توسعه صنعت گردشگری در فنلاند
توسعه صنعت گردشگری در فنلاند
صنعت گردشگری فنلاند در سال های اخیر رشد سریعی داشته و بین المللی تر شده است. به طوری که این صنعت به یکی از زمینه‌های اشتغال زایی این کشور تبدیل گردیده است. طی چند سال اخیر درآمدهای سالانه حاصل از گردشگری در فنلاند بیش از 14 میلیارد یورو گشته و پیش بینی می‌گردد تا سال 2025 به 20 میلیارد یورو برسد.

در سال 2017 فنلاند از محل حضور 4.6 میلیون گردشگر خارجی 15 میلیارد یورو نصیب خود نمود. در همان سال 140200 نفر در بخش گردشگری مشغول به کار بوده و سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی فنلاند 2.5 درصد بود.

در ژانویه سال 2015 در فنلاند "نقشه راه رشد و نوسازی گردشگری برای 2025-2015 " تهیه و به مورد اجرا درآمد. هدف از آن رسیدن فنلاند به مقام اول در بخش گردشگری در اروپای شمالی تا سال 2025 بود.

بخش های اولویت دار در این نقشه عبارتند از:

    تقویت همکاری‌های موضوعی بین مراکز گردشگری و شبکه آژانس ها و موسسات گردشگری و همچنین ایجاد فرصت های جدید در زمینه تولید، فروش و بازاریابی محصولات گردشگری؛
    فراهم کردن زمینه‌هایی برای ارائه پیشنهادات جامع و رقابتی از سوی رابط های حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌ها؛
    افزایش اثر بخشی فعالیت های بازاریابی و آسان تر کردن دریافت خدمات مسافرتی؛
    ایجاد فضای عملیاتی رقابتی برای گردشگری که از رشد و نوسازی صنعت گردشگری حمایت نماید.

به منظور رسیدن به اهداف نقشه راه گردشگری مقرر است اقدامات مختلفی صورت گیرد. وزارت امور اقتصادی و کار فنلاند طی سال های 2015 لغایت 2018 مبادرت به تامین مالی چندین پروژه استراتژیک (به شرح زیر) با هدف حمایت از رشد و نوسازی صنعت گردشگری نمود:

    پروژهFinrelax با هدف تبدیل فنلاند به کشوری ممتاز در زمینه گردشگری سلامت در منطقه نوردیک؛
    پروژه  Finnish Archipelagoبا هدف معرفی مجمع الجزایر فنلاند به جهان؛
    پروژه Finland Stopover به دنبال تبدیل فنلاند به عنوان توقفگاه بین راهی برجسته برای گردشگران؛

وزارت امور اقتصادی و اشتغال فنلاند مسئول تنظیم اولویت های بخش گردشگری این کشور است و آن وزارتخانه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها حوزه گردشگری را توسعه می دهد. در این میان اداره
Visit Finland (یکی از بخش های سازمان دولتی تجارت فنلاند که زیر نظر وزارتخانه مذکور فعالیت می نماید) مسئول ترویج بین المللی گردشگری و جذب گردشگران خارجی می‌باشد.

گردشگری فنلاند در سال 2018 به روایت آمار

بخش گردشگری در فنلاند در سال 2018 به رشد خود ادامه داد. در این سال تعداد گردشگران خارجی که بیش از یک شب در این کشور اقامت داشته اند به 6.8 میلیون نفر رسید. بیش از نیمی از این افراد از کشورهای اروپایی بوده و سهم گردشگران کشورهای آسیایی 16 درصد بوده است. هدف گذاری فنلاند در درجه اول جذب بیشترین گردشگران از بازارهای مهم نظیر آلمان، انگلستان، چین و ژاپن بوده و در درجه بعد بازارهای در حال رشدی چون هلند، فرانسه و امریکارا مد نظر دارد . علاوه بر این تلاش های زیادی هم برای جذب گردشگر از هند و امارات متحده عربی صورت گرفت.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید