امارات پیشگام در حوزه نوآوری
امارات پیشگام در حوزه نوآوری 
امارات پیشگام در حوزه نوآوری/ سرمایه‌گذاری استارتاپی منطقه به ۷۰۴میلیون دلار رسید 


حمایت‌های گسترده دولتی، زیرساخت‌های اقتصادی مطلوب، ارتباطات گسترده با اقتصاد جهانی و نظام تامین مالی کارآمد، امارات متحده عربی را تبدیل به یکی زیست‌بوم‌های استارتاپی جذاب در میان فعالان حوزه نوآوری و استارتاپ کرده و دوبی به عنوان تنها شهر عربی حاضر در میان ۱۰۰ شهر استارتاپی برتر جهان است.

توجه روزافزون دولتمردان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به نقش فعالیت‌های دانش‌بنیان در تحقق توسعه اقتصادی منجر به ارتقاء جایگاه این نوع از فعالیت‌ها در اقتصاد این کشورها، به ویژه طی سالیان اخیر شده است. افزایش میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارتاپی منطقه از 294 میلیون دلار در سال 2015 به 704 میلیون دلار در سال 2020 را در همین راستا می‌توان تفسیر کرد.

در همین رابطه، نقش برخی از کشورهای عربی در تحقق این دستاورد، غیر قابل انکار است. بر اساس رتبه‌بندی موسسه StartupBlink در سال 2020، امارات متحده عربی به عنوان پیشگام کشورهای عرب زبان، در رتبه 43 برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان قرار دارد. در همین زمینه، کشور بحرین نیز توانسته است با جهشی 20 پله‌ای نسبت به سال گذشته، در رتبه 75 این فهرست قرار بگیرد. زبان عربی (با توجه به جمعیت زیاد کشورهای عرب زبان منطقه)، حمایت‌های گسترده دولتی، نظام تامین مالی کارآمد و ارتباطات گسترده با بازارهای جهانی از جمله مهمترین مزیت‌های امارات متحده در حوزه فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی هستند.

اقدامات دولت این کشور در جهت تدوین و اجرای قوانین حامی فعالیت‌های استارتاپی در کنار ایجاد مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های پیشتاز، امارات را تبدیل به یکی از مقاصد جذاب برای صاحبان ایده و فعالان عرصه نوآوری کرده است. در همین رابطه، دوبی و ابوظبی را باید به عنوان مهمترین مراکز رشد و تکامل شرکت‌های استارتاپی در کشور امارات و چه بسا جهان عرب در نظر گرفت. در همین راستا، در ادامه به تشریح وضعیت هر یک از این دو شهر در حوزه نوآوری خواهیم پرداخت.
دوبی

دوبی به عنوان تنها شهر عربی حاضر در میان 100 زیست‌بوم استارتاپی برتر جهان، موفق به کسب جایگاه 99 در آخرین رتبه‌بندی موسسه StartupBlink شده است. از جمله مهمترین مزیت‌های این شهر در حوزه نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی می‌توان به وجود تعداد بسیار زیادی از متخصصان خارجی، درآمد سرانه بالای شهروندان (مساله‌ای که به معنای قدرت خرید بسیار بالای مشتریان شرکت‌های استارتاپی است) و نظام تامین مالی کارآمد اشاره کرد. با این حال و با وجود تعداد زیاد استارتاپ‌های فعال در دوبی، کیفیت عملکرد این شرکت‌ها همچنان تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله دارد. عدم وجود یونیکورن یا یک شرکت استارتاپی بسیار مطرح در این شهر را در همین راستا می‌توان تفسیر کرد.
ابوظبی

ابوظبی در سال 2020، با جهشی 188 پله‌ای موفق به قرار گرفتن در جایگاه 315 برترین شهرهای استارتاپی جهان شد. در همین رابطه، نقش حمایت‌های دولت ابوظبی از فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در تحقق این دستاورد، غیر قابل انکار است. به عنوان مثال می‌توان به برنامه 250 میلیون دلاری دولتمردان این شهر در جهت حمایت از شکل‌گیری و رشد شرکت‌های استارتاپی اشاره کرد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید