, گوگل آنالیتیکس, استارت آپ, استارت آپ حقوقی, استارت آپ فرادرس, استارت آپ های آموزشی, استارت آپ ویکند, استارت آپ چیست ویکی پدیا, استارتاپ, استارتاپ حقوقی, استارتاپ فرادرس, استارتاپ های آموزشی, استارتاپ ویکند, استارتاپ چیست ویکی پدیا, الزامات حقوقی استارت آپ ها, الزامات حقوقی استارتاپ ها, الزامات حقوقی کسب و کار ها, ایده های پولساز, تعریف استارت آپ, تعریف استارتاپ, تعریف کسب و کار, درآمد استارت آپ های ایرانی, درآمد استارتاپ های ایرانی, درآمد کسب و کار های ایرانی, دوره آموزش راه اندازی استارت آپ, دوره آموزش راه اندازی استارتاپ, دوره آموزش راه اندازی کسب و کار, قرارداد استارت آپ, قرارداد استارتاپ, قرارداد کسب و کار, قوانین استارت آپ, قوانین استارتاپ, قوانین شرکت های استارت آپ, قوانین شرکت های استارتاپ, قوانین شرکت های کسب و کار, قوانین کسب و کار, مشاغل استارت آپ, مشاغل استارتاپ, مشاغل کسب و کار, کسب و کار, کسب و کار حقوقی, کسب و کار فرادرس, کسب و کار های آموزشی, کسب و کار ویکند, کسب و کار چیست ویکی پدیا, آموزش استارت آپ, آموزش استارتاپ, آموزش راه اندازی استارت آپ, آموزش راه اندازی استارتاپ, آموزش راه اندازی کسب و کار, آموزش ساخت استارت آپ, آموزش ساخت استارتاپ, آموزش ساخت کسب و کار, آموزش فارکس فرادرس, آموزش کسب و کار, استارت آپ ایرانی, استارت آپ خانگی, استارت آپ فروشگاه اینترنتی, استارت آپ های آموزش مجازی, استارت آپ های آموزشی ایران, استارت آپ های اجتماعی, استارت آپ های جدید آمریکا, استارت آپ های جدید خارجی, استارت آپ های حقوقی, استارت آپ های حوزه حقوقی, استارت آپ های خدماتی, استارت آپ های خودرویی, استارت آپ های دارویی, استارت آپ های مورد نیاز ایران, استارت آپ های موفق اروپا, استارت آپ های موفق ایرانی, استارت آپ های موفق جهان, استارت آپ های موفق خارجی 2019, استارت آپ های موفق در ایران, استارت آپ های موفق دنیا, استارت آپ های موفق کانادا, استارت آپ های نوپا, استارت آپ هایی که در ایران نیست, استارت آپ هایی که در ایران نیستند, استارت آپ ویکند 98, استارت آپ ویکند اصفهان, استارت آپ ویکند تهران, استارت آپ ویکند گردشگری, استارت آپ چیست pdf, استارت آپ کارآفرینی, استارت آپ کانادا, استارت آپ یا استارت آپ, استارت اپ, استارتاپ ایرانی, استارتاپ خانگی, استارتاپ فروشگاه اینترنتی, استارتاپ های آموزش مجازی, استارتاپ های آموزشی ایران, استارتاپ های اجتماعی, استارتاپ های جدید آمریکا, استارتاپ های جدید خارجی, استارتاپ های حقوقی, استارتاپ های حوزه حقوقی, استارتاپ های خدماتی, استارتاپ های خودرویی, استارتاپ های دارویی, استارتاپ های مورد نیاز ایران, استارتاپ های موفق اروپا, استارتاپ های موفق ایرانی, استارتاپ های موفق جهان, استارتاپ های موفق خارجی 2019, استارتاپ های موفق در ایران, استارتاپ های موفق دنیا, استارتاپ های موفق کانادا, استارتاپ های نوپا, استارتاپ هایی که در ایران نیست, استارتاپ هایی که در ایران نیستند, استارتاپ ویکند 98, استارتاپ ویکند اصفهان, استارتاپ ویکند تهران, استارتاپ ویکند گردشگری, استارتاپ چیست pdf, استارتاپ کارآفرینی, استارتاپ کانادا, استارتاپ یا استارت آپ, استارتاپ یا استارتاپ, اسم برای استارت آپ, اسم برای استارتاپ, اسم برای کسب و کار, اصول استارت آپ, اصول استارتاپ, اصول راه اندازی استارت آپ, اصول راه اندازی استارتاپ, اصول راه اندازی کسب و کار, اصول کسب و کار, املای صحیح استارت آپ, املای صحیح استارتاپ, املای صحیح کسب و کار, انجمن استارت آپ های ایران, انجمن استارتاپ های ایران, انجمن کسب و کار های ایران, انواع استارت آپ, انواع استارت آپ در ایران, انواع استارت آپ های کشاورزی, انواع استارتاپ, انواع استارتاپ در ایران, انواع استارتاپ های کشاورزی, انواع کسب و کار, انواع کسب و کار در ایران, انواع کسب و کار های کشاورزی, ایده برای استارت آپ, ایده برای استارت آپ ویکند, ایده برای استارتاپ, ایده برای استارتاپ ویکند, ایده برای راه اندازی استارت آپ, ایده برای راه اندازی استارتاپ, ایده برای راه اندازی کسب و کار, ایده برای شروع استارت آپ, ایده برای شروع استارتاپ, ایده برای شروع کسب و کار, ایده برای کسب و کار, ایده برای کسب و کار ویکند, ایده های استارت آپ, ایده های استارت آپی اینترنتی, ایده های استارت آپی خارجی, ایده های استارتاپ, ایده های استارتاپی اینترنتی, ایده های استارتاپی خارجی, ایده های ناب اجرا نشده, ایده های ناب استارت آپی, ایده های ناب استارتاپی, ایده های ناب کسب و کاری, ایده های نرم افزاری, ایده های پولساز تولیدی, ایده های پولساز خانگی, ایده های پولساز در امریکا, ایده های پولساز در خانه, ایده های پولساز میلیاردر, ایده های پولساز هنری, ایده های پولساز کشاورزی, ایده های پولساز گردشگری, ایده های کسب و کار, ایده های کسب و کاری اینترنتی, ایده های کسب و کاری خارجی, بازاریابی فرادرس, برنامه نویسی استارت آپ, برنامه نویسی استارتاپ, برنامه نویسی کسب و کار, بهترین ایده های استارت آپی, بهترین ایده های استارتاپی, بهترین ایده های کسب و کاری, بهترین کتاب استارت آپ, بهترین کتاب استارتاپ, بهترین کتاب در مورد استارت آپ, بهترین کتاب در مورد استارتاپ, بهترین کتاب در مورد کسب و کار, بهترین کتاب کسب و کار, بیزینس پلن فرادرس, تاریخچه استارت آپ, تاریخچه استارتاپ, تاریخچه کسب و کار, ثبت استارت آپ در ایران, ثبت استارتاپ در ایران, ثبت نام استارت آپ ویکند, ثبت نام استارتاپ ویکند, ثبت نام کسب و کار ویکند, ثبت کسب و کار در ایران, جدول هزینه های استارت آپ, جدول هزینه های استارتاپ, جدول هزینه های کسب و کار, جدیدترین استارت آپ های ۲۰۲۰, جدیدترین استارتاپ های ۲۰۲۰, جدیدترین کسب و کار های ۲۰۲۰, جزوه استارت آپ, جزوه استارت آپ از ایده تا نتیجه, جزوه استارتاپ, جزوه استارتاپ از ایده تا نتیجه, جزوه حقوق کسب و کار, جزوه کسب و کار, جزوه کسب و کار از ایده تا نتیجه, حقوق استارت آپ ها, حقوق استارتاپ ها, حقوق کسب و کار, حقوق کسب و کار اینترنتی, حقوق کسب و کار فرهاد بیات, حقوق کسب و کار ها, خدمات حقوقی آنلاین, خرید کتاب استارت آپ ناب, خرید کتاب استارتاپ ناب, خرید کتاب صفر تا صد حقوق کسب و کار, خرید کتاب کسب و کار ناب, خلاصه کتاب استارت اپ ناب, دانلود رایگان کتاب استارت آپ ناب اریک ریس, دانلود رایگان کتاب استارت آپ ۱۰۰ دلاری, دانلود رایگان کتاب استارتاپ ناب اریک ریس, دانلود رایگان کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری, دانلود رایگان کتاب صوتی استارت آپ ناب, دانلود رایگان کتاب صوتی استارتاپ ناب, دانلود رایگان کتاب صوتی کسب و کار ناب, دانلود رایگان کتاب کسب و کار ناب اریک ریس, دانلود رایگان کتاب کسب و کار ۱۰۰ دلاری, دانلود کتاب استارت آپ, دانلود کتاب استارتاپ, دانلود کتاب چک لیست استارت آپ, دانلود کتاب چک لیست استارتاپ, دانلود کتاب چک لیست کسب و کار, دانلود کتاب کسب و کار, درآمد استارت آپ ها از کجاست, درآمد استارتاپ ها از کجاست, درآمد اپلیکیشن های ایرانی, درآمد کسب و کار ها از کجاست, دوره حقوق کسب و کار, دوره مدیریت استارت آپ, دوره مدیریت استارتاپ, دوره مدیریت کسب و کار, دوره های آموزشی استارت آپ, دوره های آموزشی استارتاپ, دوره های آموزشی برای کار, دوره های آموزشی جدید, دوره های آموزشی کسب و کار, دوره های استارت آپ, دوره های استارتاپ, دوره های کسب و کار, دیجیتال مارکتینگ فرادرس, راه اندازی استارت آپ, راه اندازی استارت آپ با سرمایه کم, راه اندازی استارتاپ, راه اندازی استارتاپ با سرمایه کم, راه اندازی کسب و کار, راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم, راه اندازی یک اپلیکیشن, ساخت استارت آپ, ساخت استارتاپ, ساخت کسب و کار, سامانه انتخاب وکیل, سامانه ثبت استارت آپ, سامانه ثبت استارتاپ, سامانه ثبت کسب و کار, سامانه خدمات حقوقی, سایت استارت آپ, سایت استارتاپ, سایت دوره های آموزشی, سایت کسب و کار, سود استارت آپ, سود استارتاپ, سود کسب و کار, شرکت استارت آپ, شرکت استارتاپ, شرکت کسب و کار, صفر تا صد راه اندازی استارت آپ, صفر تا صد راه اندازی استارتاپ, صفر تا صد راه اندازی کسب و کار, طراحی اپلیکیشن استارت آپ, طراحی اپلیکیشن استارتاپ, طراحی اپلیکیشن کسب و کار, طرح های استارت آپی, طرح های استارتاپی, طرح های کسب و کاری, فرق اپلیکیشن با استارت آپ, فرق اپلیکیشن با استارتاپ, فرق اپلیکیشن با کسب و کار, فروش استارت آپ, فروش استارتاپ, فروش ایده استارت آپ, فروش ایده استارتاپ, فروش ایده کسب و کار, فروش کسب و کار, فواید استارت آپ ویکند, فواید استارتاپ ویکند, فواید کسب و کار ویکند, فیلم آموزش بوم کسب و کار, قرارداد حقوقی, قوانین حقوقی استارت آپ, قوانین حقوقی استارتاپ, قوانین حقوقی کسب و کار, مارکتینگ فرادرس, مجوز های لازم برای استارت آپ, مجوز های لازم برای استارتاپ, مجوز های لازم برای کسب و کار, مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا, مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا, مدت زمان گرفتن ویزای کسب و کار کانادا, مدیریت مالی استارت آپ, مدیریت مالی استارتاپ, مدیریت مالی کسب و کار, مراحل ایجاد استارت آپ, مراحل ایجاد استارتاپ, مراحل ایجاد کسب و کار, مراحل شروع استارت آپ, مراحل شروع استارتاپ, مراحل شروع کسب و کار, مسائل حقوقی استارت آپ, مسائل حقوقی استارت آپ ها, مسائل حقوقی استارتاپ, مسائل حقوقی استارتاپ ها, مسائل حقوقی کسب و کار, مسائل حقوقی کسب و کار ها, مشاغل استارت آپ چیست, مشاغل استارت آپی, مشاغل استارتاپ چیست, مشاغل استارتاپی, مشاغل کسب و کار چیست, مشاغل کسب و کاری, مشاوره حقوقی آنلاین فوری, مشاوره حقوقی استارت آپ, مشاوره حقوقی استارت آپ ها, مشاوره حقوقی استارتاپ, مشاوره حقوقی استارتاپ ها, مشاوره حقوقی کسب و کار, مشاوره حقوقی کسب و کار ها, مشکلات استارت آپ کانادا, مشکلات استارتاپ کانادا, مشکلات حقوقی استارت آپ ها, مشکلات حقوقی استارتاپ ها, مشکلات حقوقی کسب و کار ها, مشکلات کسب و کار کانادا, معادل فارسی استارت آپ, معادل فارسی استارتاپ, معادل فارسی کسب و کار, مقاله در مورد استارت آپ ها, مقاله در مورد استارتاپ ها, مقاله در مورد کسب و کار ها, موضوع فعالیت شرکت استارت آپ, موضوع فعالیت شرکت استارتاپ, موضوع فعالیت شرکت کسب و کار, نحوه معرفی استارت آپ, نحوه معرفی استارتاپ, نحوه معرفی کسب و کار, نحوه نوشتن طرح استارت آپ, نحوه نوشتن طرح استارتاپ, نحوه نوشتن طرح کسب و کار, نقشه راه استارت آپ, نقشه راه استارتاپ, نقشه راه کسب و کار, نمونه اساسنامه شرکت استارت آپ, نمونه اساسنامه شرکت استارتاپ, نمونه اساسنامه شرکت کسب و کار, نمونه ایده های استارت آپ, نمونه ایده های استارتاپ, نمونه ایده های کسب و کار, نمونه بیزینس پلن استارت آپ, نمونه بیزینس پلن استارتاپ, نمونه بیزینس پلن کسب و کار, نمونه طرح استارت آپ, نمونه طرح استارت آپ کانادا, نمونه طرح استارتاپ, نمونه طرح استارتاپ کانادا, نمونه طرح توجیهی استارت آپ, نمونه طرح توجیهی استارتاپ, نمونه طرح توجیهی کسب و کار, نمونه طرح کسب و کار, نمونه طرح کسب و کار استارت آپ, نمونه طرح کسب و کار استارتاپ, نمونه طرح کسب و کار کانادا, نمونه طرح کسب و کار کسب و کار, نمونه قرارداد sha, نمونه قرارداد استارت آپ pdf, نمونه قرارداد استارتاپ pdf, نمونه قرارداد بنیانگذاران, نمونه قرارداد خدمات حقوقی, نمونه قرارداد سرمایه گذاری در استارت آپ, نمونه قرارداد سرمایه گذاری در استارتاپ, نمونه قرارداد سرمایه گذاری در کسب و کار, نمونه قرارداد شتابدهنده, نمونه قرارداد فروش ایده, نمونه قرارداد همکاری, نمونه قرارداد کسب و کار pdf, هزینه راه اندازی استارت آپ, هزینه راه اندازی استارتاپ, هزینه راه اندازی اپلیکیشن, هزینه راه اندازی کسب و کار, هزینه های شروع یک استارت آپ, هزینه های شروع یک استارتاپ, هزینه های شروع یک کسب و کار, هزینه ی راه اندازی استارت آپ, هزینه ی راه اندازی استارتاپ, هزینه ی راه اندازی کسب و کار, وکیل استارت آپ, وکیل استارتاپ, وکیل ویزای استارت آپ کانادا, وکیل ویزای استارتاپ کانادا, وکیل ویزای کسب و کار کانادا, وکیل کسب و کار, ویزای استارت آپ آلمان, ویزای استارت آپ اروپا, ویزای استارت آپ سوئد, ویزای استارت آپ سوئیس, ویزای استارت آپ کانادا ملک پور, ویزای استارتاپ آلمان, ویزای استارتاپ اروپا, ویزای استارتاپ سوئد, ویزای استارتاپ سوئیس, ویزای استارتاپ کانادا ملک پور, ویزای کسب و کار آلمان, ویزای کسب و کار اروپا, ویزای کسب و کار سوئد, ویزای کسب و کار سوئیس, ویزای کسب و کار کانادا ملک پور, پاورپوینت استارت آپ, پاورپوینت استارت آپ ویکند, پاورپوینت استارتاپ, پاورپوینت استارتاپ ویکند, پاورپوینت کسب و کار, پاورپوینت کسب و کار ویکند, پردرآمد ترین اپلیکیشن های ایرانی, پیشنهاد استارت آپ, پیشنهاد استارتاپ, پیشنهاد کسب و کار, چالش های حقوقی استارت آپ ها, چالش های حقوقی استارتاپ ها, چالش های حقوقی کسب و کار ها, چرا راه اندازی استارت آپ جذاب است, چرا راه اندازی استارتاپ جذاب است, چرا راه اندازی کسب و کار جذاب است, چک لیست استارت آپ, چک لیست استارتاپ, چک لیست راه اندازی استارت آپ, چک لیست راه اندازی استارتاپ, چک لیست راه اندازی کسب و کار, چک لیست شروع کسب و کار, چک لیست طرح کسب و کار, چک لیست کسب و کار, چگونه استارت آپ بسازیم, چگونه استارت آپ خود را ثبت کنیم, چگونه استارتاپ بسازیم, چگونه استارتاپ خود را ثبت کنیم, چگونه کسب و کار بسازیم, چگونه کسب و کار خود را ثبت کنیم, چگونه یک استارت آپ را شروع کنیم, چگونه یک استارت آپ راه بیندازیم, چگونه یک استارت آپ موفق داشته باشیم, چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم, چگونه یک استارتاپ راه بیندازیم, چگونه یک استارتاپ موفق داشته باشیم, چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم, چگونه یک کسب و کار راه بیندازیم, چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم, کارخانه استارت آپ, کارخانه استارتاپ, کارخانه کسب و کار, کارگاه آموزشی استارت آپ, کارگاه آموزشی استارتاپ, کارگاه آموزشی کسب و کار, کانال ایده های استارت آپی, کانال ایده های استارتاپی, کانال ایده های کسب و کاری, کتاب آموزش استارت آپ, کتاب آموزش استارتاپ, کتاب آموزش کسب و کار, کتاب استارت آپ ناب pdf, کتاب استارتاپ ناب pdf, کتاب حقوق استارت آپ ها, کتاب حقوق استارتاپ ها, کتاب حقوق کسب و کار فرهاد بیات, کتاب حقوق کسب و کار ها, کتاب صفر تا صد استارت آپ, کتاب صفر تا صد استارتاپ, کتاب صفر تا صد حقوق کسب و کار دکتر بیات, کتاب صفر تا صد کسب و کار, کتاب کسب و کار ناب pdf, کسب و کار ایرانی, کسب و کار خانگی, کسب و کار فروشگاه اینترنتی, کسب و کار های آموزش مجازی, کسب و کار های آموزشی ایران, کسب و کار های اجتماعی, کسب و کار های جدید آمریکا, کسب و کار های جدید خارجی, کسب و کار های حقوقی, کسب و کار های حوزه حقوقی, کسب و کار های خدماتی, کسب و کار های خودرویی, کسب و کار های دارویی, کسب و کار های مورد نیاز ایران, کسب و کار های موفق اروپا, کسب و کار های موفق ایرانی, کسب و کار های موفق جهان, کسب و کار های موفق خارجی 2019, کسب و کار های موفق در ایران, کسب و کار های موفق دنیا, کسب و کار های موفق کانادا, کسب و کار های نوپا, کسب و کار هایی که در ایران نیست, کسب و کار هایی که در ایران نیستند, کسب و کار ویکند 98, کسب و کار ویکند اصفهان, کسب و کار ویکند تهران, کسب و کار ویکند گردشگری, کسب و کار چیست pdf, کسب و کار کارآفرینی, کسب و کار کانادا, کسب و کار یا کسب و کار, کلاس آموزش استارت آپ, کلاس آموزش استارتاپ, کلاس آموزش کسب و کار, کلاس های استارت آپ, کلاس های استارتاپ, کلاس های کسب و کار, یک ایده جدید
پیوند کوتاه نوشتار:
https://deeprooted.ir/9912
نوشتار های پیشین نویسنده:
  • ۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند
  • مقالات برتر کارآفرینی کوتاه
  • ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
  • افک چیست
  • محتوا
  • زن، عرفان و سیاست
  • این صدا به جایی می‌رسد
  • بیت‌کوین چیست؟
  • پیدایش اینترنت در ایران
  • آبتین وب فروشگاه اینترنتی قند رژیمی کامور
    تعریف استارت آپ startup

    ارسال نظر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    دو کلمه نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید: *
     
    سمت نو
    اخبار

    رویدادها
    کسب و کار های نوپا

    TED

    معرفی کتاب

    سبک زندگی

    معرفی سایت
    داغ ترین ها