مبتلایان به سرطان پستان باید 10 سال دارو مصرف کنند
مبتلایان به سرطان پستان باید 10 سال دارو مصرف کنند براساس یک پژوهش جدید، مبتلایان به بیماری سرطان پستان باید برای جلوگیری از بازگشت بیماری به جای مصرف پنج سال دارو مطابق با معیار کنونی، به مدت 10 سال دارو بخورند.

یک مطالعۀ گسترده، اخیراً ثابت کرده است که با افزایش زمان مصرف دارو، احتمال عود بیماری کاهش می‌‎یابد.  

تعداد زیادی از زنان در سراسر جهان در حال حاضر به دلیل ابتلاء به سرطان پستان و برای پیشگیری از عود این بیماری در حال هورمون درمانی هستند.

این داروها با جلوگیری از آزاد شدن هورمون استروژن در بدن، که موجب رشد تومورهای سرطانی می‌شود، به مقابله با عود کردن سرطان پستان می‌پردازند.

اما بسیاری از افراد، پس از چند سال مصرف کردن این داروها، به دلیل نگرانی از عوارض آن‌ها و یا از آنجایی که احساس سلامتی می‌کنند، هورمون درمانی را کنار می‌گذارند.

نتایج این مطالعۀ جدید که مجلۀ پزشکی نیوانگلند آن را منتشر و در یک کنفرانس داروهای ضد سرطان در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی در امریکا ارائه شده، ممکن است منجر به این امر شود که پزشکان مصرف یک دهه مهارکننده‌های آروماتاز را برای بیماران خود تجویز کنند.

مهارکننده‌های آروماتاز، داروهایی هستند که از تبدیل شدن هورمون‎های جنسی مردانه، که معمولاً به میزان کمی در بدن بانوان وجود دارد، به استروژن جلوگیری می‎کنند و بنابراین مي‎توانند در کم کردن اثر استروژن مفید باشند.

البته این داروهای مهارکننده قبل از یائسگی با توجه به مقادیر بسیار زیاد استروژن تولید شده در بدن، اثری در درمان بیماری نخواهند داشت و در ضمن عوارضی نظیر درد مفاصل و ضعف استخوانی را در پی دارند.  

تاموکسیفن نیز که از شایع‌ترین داروهای مورد استفاده در هومون درمانی است، علائم یائسگی از جمله گُرگرفتگی، تهوع و نوسانات خلقی را افزایش می‌دهد.

مطالعات تازه نشان داده‌اند میزان عود سرطان پستان در زنانی که به مدت 10 سال تاموکسیفن مصرف می‌کنند، بسیار کمتر است، اما مهارکننده‎های آروماتاز تاثیر بیشتری دارند و در حال حاضر به شکل گسترده‌تری مصرف می‎شوند.

این مطالعه را دکتر پل گاس و همکارانش در بیمارستان عمومی ماساچوست صورت دادند و در نشست سالانۀ سرطان‌شناسی انجمن بالینی امریکا ارائه شد. طی این تحقیق که 1 هزار و 918 زن در آن شرکت داشتند، در مدت 10 سال برای برخی از این زنان یکی از مهارکننده‌های آروماتاز به نام لتروزول تجویز و به باقی آن‌ها قرص‌ دارونما ارائه شد.

با وجود نتایج بر آمده از این پژوهش، دِلیث مورگان، مدیر اجراییِ یک مؤسسۀ درمانی مربوط به سرطان پستان در بریتانیا می‎گوید اگرچه این پژوهش اهمیت زیادی دارد، اما باید در مورد تاثیر بلندمدتِ تصمیم‌گیری بر اساس آن بررسی بیشتری کرد.

وی با تأکید بر این‌که 10 سال هورمون درمانی قطعاً بر کیفیت زندگی زنان تأثیرگذار است، افزود باید سنجید که آیا منافع کوتاه مدت مصرف این دارو بر عوارض ناخواستۀ آن‌ها می‌چربد یا خیر.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید