با رعایت نکاتی کلیدی، خانه خود را سریعتر به فروش برسانید
با رعایت نکاتی کلیدی، خانه خود را سریعتر به فروش برسانید
 هر فروشنده ای میخواهد خانه اش به سرعت و البته با قیمت خوب به فروش برسد. بنابراین بسیار آزار دهنده خواهد بود اگر خانه شما به فروش نرفته و در عین حال خانه ای دیگر در انتهای خیابان تان به راحتی به فروش برسد.

خانه ای که در کنار خانه شما باشد، متراژش یکی باشد و تعداد اتاق خواب و حمامش هم یکسان باشد، باید همزمان با خانه شما به فروش برسد. درست است؟
اگر در این موقعیت قرار بگیرید سریعا همه چیز را به گردن مشاور املاک خود می اندازید، چون فکر میکنید به دلیل تبلیغ بد، عکس های ضعیف یا آگهی ملک ضعیف فایل خانه شما فروش نرفته است. اما مشکل واقعی در جای دیگریست. مشکل در نحوه ارائه خانه شما به بازار فروش است.
برای درک تجربه فروشنده ها، بیایید به دو مسیر متفاوت زیر نگاهی بیندازیم:


خانه ای که به فروش نخواهد رسید:
شاید شما هم اینطور فکر کنید که بدون آماده سازی خانه خود، میتوانید آن را بفروشید. خیلی از فروشندگان ملک با این دیدگاه شروع میکنند و بعد از مدتی خانه خود را میبینند که به فروش نرفته است.
خانه این فروشنده را فرض کنید. این خانواده حدود 20 سال است که در این خانه زندگی میکنند و حال قصد تعویض خانه را دارند. آنها دقیقا نمیدانند پس از فروش این خانه به کجا میخواهند بروند و تصمیم دارند بعد از فروش خانه به آن فکر کنند.
مشکل در همین جاست.
این فروشنده نمی تواند بدون راهبرد خروج، در بازار املاک امروزی موفق به فروش خانه شود. در حقیقت این فروشنده هنوز تصمیم قطعی برای فروش نگرفته است.
به همین دلیل برای پیشنهاداتی که از سمت خریداران ارائه میشود وقتی نمیگذارد و با بهانه آن را رد میکند. همچنین پیشنهادات مشاور املاک خود در خصوص آماده سازی خانه را جدی نگرفته و پشت گوش می اندازد. مشتریانی هم که برای بازدید خانه می آیند، در همان مرحله اول جذب نمیشوند زیرا مشاهده میکنند نه خانه بازسازی شده و نه فروشنده اسباب و اثاثیه خود را جمع کرده است.
روزها همینطور میگذرند و خریداران بعدی احساس میکنند این خانه دارای مشکل است که در مدتی طولانی به فروش نرفته است. یک سال میگذرد و سرانجام خانه به فروش میرود. آن هم با قیمتی پایین تر از قیمت بازار!


خانه ای که به فروش خواهد رسید:
حال بیایید نگاهی به خانه ای بیندازیم که با قیمت خوب و در مدت زمانی معقول به فروش رسیده است. این فروشنده اول از همه مشخص کرده است که به کدام شهر میخواهد نقل مکان کند و همچنین جمع کردن وسایل خانه خود را آغاز کرده است. همچنین این افراد به نکاتی که مشاور املاک به آنها تذکر میدهد به دقت گوش فرا میدهند تا وضعیت بازار را به خوبی بشناسند. این فروشنده با مشاور املاک خود در خصوص مقصد بعدی خود نیز رایزنی میکند تا هرچه سریعتر مراحل فروش خانه پیش برود. همچنین در اسرع وقت شروع به بازسازی قسمت های فرسوده خانه اش میکند. به طور مثال پنجره های شکسته یا کثیف را ترمیم، دیوارهایی که گچ آنها ریخته شده را گچ کاری و برخی قسمت های خانه را به دلیل افزایش جذابیت رنگ آمیزی میکند.
این فروشنده ملک، یک نکته مهم دیگر را نیز مدنظر دارد. خانه ای که حدود 20 سال است در آن زندگی میکند باب میل افراد امروزی نیست. او با سلیقه نسل خودش طراحی داخلی این خانه را انجام داده و نسل امروز پذیرای این نوع طراحی داخلی نخواهد بود. این فروشنده سعی میکند در هنگام بازسازی خانه، طراحی داخلی آن را مطابق با نسل امروزی تغییر دهد.


به خریداران همان چیزی را بدهید که خواستار آن هستند
اکثر خریداران، یک خانه تر و تمیز و بی نقص را میخواهند. آنها نمیخواهند یک ریال برای هزینه های تعمیر و بازسازی خانه جدید خرج کنند. مسأله بعدی زمان است. آنها میخواهند به سرعت در خانه جدید خود مستقر شوند و زمانی برای اینکه شما اسباب و اثاثیه خود را جمع کنید یا خانه جدید خود را انتخاب نمایید ندارند.
 اول از همه مقصد بعدی خود را انتخاب کرده و پس از آن شروع به بازسازی منزل خود نمایید.
رنگ آمیزی دیوارهای خانه را به رنگ سفید یا خاکستری در بیاورید. همچنین از رنگ سفید در حمام و آشپزخانه خود زیاد استفاده کنید. فروشنده ای که قبل از ارسال آگهی فروش خانه خود، اقدام به بازسازی و تغییر طراحی داخلی خانه خود کند مسلما زودتر می تواند خانه خود را به فروش برساند.
در انتها پس از فایل کردن خانه خود برای مشاور املاک، شروع به جمع کردن اسباب و اثاثیه خود میکند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید