راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده
دیپروتد راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده 
بیش از 30 میلیون کاربر فعال اینترنت در ایران وجود دارد همین یک جمله کافیست تا متوجه بشوید چه بازار نو ظهوری منتظر تفکرات مالی شما می باشد. می خواهیم در قدم اول شما را با کسب و کارهای اینترنتی (e-Business) آشنا نماییم. این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش رایانه ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

بسیاری از افراد، كسب و كار اینترنتی (E-Business) را با تجارت الكترونیكی (E-Commerce) اشتباه می گیرند در حالیكه این دو مبحث با یكدیگر متفاوتند. به مجموعه فعالیت های مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همكاری با سرمایه گذاران و... كه از طریق شبكه اینترنت انجام می‌گیرد کسب و کار اینترنتی اطلاق می‌شود.
این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند.

به عنوان نخستین قدم در راه اندازی كسب و كار اینترنتی، باید علایق خود را بیابیم. باید ببینیم چه موضوعات كاری در زندگی ما وجود دارد كه واقعاً به آنها علاقه مندیم و دوست داریم درباره آنها تحقیق كرده و چیزی بنویسیم. مهمترین دلیل برای این كار این است كه مسیری كه قصد حركت در آن را داریم یعنی راه اندازی كسب و كار اینترنتی، به هیچ وجه مسیری هموار و راحت نیست و قطعاً با مسائل و مشكلات مختلفی در طول راه برخورد خواهیم كرد. اگر در حال كار روی موضوعی باشیم كه صرفاً به خاطر اینكه حدس میزنیم مخاطب زیادی دارد؛ انتخاب شده است، دیری نخواهید پایید كه همین مشكلات بین راه، ما را از ادامه مسیر باز می دارد. چرا كه موضوع مورد فعالیت ما، چیزی نیست كه واقعاً علاقه ای به آن داشته باشیم پس رها كردن آن بسیار آسان است و این یعنی برداشتن یك گام به عقب... . به همین دلیل انتخاب موضوع مورد علاقه شما، گامی كلیدی در شروع كسب درآمد از اینترنت است. توجه داشته باشید هرچقدر هم كه موضوع انتخابی شما خاص باشد، باز هم هستند افرادی كه در پی آن باشند. پس فقط به این نكته دقت نمایید كه كار را با علائق خود شروع كنید. اما سئوال مهم: چطور علایق خود را بیابیم؟


یافتن علایق كاری

مسلماً موضوعات مورد علاقه برای هر شخص بی شمار است. اما برای ساختن كسب و كار اینترنتی و رسیدن به درآمد اینترنتی باید روی اصلی ترین موضوع مورد علاقه خود كار كنیم. اما چطور می توان این اصلی ترین را پیدا كرد؟ برای این كار پیشنهاد میكنم اینگونه عمل كنید: كاغذی برداشته و تك تك موضوعات مورد علاقه خود را بر آن بنویسید. روی آنچه می نویسید خوب فكر كنید و ببینید مثلاً اگر امروز آخرین روز زندگی شما باشد، به كدام یك می پرداختید؟ جواب این سئوال موضوع اصلی مورد علاقه شماست.



برای مثال نتیجه افكار یک فرد عادی را در نظر بگیرید (البته فقط برای مثال):
* نویسندگی
* اینترنت
* پول
* اقتصاد
* تحقیق درباره كسب و كارهای اینترنتی
* فوتبال
* لپ تاپ
* كتاب
* برنامه نویسی
* طراحی


در مرحله یک متوجه این نکته شدید که جهت انتشار افکار خود می بایست جای برای ثبت آنها پیدا نمایید. در فضای سایبر بهترین مکان برای ارائه افکار، محصولات و یا خدمات شما از کوچک تا بزرگ یک وب سایت می باشد. مهمترین دلیل توجیه کننده ی نیاز شرکتها به استفاده از راهکار بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات توسط مشتریان صورت گرفته است.ممکن است در نگاه اول حیرت انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکتها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه ی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند.
سایت خود را منتشر نمایید. بسیاری از افراد دقیقاً در همین مرحله دچار توهم می گردند. این افراد با توجه به اینکه بدون مشاوره افراد کارشناس دست به راه اندازی این سیستم ها می زنند در 90 درصد حالات با شکست های سنگینی مواجه می گردند.

در این مرحله کار شما به عنوان یک مدیر آغاز می گردد. شما باید در دوره هایی مانند آموزش e-Business شرکت نمایید تا بتوانید ایده های اینترنتی خود را جامه عمل بپوشانید. بهتر می دانید که دانستن نکاتی که باعث شکست افراد قبلی شما شده است چراغیست روشن در راهی که در آن قدم گذاشته اید. عناوین بسیار متنوعی در بحث کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که دانستن آنها برای سیستم اینترنتی شما حیاتی می باشد. اما نگران نباشید! این دوره های آموزشی بصورت کاملاً رایگان در آینده ای نزدیک برای شما برگزار خواهد شد.
اه های بسیار بسیار زیادی در تبلیغ رایگان اینترنتی پیش روی شما می باشد. از تبلیغ در تالارهای گفتمان های پر بازدید تا تبلیغ از طریق ایمیل های کاربران.
یکی از محاسن کسب و کار اینترنتی در همین است! » هزینه تبلیغ = صفر !

توسعه و رشد هر کسب و کاری در گرو آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان مرتبط با آن می باشد. بطور مثال اگر سایتی جهت آموزش معماری و فروش اسکیس بصورت اینترنتی راه اندازی نموده اید خیلی راحت می توانید تبلیغ سایت خود را بصورت رایگان و منظم به ایمیل کلیه دانشجویان، شرکتها و مهندسین همکار خود ارسال نموده و از بازار بوجود آمده برای خود کمال استفاده را ببرید.
این مهم نیست که شما یک نفر هستید، این مهم است که می توانید کار یک شرکت بزرگ معماری را انجام داده و پول آن ها را هم اینترنتی دریافت نمایید.

اما بخشی دیگر از کارفرمایان اینترنتی تمایل به هزینه نمودن درست و منطقی نیز دارند. اینگونه افراد بسیار راحت می توانند از سایت هایی که تبلیغ شما را به هزاران کاربر اینترنتی نمایش می دهند استفاده نمایند.  یادتان باشد 1 ریال هزینه کردن هم باید بر طبق اصول باشد.
بیشترین زمان جواب گیری یک کسب و کار اینترنتی 6 ماه می باشد و بی شک این زمان می تواند کمتر و یا بیشتر گردد. اینکه چقدر شما بر طبق اصول کاری e-Business عمل می نمایید مهمترین عامل در تغییر این زمان می باشد. کسب و کار اینترنتی پس از عملیاتی شدن نیاز به حمایت شما خواهد داشت. حمایت معنوی و نه مالی.

این بدان معنیست که باید همانند یک طفل آن را پرورش داده و بزرگ نمایید. این طفل در تولد یک سالگی خود می تواند درآمدی برای شما کسب نماید که دیگر نیازی به راهنمایی آن نداشته باشید. در منزل خود استراحت نمایید و سایت شما برای شما درآمد کسب می نماید. با یک مثال کوچک این بحث را توضیح می دهیم:

شما سایتی جهت راهنمایی و حل مشکلات رایانه ای کاربران راه اندازی نموده اید. اشتراک یکساله سایت شما 10000 تومان، 6 ماهه 5000 تومان و 3 ماهه 3000 تومان می باشد. سایت شما 2 ماه اول بصورت رایگان عضو می پذیرد و بانک اطلاعاتی خود را با هزاران سوال و جواب کاربران پر می نماید. در ماه سوم کاربران جدید با یک سایت بسیار عالی جهت دریافت پاسخ سوالهای رایانهی خود آشنا می شوند. بی شک اشتراک 3000 تومانی ارزش آن بانک اطلاعاتی بی انتها را خواهد داشت.

اگر سایت با اصول کسب و کار اینترنتی پیش رفته باشد در ماه سوم باید به بازدید 500 نفر در روز و در ماه ششم به بازدید 1500 نفر در روز رسیده باشد. اگر از این تعداد تنها 30 درصد کاربر جدید باشند (حدود 450 نفر) و از این تعداد کاربر جدید تنها 10 درصد جذب شما بشوند و اشتراک 3 ماهه شما را خریداری نمایند یعنی روزی 45 نفر اشتراک 3000 تومانی شما را خریداری کرده اند. حساب اینکه ماهیانه و سالیانه چه درآمدی کسب می نمایید را بر عهده شما می گذاریم.
فراموش نکنید! شما در منزل خود استراحت می کنید، سایت شما اطلاعات کاربران را نگهداری می نماید، اکانت کاربر جدید را بصورت خودکار بفروش رسانده و فعال می نماید و کاربران از بانک اطلاعاتی که خودشان طی ماهها سوال و جواب تکمیل نموده اند استفاده می کنند. شما نه نیاز به منشی دارید و نه کارمند. خودتان رئیس، منشی و کارپرداز خودتان هستید

هیچ شغلی، هیچ فعالیتی بدون زحمت به سرانجام نخواهد رسید. افراد تحصیل کرده می توانند در دانشگاه به دانشجویان درس بدهند اما همین درس را می توانند در اینترنت به هزاران کاربر ارائه نمایند. در کسب و کار اینترنتی مهم درک و دانش شما می باشد. اینکه چگونه این نوزاد کوچک را با اصول درست بزرگ نمایید مهمترین راز بقای شما در دهکده جهانی اینترنت می باشد.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید