ترانه های غربی
موزیک‌ویدیوی جدید گروهِ محبوبِ موسیقی ، آرکِید فایر منتشر شده . در این ویدیوی پانزده دقیقه‌ای دو ترَک آخرِ آلبومِ " همه‌چیز الآن " ، یعنی " روی من حساب کن " و " ما لایقِ عشق نیستیم " رو می‌شنَویم . روایتی در ظاهر ساده و کمی کِشدار از بلایی که گروه احساس می‌کنه به سرِش اومده . اما چه بلایی ؟
اولاً که اسمِ ویدیو ، جمعِ خلاصه‌ شده‌ی عناوینِ دو ترَک هست . یعنی " پول + عشق " ، و انصافاً همین عنوان تا حدِ خوبی اصل مطلب رو تداعی میکنه . اعضای گروه در این داستان ورشکسته شده‌اند و با کمپانی " همه‌چیز الآن " [اسمِ آلبوم] به عنوانِ اسپانسر قرارداد امضا میکنن . آرکید فایر بدونِ هیچ میلی دست به تبلیغِ محصولاتِ این کمپانی میزنه . ( محصولاتی که از اتفاق ، هم‌اسمِ ترَک‌های آلبومه ) و عملاً اینجا چیزی رو در جهتِ پول فدا میکنن . ( بعداً خواهیم دید اون چیز ، عشق بوده که به زیبایی توی عنوانِ ویدیو آورده شده ) . گروه ، بعد از اینکه پول رو دریافت میکنه ، زیرِ قرارداد میزنه و وسطِ یکی از اجراها پا به فرار میگذاره ، اما همه‌ی اعضای گروه به جز وین باتلر دستگیر میشن .
در اینجا وارد بخش دوم ویدیو میشیم ، جایی که اعضای گروه ( به جز باتلر ) به اجبار و تحت تدابیر امنیتی ویژه ، به اجرای موسیقی ادامه میدَن . طبیعتاً وین باتلر ، با یه ساکِ پر پول در دنیای بیرون هیچ لذتی از فرهنگِ لذتِ آنی یا همون " همه‌چیز الآن " نمیبره . باتلر مبهوت شده که چطور با وجودِ به دست آوردنِ آزادی و سبکی ( پول ) ، راضی نیست . بله ، باتلر عشق ( سنگینی ) رو فدای دَم ( سبکی ) کرد ، و یک زندگیِ بی‌معنا در جاده‌ای وسیع سپری کرد . باتلر برای مدتی که رها بود ، دائماً دنبالِ همون عشقی می‌گشت که به طرزِ عجیبی به زندگیش جهت و معنا داده بود . " ما لیاقتِ عشق رو نداریم . " و نهایتاً اینبار مجدد عشق رو به بهای سنگینی انتخاب میکنه . رهایی و سبکی و پول رو رها میکنه ، به اعضای گروه و همسرش که در بند هستند می‌پیونده و میخونه . خوندنی که کارگردانِ کار با یه تَک پِلانِ طولانی نشون میده ، تا همه‌ی خستگی‌ها ، ندامت‌های احتمالی و التذاذِ انتخابِ سنگینی رو به تصویر بکشه . زنده نگه داشتنِ عشق ، به بهای فروختنِ سبکی و رهایی زندگی به دست اومده . هیچ‌کس لایق عشق نیست . زنده نگه داشتنِ عشق ، تصمیمی لحظه‌ای نیست ، بلکه جنگیست دائمی برای روشن نگه داشتنِ آتشی که نهایتاً همه‌چیز را ، همه‌ی آنات را ، تبدیل به خاکستر می‌کند .
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید