زبان برند، فرهنگ برند را می سازد
زبان یکی از مهمترین تعاریف درمورد فرهنگ هر سازمان است و چشمانداز آن را پیریزی میکند. انتخاب زبان برای یک برند نه تنها نشان میدهد که سازمان در مورد یک موضوع چه احساسی دارد بلکه رویکردهای سازمان برای حلوفصل آن موضوع در آینده را نیز نشان خواهدداد.
زبان برند عبارت است از کلمات، عبارات و اصطلاحاتی که یک سازمان استفاده میکند تا هدفش را توصیف کند. زبان برند بخشی از هویت کلامی برند و در واقع میتوان گفت مهمترین بخش آن است.
زبان برند روابط را تعریف میکند. یک برند رسمی از زبان رسمی استفاده میکند و به وسیلهی ارتباطاتش رسمیت خود را نشان میدهد، و یک برند آرام از زبان رسمی و پرحرف استفاده میکند تا مشتریانش بیشتر احساس آرامش کنند. لحن و شیوهی بیان شما ارزش و شخصیت شما را منعکس میکند. یک مثال روشن میتواند در مورد جنرال موتور باشد، که آنها یک مقاله ارائه کردند و در آن فهرستی از 69 کلمه که کارکنان نباید از آنها استفاده کنند را لیست کردهاند. بعضی از این کلمات عبارتند از: همیشه، نابود، فلجکننده، حساس، خالص، هرگز، خودکشی، شگفتانگیز، جدی، ایمنی، ناپایدار و غیره. ایجاد زبان برند و مهمتر از آن، استفاده مداوم از آن در تبلیغات، شعارها و تمامی ابزارهای فروش، به مشتریان کمک میکند تا برای شناخت برند از همان دایره لغات استفاده کنند، همچنین سد راه رقبا میشود تا نتوانند مفاهیم و لغاتی را به برند نسبت دهند که عموما منفی هستند.اگر در حال حاضر سازمان شما در حال دستوپنجهنرم کردن با مسائل فرهنگی است، یک روش ساده و رسا ارزیابی فضای کار واقعی و توجه بیشتر به زبان است که مردم برای توصیف همکاران، تیمهای دیگر، محصولات و مشتریان خود به کار میبرند. هدف در اینجا مطمئنا مانع شدن بیانات شخصی و یا مجبور کردن مردم به انتخاب کلمات خاص نیست. آنچه واقعا به دنبال آن هستیم شناسایی و تغییر سیگنالهایی است که مردم هر روز در ارتباطات خود از آنها استفاده میکنند.این تغییرات معانی بسیار بزرگی میتوانند داشته باشند، به عنوان مثال یک شرکت اصرار داشت که عنوان شرکت را تغییر دهد و شرکت تلفن همراه را تبدیل به شرکت موبایل کند. به نظر میرسید این عنوان دوم مخفف است امادلیل اصلیش این بود که تاکید اصلی به جای تلفن روی انعطافپذیری باشد.
با بهکار بستن صبر و حوصله و دقت، زبان جدید نگرشها را شیفت میدهد. نگرش جدید باورها را جابهجا میکند و باورهای جدید اقدامات جدیدی را به دنبال خواهد داشت.
مطالب مرتبط
جستجو در سایت
استارت آپ ها

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا
اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ
گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذابترین ایدههای B2B در سال 2020
استارت آپ

تعریف استارت آپ startup
دانشنامه / استارت آپ / مقاله

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند
استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارتآپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان
استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی
استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر
گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان
استارت آپ
سبک زندگی
تبلیغات
تگ ها
رویدادهای گذشته
درباره ما
مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تمامی حقوق برای سایت فوق محفوط است.
S-TECH: فناوری نوین سیلک | Powered by: مجله اینترنتی دیپروتد