امروز: چهارشنبه، 22 آذر 1396

Deep Rooted Journal

مجله ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی


04/9 1396
راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده 
بیش از 30 میلیون کاربر فعال اینترنت در ایران وجود دارد همین یک جمله کافیست تا متوجه بشوید چه بازار نو ظهوری منتظر تفکرات مالی شما می باشد. می خواهیم در قدم اول شما را با کسب و کارهای اینترنتی (e-Business) آشنا نماییم. این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه گذاران و... كه از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌گيرد کسب و کار اینترنتی اطلاق مي‌شود.
این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند.

به عنوان نخستين قدم در راه اندازي كسب و كار اينترنتي، بايد علايق خود را بيابيم. بايد ببينيم چه موضوعات كاري در زندگي ما وجود دارد كه واقعاً به آنها علاقه منديم و دوست داريم درباره آنها تحقيق كرده و چيزي بنويسيم. مهمترين دليل براي اين كار اين است كه مسيري كه قصد حركت در آن را داريم يعني راه اندازي كسب و كار اينترنتي، به هيچ وجه مسيري هموار و راحت نيست و قطعاً با مسائل و مشكلات مختلفي در طول راه برخورد خواهيم كرد. اگر در حال كار روي موضوعي باشيم كه صرفاً به خاطر اينكه حدس ميزنيم مخاطب زيادي دارد؛ انتخاب شده است، ديري نخواهيد پاييد كه همين مشكلات بين راه، ما را از ادامه مسير باز مي دارد. چرا كه موضوع مورد فعاليت ما، چيزي نيست كه واقعاً علاقه اي به آن داشته باشيم پس رها كردن آن بسيار آسان است و اين يعني برداشتن يك گام به عقب... . به همين دليل انتخاب موضوع مورد علاقه شما، گامي كليدي در شروع كسب درآمد از اينترنت است. توجه داشته باشيد هرچقدر هم كه موضوع انتخابي شما خاص باشد، باز هم هستند افرادي كه در پي آن باشند. پس فقط به اين نكته دقت نماييد كه كار را با علائق خود شروع كنيد. اما سئوال مهم: چطور علايق خود را بيابيم؟


يافتن علايق كاري

مسلماً موضوعات مورد علاقه براي هر شخص بي شمار است. اما براي ساختن كسب و كار اينترنتي و رسيدن به درآمد اينترنتي بايد روي اصلي ترين موضوع مورد علاقه خود كار كنيم. اما چطور مي توان اين اصلي ترين را پيدا كرد؟ براي اين كار پيشنهاد ميكنم اينگونه عمل كنيد: كاغذي برداشته و تك تك موضوعات مورد علاقه خود را بر آن بنويسيد. روي آنچه مي نويسيد خوب فكر كنيد و ببينيد مثلاً اگر امروز آخرين روز زندگي شما باشد، به كدام يك مي پرداختيد؟ جواب اين سئوال موضوع اصلي مورد علاقه شماست.



براي مثال نتيجه افكار یک فرد عادی را در نظر بگيريد (البته فقط براي مثال):
* نويسندگي
* اينترنت
* پول
* اقتصاد
* تحقيق درباره كسب و كارهاي اينترنتي
* فوتبال
* لپ تاپ
* كتاب
* برنامه نويسي
* طراحي


در مرحله یک متوجه این نکته شدید که جهت انتشار افکار خود می بایست جای برای ثبت آنها پیدا نمایید. در فضای سایبر بهترین مکان برای ارائه افکار، محصولات و یا خدمات شما از کوچک تا بزرگ یک وب سایت می باشد. مهمترین دلیل توجیه کننده ی نیاز شرکتها به استفاده از راهکار بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات توسط مشتریان صورت گرفته است.ممکن است در نگاه اول حیرت انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکتها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه ی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند.
سایت خود را منتشر نمایید. بسیاری از افراد دقیقاً در همین مرحله دچار توهم می گردند. این افراد با توجه به اینکه بدون مشاوره افراد کارشناس دست به راه اندازی این سیستم ها می زنند در 90 درصد حالات با شکست های سنگینی مواجه می گردند.

در این مرحله کار شما به عنوان یک مدیر آغاز می گردد. شما باید در دوره هایی مانند آموزش e-Business شرکت نمایید تا بتوانید ایده های اینترنتی خود را جامه عمل بپوشانید. بهتر می دانید که دانستن نکاتی که باعث شکست افراد قبلی شما شده است چراغیست روشن در راهی که در آن قدم گذاشته اید. عناوین بسیار متنوعی در بحث کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که دانستن آنها برای سیستم اینترنتی شما حیاتی می باشد. اما نگران نباشید! این دوره های آموزشی بصورت کاملاً رایگان در آینده ای نزدیک برای شما برگزار خواهد شد.
اه های بسیار بسیار زیادی در تبلیغ رایگان اینترنتی پیش روی شما می باشد. از تبلیغ در تالارهای گفتمان های پر بازدید تا تبلیغ از طریق ایمیل های کاربران.
یکی از محاسن کسب و کار اینترنتی در همین است! » هزینه تبلیغ = صفر !

توسعه و رشد هر کسب و کاری در گرو آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان مرتبط با آن می باشد. بطور مثال اگر سایتی جهت آموزش معماری و فروش اسکیس بصورت اینترنتی راه اندازی نموده اید خیلی راحت می توانید تبلیغ سایت خود را بصورت رایگان و منظم به ایمیل کلیه دانشجویان، شرکتها و مهندسین همکار خود ارسال نموده و از بازار بوجود آمده برای خود کمال استفاده را ببرید.
این مهم نیست که شما یک نفر هستید، این مهم است که می توانید کار یک شرکت بزرگ معماری را انجام داده و پول آن ها را هم اینترنتی دریافت نمایید.

اما بخشی دیگر از کارفرمایان اینترنتی تمایل به هزینه نمودن درست و منطقی نیز دارند. اینگونه افراد بسیار راحت می توانند از سایت هایی که تبلیغ شما را به هزاران کاربر اینترنتی نمایش می دهند استفاده نمایند.  یادتان باشد 1 ریال هزینه کردن هم باید بر طبق اصول باشد.
بیشترین زمان جواب گیری یک کسب و کار اینترنتی 6 ماه می باشد و بی شک این زمان می تواند کمتر و یا بیشتر گردد. اینکه چقدر شما بر طبق اصول کاری e-Business عمل می نمایید مهمترین عامل در تغییر این زمان می باشد. کسب و کار اینترنتی پس از عملیاتی شدن نیاز به حمایت شما خواهد داشت. حمایت معنوی و نه مالی.

این بدان معنیست که باید همانند یک طفل آن را پرورش داده و بزرگ نمایید. این طفل در تولد یک سالگی خود می تواند درآمدی برای شما کسب نماید که دیگر نیازی به راهنمایی آن نداشته باشید. در منزل خود استراحت نمایید و سایت شما برای شما درآمد کسب می نماید. با یک مثال کوچک این بحث را توضیح می دهیم:

شما سایتی جهت راهنمایی و حل مشکلات رایانه ای کاربران راه اندازی نموده اید. اشتراک یکساله سایت شما 10000 تومان، 6 ماهه 5000 تومان و 3 ماهه 3000 تومان می باشد. سایت شما 2 ماه اول بصورت رایگان عضو می پذیرد و بانک اطلاعاتی خود را با هزاران سوال و جواب کاربران پر می نماید. در ماه سوم کاربران جدید با یک سایت بسیار عالی جهت دریافت پاسخ سوالهای کامپیوتری خود آشنا می شوند. بی شک اشتراک 3000 تومانی ارزش آن بانک اطلاعاتی بی انتها را خواهد داشت.

اگر سایت با اصول کسب و کار اینترنتی پیش رفته باشد در ماه سوم باید به بازدید 500 نفر در روز و در ماه ششم به بازدید 1500 نفر در روز رسیده باشد. اگر از این تعداد تنها 30 درصد کاربر جدید باشند (حدود 450 نفر) و از این تعداد کاربر جدید تنها 10 درصد جذب شما بشوند و اشتراک 3 ماهه شما را خریداری نمایند یعنی روزی 45 نفر اشتراک 3000 تومانی شما را خریداری کرده اند. حساب اینکه ماهیانه و سالیانه چه درآمدی کسب می نمایید را بر عهده شما می گذاریم.
فراموش نکنید! شما در منزل خود استراحت می کنید، سایت شما اطلاعات کاربران را نگهداری می نماید، اکانت کاربر جدید را بصورت خودکار بفروش رسانده و فعال می نماید و کاربران از بانک اطلاعاتی که خودشان طی ماهها سوال و جواب تکمیل نموده اند استفاده می کنند. شما نه نیاز به منشی دارید و نه کارمند. خودتان رئیس، منشی و کارپرداز خودتان هستید

هیچ شغلی، هیچ فعالیتی بدون زحمت به سرانجام نخواهد رسید. افراد تحصیل کرده می توانند در دانشگاه به دانشجویان درس بدهند اما همین درس را می توانند در اینترنت به هزاران کاربر ارائه نمایند. در کسب و کار اینترنتی مهم درک و دانش شما می باشد. اینکه چگونه این نوزاد کوچک را با اصول درست بزرگ نمایید مهمترین راز بقای شما در دهکده جهانی اینترنت می باشد.





منبع :
لینک :
کد مطلب: 21

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
reload, if the code cannot be seen