پروتکشن چیست؟
پروتکشن چیست؟ 
برای مقدمه از یک جمله ای استفاده می کنیم که موتورسواران بارها و بارها و شنیده اند، خدا رو شکر روی پروتکشن سر خوردم !!! در این چند ساله با پیشرفت موتورسیکلت ها و تجهیزات جانبی که برای آنها در نظر گرفته شده است پروتکشن یکی از حیاتی ترین لوازمی است که موتورسیکلت سوارانی که موتورسیکلت های گران قیمت دارند در ابتدا آن را خریداری می کنند و بر روی موتورسیکلت خود ست می کنند، پروتکشن علاوه بر زیبایی ایمنی و ضریب نقص موتورسیکلت شما را بعد از زمین خوردن به صورت چشمگیری کاهش می دهد، علاوه بر زیبایی باعث محافظت قسمت های مختلف موتورسیکلت شما می شود و این قطعه برای قسمت های مختلف موتورسیکلت نیز طراحی شده است ولی خب در ایران بیشتر پروتکشن وسط یا همان محافظ جانبی موتورسیکلت استفاده می شود چرامه شاسی موتورسیکلت از قسمت های مهم آن به حساب می آیند.

پروتکشن هزینه های شما را به شدت کاهش می دهد و به مانند لباس ایمنی برای موتورسواران عمل می کند و همانقدر برای موتورسیکلت شما مفید است، پروتکشن از بهترین مواد ممکن ساخته و پرداخته شده و می تواند در طول سر خوردن موتورسیکلت شدت ضربه را در خود جذب کند، همین باعث می شود تا پروتکشن یک بادیگارد ویژه برای موتورسیکلت باشد، این محافظ ها می توانند از دسته گاز و کلاچ تا در برق و کلاچ و دوشاخ و … محافظت کنند پس خیلی مهم و ارزنده هستند و باید آنها را جدی گرفت، پروتکشن های اصلی دارای مواد بسیار با کیفیت و براکت آلومینیومی آلیاژی استفاده شده که همین نکته باعث می شود تا شما فقط از پروتکشن اصلی استفاده کنید، موادی که ضربه پذیری بالایی دارند و … را دست کم نگیرید و حتما از جنس اورجینال استفاده کنید.
در پروتکشن های فیک براکت ها کج می شود و گاهی اوقات بست را از شاسی موتور جدا می کند و باعث می شود تا شاسی موتور شما هم آسیب ببیند و پایه اش بر روی شاسی موتورسیکلت بشکند و این هم هزینه ای بالاتر را برای شما به ارمغان می آورد.
حتی پیچ پروتکشن هم حساب شده ساخته شده است ولی در فیک ها این پیچ هم امکان دارد ببرد و هرز شود و یا اینکه جدا شود و پروتکشن شما از روی موتور جدا شود …
پروتکشن های استاندارد و اورجینال موتورسیکلت باعث می شوند تا شما جاهای دیگر موتورسیکلت را آسیب نزنید و درست بر سر جای خودشان بسته می شوند..

ساخته شده است از ………………
این قطعه از پلاستیک گرمانرمی است از جنس پلیمریزاسیون افزایشی یک آلدهید که از طریق عامل کربونیلی زنجیره پلی اکسی متیلنی شاخه ای طویل تولید می کند، رزین استال یا هستافرم است یکی از مستحکم و سفت ترین گرمانرم ها است و خواص زیادی دارد :

مقاومت در برابر خستگی
مقاومت سایشی خوب
حساسیت کم به رطوبت
اصطکاک بسیار پایین
پایداری ابعادی خوب
استحکام بسیار بالا
مقاومت بالا در برابر حلال ها و مواد شیمیایی
خواص الکترونیکی بسیار خوبی را نیز داراست
مقاومت به فرسودگی بالا

ضریب سایش پایین

مقاومت به فشردگی و ضربه حتی در دماهای پایین

قابلیت ماشین کاری عالی بخصوص در ماشین الات اتوماتیک

قابل توجه است که بسیاری از استال ها با نایلون ها قابل رقابت هستند، رزین استال ها یکی از محکم ترین گرمانرم ها هستند که به روش ها قالب گیری تزریق معمولی و تکنیک های اکستروژن فرآیند می شوند، کاربرد بسیار بالایی در صنعت و مکانیک دارند … گروه پلیمرهای استال برای اولین با در سال ۱۹۵۶ میلادی معرفی شدند و به دلیل خواص بالایی که داشتند کاربردهای فراوانی از آن ها کشف شد، همو پلیمر و کوپلیمرها از این دسته مواد هستند.
مواد جامد با ساختار یکنواخت و یکپارچه پروتکشن های اصلی را متولد می کنند، اغلب در موتورسیکلت های ریس با پیچ و مهره مستقیم بسته می شود و در موتورسیکلت های استریت با بست های آلومینیومی این اتفاق به وقوع می پیوندد.

این مواد در جاهایی دیگری نیز کاربرد دارند که باید بدان ها اشاره شوند :

مکانیکی : این پلیمر یکی از پر مصرف ترین پلاستیک های مهندسی قابل استفاده در کاربرد های مکانیکی است مانند
یاطاقان – گوشواره – جعبه دنده با گشتاور پایین –چرخ دنده ها – نوار های نقاله و تجهیزات ماشین الات دقیق که نیازمند استحکام ابعادی مناسب و تلورانس محکم و ثابت می باشند

غذایی : به سبب خاصیت فیزیولوژی بی اثر و امکان استفاده در اب ۸۰ درجه در این صنعت کاربرد فراوان دارد

الکتریکی : به سبب این که این پلیمر نمگیر نمیباشد بسیار کاربرد در عایق ها دارد

شیمیایی : به سبب مقاومت به قلیا و مواد الی مناسب جهت بساری از پمپ ها ,فلنچ ها وتجهیزات کارخانجات شیمیایی

ترکیب پلی اکسی متیلن در عکس زیرین

انواع پلی اکسی متیلن ها

POM+PE
پلی استال انتی استاتیک
پلی استال قابل شناسایی با فلزیاب
پلی استال هادی

پلی استال که پلی‌اکسی متیلن نیز خوانده می‌شود، یک ترموپلاستیک نیمه کریستالی با استحکام مکانیکی بالاست. این بسپار مقاومت بسیار خوبی به سایش دارد و هم چنین میزان جذب رطوبت در آن پایین است. پایداری ابعادی خوب و استحکام خستگی عالی و هم‌چنین فرآیند‌پذیری خوب، این بسپار را تبدیل به یک ماده مهندسی پرکاربرد نموده است.
تفاوت بین نوع همگون‌ بسپار و هم ‌بسپار آن مربوط به میزان کریستال شدن آن است. همگون ‌بسپار آن چگالی اندک بالاتری دارد و هم‌چنین سختی و استحکام بیشتر دارد. هم‌بسپار با این حال، مقاومت به ضربه بالاتر و مقاومت به سایش بالاتر و هم‌چنین مقاومت گرمایی و شیمیایی بیشتری دارد.
سختی و صلبیت عالی
مقاومت مکانیکی خوب
چقرمگی عالی
پایداری ابعادی خوب
مقاومت به سایش بسیار عالی و اصطکاک کم
رفتار خزش و خستگی خوب
پایداری حرارتی خوب

همه این ها را گفتیم که به اینجا برسیم همیشه از اجناس اورجینال استفاده کنید و یک سری مسائل مانند پروتکشن و لباس و کلاه ایمنی و … از نکات بسیار مهم در موتورسواری می باشد، سلامتی شما و موتور شما برای ما از هرکس دیگری مهم تر است پس به همین دلیل از پروتکشن و لباس های اورجینال نیکران موتور استفاده کنید.


نصب پروتکشن موتور, پروتکشن, پروتکشن cf, پروتکشن ns, پروتکشن آپاچی, پروتکشن بنلی 150, پروتکشن بنلی 250, پروتکشن بنلی ۱۵۰, پروتکشن پالس, پروتکشن چیست, بال باک پالس 180, برچسب موتور بنلی, بنلی, بنلی 150 ایتالیا, بنلی ۲۵۰, بنلی ۲۵۰ تک سیلندر, خرید برچسب بنلی, خرید بنلی 300, خرید پروتکشن, خرید پروتکشن بنلی, خرید پروتکشن موتور, خرید پروتکشن موتورسیکلت, ضربه گیر موتور سیکلت, طریقه نصب پروتکشن, فروش پروتکشن بنلی, فروش پروتکشن موتور, فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی موتور سیکلت پالس, فروشگاه اینترنتی نیکران موتور, قیمت قطعات بنلی, قیمت موتور کی تی ام ۲۰۰, قیمت پمپ بنزین موتورسیکلت انژکتوری, قیمت کی تی ام کراس 125, لوازم استوک موتور سیکلت, لوازم استوک پالس, لوازم اسپرت بنلی, لوازم اسپرت بنلی 250, لوازم جانبی موتور سیکلت, لوازم یدکی بنلی تهران, مشخصات کی تی ام دوک 250, موتور کی تی ام دوک ۲۵۰, موتور کی تی ام ساخت کدام کشور است, موتور کی تی ام ۴۵۰, نصب پروتکشن بنلی, نمایندگی بنلی در کرج, نمایندگی بنلی مشهد, نمایندگی بنلی گمرک, نمایندگی موتور بنلی در یزد, نمایندگی کی تی ام, پروتکشن اصل بنلی, پروتکشن بنلی 180, پروتکشن بنلی 300, پروتکشن پزشکی, پروتکشن چرخ, پروتکشن کی تی ام, کی تی ام ارسی 250, گلگیر جلو پالس 180

جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید