از اشتباهات متداول هنگام فروش ملک یا اجاره خانه خود بپرهیزید
از اشتباهات متداول هنگام فروش ملک یا اجاره خانه خود بپرهیزید
 شاید شما هم قصد فروش آپارتمان یا اجاره خانه خود را داشته و تماس های متعددی برای خرید دریافت میکنید. همچنین هیجان زیاد باعث میشود دوست داشته باشید سریعا پای میز معامله بروید. اما صبر کنید! بهتر است با ما همراه باشید تا قبل از فروش ملک خود نکات مهم را از قلم نیندازید.

1- برای درج قیمت ملک در آگهی با یک مشاور املاک تماس بگیرید
هیچ چیز همانند قیمت ملک بالا مشتریان را فراری نمیدهد. شما ممکن است فکر کنید هرچه قیمت ملک بیشتر باشد به نفع شماست اما واقعا اینطور نیست زیرا بخش عمده ای از مشتریان شما در همان مرحله اول از خرید ملک شما منصرف میشوند. عده ای دیگر که با شما تماس میگیرند با تخفیف گرفتن و کم کردن قیمت پا پیش میگذارند و شما هم مجبورید قیمت را کاهش دهید زیرا در غیر اینصورت آنها هم قدم بعدی را برنمیدارند. هنگامیکه قیمت را زیاد پایین میاورید مشتری احساس میکند که شما قصد فروش فوری ملک را دارید و بیشتر برای کم کردن قیمت با شما چانه میزند. همین امر باعث میشود نه تنها آپارتمان خود را با قیمت بالاتر، بلکه با قیمتی پایین تر از حد نرمال بفروشید!
  به شما پیشنهاد میدهد حتما قبل از فروش یا اجاره خانه خود با یک مشاور املاک مشورت کرده و قیمت مناسبی برای ملک خود تعیین کنید.



2- هزینه‌های انجام معامله فروش را فراموش نکنید
برخی هزینه های انعقاد قرارداد مانند مالیات، حق مشاور املاک و یا وکیل برای انجام هزینه های حرفه ای، از هزینه هایی هستند که توسط خیلی از افراد متقاضی خرید و فروش ملک مورد غفلت واقع میشود.همین امر باعث میشود آنها هنگام نشستن پشت میز برای امضای قرارداد متعجب و سرخورده شوند.   به شما پیشنهاد میدهد قبل از اقدام برای معامله ملک این هزینه ها را مد نظر داشته باشید.



3- اجازه ندهید مشکلات طبیعی و کوچک باعث برهم خوردن معامله بشوند
هنگام مراجعه مشتری برای بازدید از منزل آرامش خود را حفظ کنید و با ارج با او برخورد کنید. مشکلاتی از قبیل تعمیرات و خرابی خانه طبیعی هستند و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتند بنابراین اجازه ندهید این مشکلات کوچک باعث برهم خوردن معامله شود.



4- با خریدار ملک دوست صمیمی نشوید
البته صمیمی نشدن با خریدار خانه به معنای رفتار دوستانه نداشتن نیست. شما باید رفتار دوستانه و محترمانه ای داشته باشید اما از گفتگوهای طولانی با خریدار ملک دوری کنید زیرا درگیری های شخصیتی قضاوت را تحت تاثیر قرار میدهد. درست است که شما از فروش یا اجاره ملک خود هیجان زده اید اما خریداران ملک ممکن است به رفتار صمیمانه و خودمانی شما شک کنند. پس   به شما پیشنهاد میدهد با خریدار خانه دوستانه اما به شکلی رسمی رفتار کنید.



5- یک تنه مراحل فروش خانه را طی نکنید
فروش یا رهن خانه (خصوصا خانه های لوکس) کاری پر استرس و بعضا خسته کننده میباشد. ضمن اینکه اگر به مسائل حقوقی و اصولی فروش خانه واقف نباشید هنگام فروش یا حتی اجاره آپارتمان خود به مشکل میخورید. شما باید به فضای داخلی خانه، تمیز بودن ملک، تعمیرات ملک، سیم کشی ساختمان و... توجه داشته باشید. پیشنهاد   به شما کمک گرفتن از یک مشاور املاک برای راهنمایی در خصوص این امر است.



6- خانه خود را آماده نشده نشان ندهید
خیلی از افراد با بی دقتی و عجله سعی در فروش یا رهن خانه خود دارند و به موارد مهمی توجه نمیکنند. نشان دادن خانه ای که در آن اسباب و اثاثیه دور ریختنی در هر گوشه خانه دیده میشود یا گرد و خاک بر روی دیوار و شیشه ها نشسته است، یا اینکه از دستشویی به دلیل خراب بودن هواکش بوی بدی میاید به هیچ وجه نمی تواند رضایت خریدار را برای خرید ملک شما جلب کند. پیشنهاد   به شما حداکثر تلاش برای تمیز و زیبا نشان دادن خانه و ملک میباشد.



7- در هنگام نشان دادن خانه به خریدار او را دنبال نکنید!
خیلی اوقات هنگامیکه خریدار ملک در حال بررسی خانه است ما به دنبال او راه میفتیم.   به شما پیشنهاد میدهد به هیچ وجه این عمل را تکرار نکنید زیرا باعث اضطراب خریدار خانه و همچنین آزار وی میشود. بگذارید خریدار خودش خانه را با دقت و آرامش بازدید کند. حتی اگر به روشی بهتر برای فروش ملک خود میخواهید قدمی بردارید بهتراست هنگام بازدید از ملک اصلا در آنجا حضور نداشته باشید و انجام این امر را به مشاور املاک بسپارید.


8- ویژگی های ملک خود را به طور کامل بیان نمایید
برخی افراد صرفا به قیمت و متراژ خانه و نهایتا داشتن پارکینگ و انباری اکتفا میکنند. اگر میخواهید ملک شما برای افراد بیشتری جذابیت داشته باشد حتما موارد دیگری را هم ذکر کنید. به طور مثال: فاصله خانه تا مترو، فاصله ملک شما تا مراکز تجاری، فاصله تا مراکز تفریحی مانند شهربازی و پارک و... همچنین موارد دیگری چوم سیم کشی ساختمان یا تعمیرات لوله های خانه در صورتیکه به تازگی تعویض شده اند از مواردی هستند که باعث جذب مشتری و خریدار ملک میشوند.

9- قبل از مشخص شدن وضعیت اسکان خود، خانه را نفروشید
یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن درگیر هستند مشکل نقل و انتقال صاحب ملک است. به طور مثال بارها مشاهده شده صاحب ملک خانه خود را فروخته اما به دلیل اینکه وضعیت مسکن خودش مشخص نیست هنوز از خانه فروخته شده نقل مکان نکرده است!   به شما توصیه میکند حتما قبل از فروش خانه یا اجاره ملک، وضعیت مسکن خود را مشخص نمایید تا باعث درگیری و مشکلات اخلاقی و حقوقی نشوید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید