انتخاب رنگ برند به‌منظور بالا بردن میزان فروش
انتخاب رنگ برند به‌منظور بالا بردن میزان فروش
خواه در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید باشید یا اینکه تصمیم بر برندسازی مجدد کسب‌وکار خود گرفته باشید، احتمال اینکه مجبور به اتخاذ تصمیمی در رابطه با رنگ در طی این فرایند باشید، بسیار زیاد است.
البته در عین حالیکه رنگ می‌تواند موجب هیجان و جذابیت و تعامل بیشتر برای شما شود، استفاده از رنگ‌ صحیح در میزان فروش برند شما موثر است. روانشناسی رنگ به شما کمک می‌کند تا بطور مستمر و یکپارچه اقدام به برقراری ارتباط کنید و مشتریان خودتان را متقاعد به خرید بکنید.

بسیار خوب دوست‌داشتنی است که به شما بگویم استفاده از رنگ قرمز موجب جلب توجه می‌شود و در واقع این رنگی است که شما باید حتما از آن بر روی وبسایت خود استفاده کنید، اما حقیقت امر این است که این موضوع قدری پیچیده‌تر از این چیزی است که تصور آن را می‌کنید.

هیچ لیستی از رنگ‌هایی که حتما باید برای یک کسب‌وکار خاص مورداستفاده قرار بگیرد وجود ندارد. همچنان که کسب‌وکار شما در بازار منحصربه‌فرد است(البته با فرض منحصربه‌فرد بودن یا حداقل داشتن مزیت‌های رقابتی قابل‌توجه)، پس رنگ مورداستفاده شما هم حتما باید منحصربه‌فرد باشد. اما با قدری بررسی می‌توانید طیفی از رنگ را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید که با استفاده از آن قادر به جذب مشتریان و ساختن برند خود باشید.

ابتدا با تعریف قصد و نیت خود شروع کنید. چه چیزی کسب‌وکار شما را منحصربه‌فرد می‌کند، چرا مشتریان شما کاری که ارائه می‌دهید را دوست دارند و چه تأثیری می‌خواهید بر روی آنها داشته باشید؟ لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و تنها سه مورد از آنها را انتخاب کنید که بطور کامل دربرگیرنده کاری است که شما در حال انجام دادن آن هستید.

حالا از روانشناسی رنگ بهره بگیرید – – این چهارچوب بسیار خوب و مناسبی برای ایجاد طیف رنگ‌هایی است که برای شما و کسب‌وکار شما مؤثر واقع می‌شوند. به عبارتی شما می‌توانید بررسی کنید و ببینید چه فصلی به بهترین وجه معرف کسب‌وکار شما می‌باشد

کسب‌وکارهای بهاری

شخصیت‌های بهاری اغلب خلاق و برقرارکننده ارتباط می‌باشند که به‌سادگی و روشنی اهمیت می‌دهند. شخصیت‌های بهاری اغلب به‌عنوان شخصیت خودانگیخته، فعال و دارای تفکر رو به جلو شناخته می‌شوند. از رنگ‌های روشن، درخشان، واضح و گرم که همراه با ملایمت هستند استفاده کنید.

کسب‌وکارهای تابستانی

شخصیت‌های تابستانی سازمان‌یافته، کارآمد، رمانتیک، ظریف و برازنده و بسیار زیبا هستند. شخصیت تابستانی کم‌حرف، متفکر و بصری می‌باشد. این شخصیت همچنین احساس مسئولیت بسیار زیادی نسبت به امور دارد و هرگز پشت شما را خالی نمی‌کند. از سایه‌های رنگ لطیف و حساس، سرد و آرام استفاده کنید. خطوط روان و نرمی و ملایمت تُن رنگ به شدت نشانه تابستانی بودن آن است و سبک آبرنگ (رنگ‌های روشن) بهترین تأثیر را دارد.

کسب‌وکارهای پاییزی

شخصیت‌های پاییزی خاکی، ارگانیک، ارزش محور و اجتماعی هستند. برندهای پاییزی ارتباطی قوی با طبیعت دارند، عشق بسیاری برای گذشته قائل هستند و عطش بسیار زیادی برای درک چگونگی و چرایی مؤثر واقع‌شدن کارها دارند و اغلب از به چالش کشیدن وضع کنونی و طبیعی لذت می‌برند. شخصیت پاییزی برای اجرای کمپین‌ها بسیار خوب و مناسب است و همچنان که باید انتظار داشته باشید رنگ‌ها و سایه‌های گرم، سخت و شدید و البته آرام برای این کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شوند.

کسب‌وکارهای زمستانی

در پایان، شخصیت‌های زمستانی پویا، متمایز، نمایشی و مجلل هستند. زمستان فصل افراط و تفریط و شخصیت زمستانی اغلب متمرکز بر کاری است بر عهده گرفته است و هم از نظر کلیات و هم از نظر جزئیات بطور مناسب و بدون عیب و ایراد عمل می‌کند. سایه‌های سرد، روشن و با شدت زیاد را انتخاب کنید – – این تنها فصلی است که در آن استفاده از رنگ مشکی را توصیه می‌کنیم.

توجه داشته باشید که با استفاده از رنگ‌های مختص به یک فصل شما پیام پرقدرت و مطمئن‌تری را انتقال می‌دهید.

زمانی که فصل خود را انتخاب کردید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که از پیام برند شما حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، زرد انتقال دهنده پیام اعتماد، مثبت اندیشی، عزت‌نفس و خوشحالی است. قرمز رنگی فوق‌العاده برای انتقال انرژی، قدرت و انرژی و سرزندگی است. آبی برای ارتباطات، روشنی در کارها، منطق و کارایی مناسب است. نارنجی برای خلاقیت، وفور و سرگرمی و لذت مناسب است، در حالیکه سبز آرامش‌بخش بوده و معرف تعادل و هماهنگی است.

با توجه به این موارد چرا در نوبت بعدی که در پی کار کردن بر روی هویت برند خودتان هستید، رویکردی ملاحظه کارانه تر اتخاذ نکنید؟ این کار مطمئناً موجب تفاوت قابل‌توجهی در دنیای شما می‌شود.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید