آموزش بورس مقدماتی
آموزش بورس مقدماتی در این مقاله سعی کردیم یک دید منطقی برای ورود به بازار سرمایه، آموزش بورس مقدماتی و مفاهیم پایه را برای تان فراهم کنیم.تقریبا تمامی افراد موفق و صاحب نظران در این حوزه به بورس به عنوان شغل دوم و درآمد اول نگاه می کنند.
چرا؟ چون به طور کلی موفقیت در یک کسب و کار بستگی به چهار عامل دارد: مهارت ، سرمایه ، خریدار و رسیدن به درآمد بالا. به عنوان مثال ایجاد یک سایت فروشگاهی دشواری های افزایش درآمد، یافتن خریدار محصول یا جذب مخاطب، نیاز به سرمایه برای توسعه و نگهداری و بخصوص نیاز مهارت دارد که همان چهار عامل پر رنگ بالاست. همین برنامه نویسی را هم که در نظر بگیرید درسته که مشکل سرمایه و خریدار (تا حدودی) را ندارد اما نیاز رسیدن به درآمد مناسب و مهارت بالا دارد.

 و اما بورس فقط نیاز به مهارت دارد و با سرمابه کم یعنی ۴۰۰ هزار تومان نیز می توان شروع کرد. نا گفته نماند قبلا این رقم ۱۰۰ هزار تومان بود ولی با افزایش قیمت های این روز ها افزایش یافته است. نحوه ورود به بورس برای ورود به بورس ، ابتدا ثبت نام در سامانه سجام و کارگزاری نیاز است.

اما فقط ثبت نام کافی نیست و لازم است شما یک دوره آموزش اولیه ، دریافت کد بورسی و آغاز معامله گری در بورس ، دوره های آموزشی تکمیلی و در نهایت کسب تجربه را طی کنید. که در این مقاله سعی کردیم آموزش بورس مقدماتی را برای شما فراهم کنیم. نگاهی به سهام و گروه های آن ما در بازار بورس قادر خواهیم بود مقداری از سهم شرکتها و کارخانجات سهامی عام خریداری کنیم که مقدار سهام ارائه شده هر شرکت متفاوت است. برای مثال سهام ارائه شده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) حدود ۸ درصد از کل آن است و هر شخص حقیقی (سهامداران خرد) و حقوقی (سهامداران بزرگ) حداقل ۱۰۰۰ سهم از آن را به مبلغ ۸۶۰ هزار تومان می توانست خریداری کند.

در کل گروه های مهم سهام شامل: • خودرو و ساخت قطعات • بانکها و موسسات اعتباری • فلزات اساسی • سیمان، آهک و گچ • انبوه سازی املاک و مستغلات • محصولات شیمیایی • مواد و محصولات دارویی • سرمایه گذاری ها • … که هر شاخه از آن ها با نماد ها که نام بخصوصی از آنهاست، شناخته می شوند. یک نمونه از آنها در تصویر زیر آورده شده است: گروه های سهام در بورس برخی از گروه های سهام در بورس همچنین بازه تغییرات سهام در بورس بین -۵ تا +۵ درصد و در فرابورس از -۱۰ تا +۱۰ درصد است. نحوه فعالیت بازار بورس شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ فقط امکان پیشنهاد قیمت که به پیش گشایش معروف است و از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ امکان معامله گری وجود دارد. یک توصیه مهم در اینجا معامله در ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ است که از هیجانات بازار بورس کاسته شده و معاملات قبلی رصد شده است.
این را هم بدانید در پیش گشایش یک می توان تا حدودی از جوّ حاکم که به سمت خریدار است یا فروشنده با خبر شد. که در اصطلاح به جنگ بین گاو ها (فروشنده) و خرس ها (خریداران) معروف است. که خریدار خواهان قیمت پایین و فروشنده مایل به قیمت بالاست. که در شکلی که در ادامه آمده نمادی آن را مشهود است. گاو ها و خرس ها در بورس
صف خرید و صف فروش در صف خرید، تعداد خریداران خیلی بیشتر از فروشندگان است و این موضوع باعث روند صعودی قیمت سهم خواهد شد و در صف فروش نیز تعداد فروشندگان زیاد است و خریداران قیمت را تا آن جا که بخواهد پایین می آورند.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید