وضعیت اشتغال و دستمزد در فنلاند
وضعیت اشتغال و دستمزد در فنلاندفنلاند از نظر سهم درآمد سرانه در تولید ناخالص داخلی در رتبه 14 جهانی قرار دارد و کشوری است با حقوق ماهیانه بسیار بالا برای شهروندان که بیشترین مالیات را نیز در اروپا اتباع این کشور می‌پردازند . هزینه زندگی در شهرهای فنلاند نسبتا بالا و متفاوت است .

وضعیت اشتغال در فنلاند:

نرخ بیکاری در فنلاند بر اساس آمار ارائه شده در دسامبر 2018 به میزان 5.4 درصد به نسبت سال گذشته که 8.4 درصد بوده کاهش یافت. این نرخ بیکاری به نسبت آمار ارائه شده در سال 2008 کمترین نرخ ارائه شده در ده سال اخیر در فنلاند می‌باشد. براین اساس تعداد افراد بیکار در فنلاند از 164 هزار نفر به 81 هزار نفر، کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که افراد شاغل 84 هزار نفر می‌باشد. براساس نرخ ارائه شده در دسامبر همان سال، نرخ بیکاری جوانان 18 الی 24 ساله به شدت کاهش یافت و از 15.5 درصد به 9.3 درصد رسید.
میزان حقوق در فنلاند

       شاخص نرخ حقوق و دستمزد در کشور فنلاند براساس رشته تحصیلی و کاری ، سطح تحصیلات و سابقه کاری افراد تعریف می‌شود که میانگین درآمد ماهیانه و حقوق در این کشور براساس آخرین آمار ارائه شده در فوریه 2019 در حدود 3470 یورو می‌باشد.
       هزینه زندگی در فنلاند

        فنلاند از نظر سهم درآمد سرانه در تولید ناخالص داخلی در رتبه 14 جهانی قرار دارد و کشوری است با حقوق ماهیانه بسیار بالا برای شهروندان که بیشترین مالیات را نیز در اروپا اتباع این کشور می‌پردازند . هزینه زندگی در شهرهای فنلاند نسبتا بالا و متفاوت است به طور مثال هزینه زندگی در شهرهای شمالی فنلاند به علت شرایط آب و هوایی و سرمای شدید، بیشتر از شهرهای مرکزی و جنوبی میباشد.
به طور جزئی تر هزینه زندگی در فنلاند به صورت زیر است

مسکن : ۱۸۰  تا ۳۰۰  یورو

خوراک :  ۱۵۰  تا ۲۵۰  یورو

سایر هزینه‌ها : ۲۰۰  یورو

مجموع هزینه‌ها به طور میانگین : ۶۰۰  تا ۹۰۰ یورو



اولویت های بازار کار در فنلاند

           شرایط کار در فنلاند در درجه اول داشتن پیشنهاد کاری است. این کشور به لحاظ امنیت بالای شغلی برای کارکنان، پرداخت حقوق مناسب و بالا برای افراد متقاضی می تواند مقصد مناسبی برای اقامت کاری به حساب آید. افرادی که دارای تخصص و پس زمینه تحصیلی و شغلی مناسب هستند موقعیت کاری مناسبی در این کشور خواهند داشت.  بر این اساس، کار در فنلاند و همچنین مشاغل مورد نیاز در این کشور در سال 2019 براساس آمار ارائه شده از سوی اداره کار فنلاند براساس نیاز بازار کار در این کشور شامل موارد ذیل می‌باشند:



معلم

        با توجه به افزایش روز افزون مدارس در کشور فنلاند به لحاظ سیستم آموزشی قوی این کشور تقاضا برای معلم در این کشور بسیار بالا رفته است و درآمد معلمان در این کشور بسیار خوب و در حدود 3250 یورو در ماه می‌باشد.



پرستار

      خدمات مراقبتی و  بهداشتی در فنلاند دارای استاندارد بالایی است، به این ترتیب این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل پرستاران و رشته‌های بهداشت درمان می‌باشد و در بخش درمان تقاضا بیشتری برای رشته‌های پرستاری وجود دارد. پرستاران در فنلاند به طور میانگین در حدود مبلغ 3000 یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند.



برنامه نویس

     با بهبود وضعیت و ارتقای سیستم کاری در این کشور و وجود شرکت هایی مانند نوکیا نیاز به برنامه نویس نیز در این کشور افزایش یافته است. در حال حاضر 7000 برنامه نویس در این کشور مشغول به کار هستند.



مربی مهد کودک

       با توجه به سیستم آموزشی قوی فنلاند که در سطح جهانی شناخته شده است و همچنین افزایش ساعت کاری در این کشور نیاز به مربی مهدکودک در این کشور افزایش یافته است. با توسعه فنلاند در حوزه بین المللی، تقاضا برای معلم مهد کودک و به خصوص معلمان انگلیسی زبان افزایش یافته است.



حسابدار

      با توجه به افزایش زیاد شرکت های داخلی و بین المللی و رشد اقتصاد این کشور، تقاضا برای جذب حسابداران حرفه ای بر این اساس افزایش یافته است. حقوق حسابداران در فنلاند بیش از 4000 یورو در ماه می‌باشد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید