مجله اینترنتی دیپروتد

مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

پنج شنبه، 25 مرداد 1397


تفاوت تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک ، بیشتر بر روابط خارجی و بیرونی شرکت ها و افراد از طریق وب سایت ها تکیه دارد، در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر این ارتباطات خارجی شرکت ها و سازمان ها، به راهکارهایی که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم، تمرکز و توجه نیز دارد.


چرا شرکت ثبت کنیم ؟

چرا شرکت ثبت کنیم ؟ 
اگر صاحب کسب و کاری هستید ولی هنوز شرکت ندارید، بر خلاف باور عمومی از ثبت شرکت هراس و نگرانی نداشته باشید، برعکس داشتن یک شرکت می تواند خیلی به شما کمک کند.

دسته بندی: بازار
تاریخ: 17 مرداد 1397 نظرات: 0

آیا معرفی محصول به بازار بعد از یک رقیب، به نفع من است؟

آیا تابه‌حال این ضرب‌المثل انگلیسی را شنیده‌اید: «پرنده‌ای که اول رسیده، کرم به دست می‌آورد، اما موشی که دوم رسیده، پنیر.» استراتژی معرفی محصول به بازار نیز مانند تمامی تصمیم‌های کسب‌وکار اهمیت دارد. در بسیاری از مواقع، اولین بودن مزایای خاصی دارد، اما همیشه این‌طور نیست.اگر به رقیب خود اجازه دهید تمام کارهای R&D را انجام دهد و اولین ضربات را به جان بخرد، و سپس «به‌سرعت به دنبال او وارد عمل شوید» می‌توانید محصول برتری را معرفی کرده و از رقبا جلو بزنید. برای سرمایه‌گذاران کشش بازار برای محصول بسیار گویاتر از ورود زودهنگام و بدون آمادگی محصول به بازار است.اگر استارت‌آپ خود را با هدفی که به‌خوبی تعریف شده راه‌اندازی کنید، تیم شما به مسیر درستی برای موفقیت هدایت خواهد شد. داشتن ارزش پیشنهادی مشخص، باعث متمرکز شدن عملکرد استارت‌آپ شده و پاسخ بسیاری از سوالات را قبل از مطرح شدن ارایه می‌کند.

دسته بندی: بازار
تاریخ: 24 تیر 1397 نظرات: 0

تنزل رتبه ایران در شاخص جهانی شدن

شاخص جهانی شدن شامل سه جنبه بسیار مهم اقتصادی (شامل جریان‌های واقعی تجارت از قبیل تجارت، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری در پرتفولیو و همچنین موانع تجارت از قبیل محدودیت‌ها و تعرفه‌ها بر روی جریان‌های واقعی)، اجتماعی و سیاسی است.

 در آخرین رده‌بندی سال ۲۰۱۷ که در میان ۲۰۷ کشور انجام گرفته است، رتبه ایران نسبت به سال گذشته ۱ رتبه تنزل یافته است:

▫ رتبه جهانی‌شدن اقتصادی: ۱۵۹ از ۲۰۷

▫ رتبه جهانی‌شدن سیاسی: ۱۰۱ از ۲۰۷

▫ رتبه جهانی‌شدن اجتماعی: ۱۴۲ از ۲۰۷

▫ رتبه جهانی‌شدن کل: ۱۵۵ از ۲۰۷

دسته بندی: بازار
تاریخ: 06 تیر 1397 نظرات: 0

سود آورترین بیزینس

 سودآورترین كسب و كار ، بخش بازرگانی مرتبط با تجارت خارجی است ، اختلاف قیمت عمده فروشی صد قلم كالا در شرق آسیا و اروپا با خرده فروشی در ایران ، به وسیله تیّم تحقیقاتی تحت نظارت نگارنده مقایسه شد ، اختلاف بطور متوسط ٧٦ درصد بود
٧٦ درصد سود ناشی از واردات به شرح ذیل تقسیم می شود :
هزینه حمل : ٤ تا ٨ درصد
سود وارد كننده : ١٥ درصد
هزینه های گمركی : ٢٣ درصد
سود عمده فروش و خرده فروش : ٣٠ درصد
وارد كننده سه بار در سال گردش عملیاتی دارد به عبارت دیگر سود وارد كننده سالیانه ٤٥ درصد است سود هیچ كسب و كاری در سطح واردات نیست

دسته بندی: بازار
تاریخ: 04 تیر 1397 نظرات: 0