بازاریابی ویروسی Viral Marketing را جدی بگیرید
▪️برداشت بسیاری از فعالان در حوزه مارکتینگ از بازاریابی ویروسی Viral Marketing ، یک روش بازاریابی رایگان است؛ اما این موضوع تا زمانی صحت دارد که برای برنامه بازاریابی خود هدف روشن و واضحی ترسیم نکرده باشید و همچنین بهترین نتیجه را از تاثیر بازاریابی ویروسی انتظار نداشته باشید.

 ️البته این موضوع به معنای تخصیص بودجه زیاد در بازاریابی ویروسی نیست، بلکه منظور ایجاد بستری مناسب برای افزایش شانس موفقیت کمپین مورد نظر است؛


▪️پس علیرغم نام « بازاریابی ویروسی Viral Marketing » نباید انتظار داشت این نوع بازاریابی رایگان انجام پذیرد.
اگر شما یک ویدئوی تبلیغاتی مخصوص نمایش در اینترنت ساخته‌اید،‌ برای انتشار بهتر آن باید حتماً در یک شبکه اجتماعی مانند یوتیوب،‌ آپارات و… برای آن هزینه کنید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد و یا حتی در کنار انتشار اخبار و مطالبتان در شبکه‌های اجتماعی آن را در رسانه خبری نیز رپرتاژ کنید.

 ️راه دیگری نیز وجود دارد تا بتوانید در بازاریابی ویروسی کمترین هزینه را انجام دهید و آن هم ایجاد محتوای قوی و منحصربفرد است.

▪️مطمئناً بازاریابان محترم می‌دانند طراحی کمپینی که محتوای قوی داشته باشد نیز هزینه‌های خود را دارد، یعنی در اینگونه از کمپین‌ها نیز شما هزینه بازاریابی ویروسی را قبل از ایجادش پرداخته‌اید.


▪️به یاد داشته باشید که توصیه دهان‌به‌دهان یا بازاریابی کلامی WOM همچنان یکی از اثرگذارترین روش‌های بازاریابی برای کالا و خدمات شما محسوب می‌شود، بنابرین از قدرت بازاریابی ویروسی غافل نشوید.

 برای مثال قدرت بازاریابی ویروسی را در همه‌گیر و جهانی شدن کمپین « چالش سطل آب یخ » نمی‌توان انکار کرد و از طرفی اهمیت شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک،‌ توئیتر و اینستاگرام در بازاریابی ویروسی مشهودتر شده است.


 بنابراین باید در برنامه بازاریابی سازمان Marketing Plan ، حتماً قسمتی را به بازاریابی آنلاین Online Marketing و بازاریابی اجتماعی Social Marketing اختصاص دهید که از این طریق طرفداران خود را در این شبکه‌ها افزایش دهید و در زمان لازم بتوانید از آنها به‌عنوان منتشر کنندگان اخبار سازمان‌تان در حوزه بازاریابی ویروسی استفاده کنید.

▪️اثربخشی بازاریابی ویروسی تا حدی در شبکه‌های اجتماعی اثبات شده است که حتی برندهای بزرگی مانند مک دونالد،‌ آدیداس ، نیسان ،‌ جگوار ،‌ نایک ،‌ براون و غیره علاوه بر طرفداران خود،‌ طرفداران چهره‌های مشهور دنیا را نیز در تارگت گروپ مشتریان خود قرار می‌دهند و با اسپانسر شدن این چهره‌ها، به طرفداران آنها نزدیک می‌شوند.

 
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید