چگونه در اینستاگرام بهترین بازاریابی مبتنی بر جلوه های بصری را داشته باشیم؟
4 سرویس کاربردی اینستاگرام برای بازاریابی موفق
بی تردید برای فعالیت بازاریابی موفق در اینستاگرام راه اندازی یک اکانت و شروع به انتشار مطالب مختلف کافی نیست. بازاریاب های موفق در دنیای کسب وکار به منظور موفقیت در اینستاگرام از تمام ظرفیت‎های این پلتفرم به خوبی استفاده می کنند. امکاناتی نظیر کاربرد هشتگ ها، استوری، تبلیغات و ویدئوی زنده از جمله برترین امکانات پلتفرم اینستاگرام هستند.

در این مقاله هدف اصلی من نمایش شیوه های کاربرد حرفه ای امکانات اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی برای بازاریاب هاست. در ادامه چهار ظرفیت مهم و اساسی اینستاگرام برای موفقیت در فرآیند بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازاریابی موفق اینستاگرام

هشتگ های قدرتمند

شما در کمپین خود امکان استفاده از دو نوع هشتگ را دارید: هشتگ های عمومی و ویژه برندتان.

مزیت اصلی هشتگ های ویژه برند امکان یافتن آسان تر پست های شما از سوی کاربران است. به این ترتیب کاربران علاقه مند به برندتان با جست‎وجویی ساده تمام مطالب تان در اینستاگرام را پیدا خواهند کرد. یک نمونه جالب از هشتگ های ویژه برند متعلق به موسسه Bullet Journal است. این برند برای جلب کاربران به مطالب خود از هشتگ های #Bulletjoubaling و #Bulletjournalcollection استفاده می کند. این شیوه کاربرد هشتگ ها امکان جست‎وجوی بسیار ساده مطالب را به کاربران خواهد داد.

بازاریابی موفق اینستاگرام

هشتگ های عمومی به طور کلی از سوی کاربران عادی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. این هشتگ ها طیف وسیعی از علایق را در بر دارند. خوشبختانه الگوریتم اینستاگرام به کاربران در هنگام جست‎وجوی هشتگ ها کمک فراوانی می کند. اگر کسب وکار شما در حوزه روزنامه‎نگاری است، هشتگ هایی نظیر «نگارش»، «تهیه مقاله» و «چاپ» مناسب شما خواهد بود.
توصیه: اینستاگرام به کاربران فقط اجازه استفاده از حداکثر 30 هشتگ برای هر پست را می دهد. در صورت استفاده مقدار بیشتری از هشتگ ها کپشن شما نمایش داده نخواهد شد.

نمونه آشکار از کیفیت مطلوب کاربرد هشتگ های عمومی در پست های برند مرسدس بنز نمایان است. به این ترتیب آنها از هشتگ هایی نظیر Instacar، Luxury، Lifestyle و Dreamcar استفاده می کنند. همه این هشتگ های عمومی به نوعی با کسب وکار مرسدس بنز در تعامل هستند. به این ترتیب شانس مشاهده مطالب این برند از سوی کاربران علاقه مند به حوزه خودروسازی افزایش خواهد یافت.

بازاریابی موفق اینستاگرام

اندرو روچ در مقاله ای تحت عنوان «بهترین راهنما برای برترین هشتگ های اینستاگرام به منظور دریافت لایک» از ابزارهای مختلفی به منظور یافتن هشتگ های مناسب برای پست های مان نام برده است. چهار ابزار برتر به نظر او عبارتند از: Tag Blender، Hashtag For likes، Instagram Tips و All Hashtag.

اگرچه چهار ابزار فوق کاربردهای فراوانی دارند. با این حال به نظر من Display Purpose برترین نرم‎افزار در این حوزه است. دلیل اصلی انتخاب من محیط کاربری ساده آن است. در حقیقت در Display Purpose شما فقط باید موضع اصلی مطلب تان را تایپ کنید. سپس هشتگ های مناسب برای شما به نمایش در خواهند آمد.

بازاریابی موفق اینستاگرام

اگر حوصله جست‎وجوی هشتگ های برتر را ندارید، توصیه من به شما توجه به فهرست 10 هشتگ برتر اینستاگرام است. در این فهرست به ترتیب هشتگ های عشق، Instagood، عکس روز، فشن، زیبایی، شادی، زیبا، tbt، لایک برای لایک و من را دنبال کنید، قرار دارند.

استوری های پویا

سوریس استوری به کاربران اجازه تعامل مستقیم و صریح با دیگر کاربران را می دهد. نکته مهم درخصوص استوری ها حذف شان پس از 24 ساعت است. بی شک هیچ کس از شما انتظار صرف هزینه بسیار بالا برای تولید استوری های فوق‎العاده زیبا را ندارد. اگرچه سال گذشته اینستاگرام با معرفی یک سرویس مکمل امکان نگهداری از استوری ها برای همیشه را مهیا ساخت. همچنین به طور خودکار استوری های هر کاربر در بخش آرشیو ذخیره می شود. به این ترتیب هرگاه مایل باشیم، امکان بارگذاری دوباره استوری های قبلی وجود دارد.

مزیت اصلی سرویس استوری اینستاگرام امکان انتشار سریع و ساده اخبار تازه است. به این ترتیب به جای صرف وقت زیاد برای تهیه محتوای بصری فوق حرفه ای و کپشن عالی با یک تصویر ساده و متنی کوتاه مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. نکته جالب اینکه شما امکان استفاده چندباره از سرویس استوری در طول یک روز را دارید.

مجله Vogue یکی از برترین برندها در زمینه استفاده بهینه از سرویس استوری اینستاگرام است. آنها سال گذشته بخش زیادی از ترافیک سایت شان را از طریق لینک جانبی استوری اینستاگرام تامین کردند.

بازاریابی موفق اینستاگرام

شیوه تقلید از عملکرد مجله Vogue بسیار راحت است. شما پس از تدوین تصویر استوری تان یک لینک جانبی در آن قرار می دهید. به این ترتیب مخاطب با کشیدن صفحه به سمت بالا به سوی مطلب اصلی تان راهنمایی خواهد شد.

توصیه: سرویس کشیدن صفحه به بالا برای مشاهده لینک های جانبی فقط برای اکانت هایی با بیش از 10 هزار فالوور فعال است. به این ترتیب در تعداد فالور پایین تر باید به فکر راهکار جایگزین باشید.

موسسه Cheerios از استوری های اینستاگرام به منظور جذب هرچه بیشتر مردم به پیام های شخصی برندش استفاده می کند. هدف اصلی آنها در پیام های شان انتقال احساس بهتر به افراد است. به این ترتیب علاوه بر توسعه برندشان سفیر شادی در دنیای شبکه های اجتماعی نیز خواهند بود.

بازاریابی موفق اینستاگرام

لایوهای حرفه ای اینستاگرام

80درصد از کاربران ترجیح می دهند به جای مطالعه یک مقاله از برندی مشهور به ویدئوی آنها توجه کنند. همچنین 82درصد از کاربران ویدئوهای زنده را به سایر نمونه ها ترجیح می دهند. شاید در ابتدا اعتبار چنین آمارهایی محل سوال باشد. با این حال آمار فعلی را موسسه ویدئوهای زنده منتشر ساخته است.

خوشبختانه اینستاگرام مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر به شما امکان پخش ویدئوی زنده را می دهد. با این حال صرف ضبط ویدئوهای زنده کافی نیست. در حقیقت ما باید در انتهای کار ویدئوی لایو خود را ذخیره کنیم تا برای 24 ساعت همه کاربران توان مشاهده اش را داشته باشند. به این ترتیب تاثیرگذاری ویدئو ما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
یکی از نمونه های جذاب در مورد استفاده از سرویس ویدئوهای زنده مربوط به تام کوپنز، طراح مشهور حوزه مد و دارنده برندی با نام خود، است. تام یکی از نخستین افرادی بود که سرویس ویدئوی زنده را برای نمایش پشت صحنه همایش های مد مورد استفاده قرار داد. سطح استقبال کاربران از ویدئوهای زنده تام به قدری زیاد بود که امروزه اغلب برندها از چنین شیوه ای تبعیت می کنند.

بازاریابی موفق اینستاگرام

یکی دیگر از راهکارهای جلب نظر مخاطب با استفاده از ویدئوی زنده تعامل بیشتر با کاربران است. به این ترتیب شما می توانید ویدئوی زنده اشتراکی با یک یا چند کاربر برگزار کنید. به این ترتیب سایر کاربران تعامل تصویری شما با طرف مقابل را مشاهده خواهند کرد. این سرویس برای برندهای بزرگ و کوچک به یک اندازه کارساز است. در هر صورت نتیجه چنین اقدامی توجه بیشتر به مخاطب و ترغیب وی به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برندمان است.
تبلیغات جذاب اینستاگرام

بی شک تبلیغات در هر شبکه اجتماعی فرصت های بی‎نظیری را در اختیار برندها قرار می دهد. تبلیغات علاوه بر افزایش نرخ مشاهده مطالب ما توانایی افزودن بخش «ترغیب مخاطب به عمل: به کمپین ما را نیز دارد. در زمینه نصب اپی خاص، مطالعه یک کتاب، دانلود فایلی ویژه، یادگیری بیشتر، انجام بازی، ثبت نام، مشاهده ویدئو، صدور درخواست و برقراری تماس مطالب تبلیغاتی اینستاگرام عملکرد فوق‎العاده ای دارند.

مزیت اصلی بخش تبلیغات اینستاگرام نمایش مطلب ما درست مانند سایر مطالب عادی است. به این ترتیب مخاطب متوجه مشاهده مطالب تبلیغاتی نخواهد شد. همچنین برخلاف سایر پلتفرم ها در اینجا خبری از تبلیغات تمام صفحه ای نیست. به این ترتیب ماهیت مطالب تبلیغاتی ما به هیچ وجه مخاطب را اذیت نخواهد کرد.

یکی از بهترین نمونه های محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام مربوط به کمپین خطوط هوایی S7 روسیه است. این مجموعه تبلیغات در بخش استوری اینستاگرام پخش شد. ماهیت اصلی ویدئوهای کوتاه این برند نمایش ویژگی های اصلی هواپیماهای شرکت بود. همچنین در آنها روی قیمت بسیار پایین بلیت ها نیز مانور داده شده بود.

بازاریابی موفق اینستاگرام

به گزارش اینستاگرام تبلیغات برند S7 نزدیک به 60درصد از مخاطب های هدف را تحت پوشش قرار داد. همچنین این تبلیغ بیشتر برای افزاد 25 تا 34 ساله (براساس درخواست برند S7) نمایش داده شد.

برند مشهور ویتالی در حوزه مد و پوشاک به گونه ای متفاوت از سرویس تبلیغات اینستاگرام سود برد. بر این اساس آنها پست های خود را به صورت ویژه در این پلتفرم توسعه دادند. در حقیقت به عنوان یک برند مشهور در زمینه مد و پوشاک آنها به خوبی از اهمیت تصاویر آگاهی داشتند. به همین دلیل به جای ویدئوی کوتاه به سوی مانور روی تصاویر جذاب حرکت کردند.

براساس گزارش بخش تبلیغات اینستاگرام کمپین برند ویتالی نزدیک به 243 هزار مخاطب و 3.9 میلیون بازدید دریافت کرد.

بازاریابی موفق اینستاگرام

نتیجه گیری

اینستاگرام بهترین مکان برای برندها به منظور بازاریابی محتوایی است. این نوع از بازاریابی محتوایی باید بر پایه جلوه های بصری بنا شده باشد. در حقیقت هیچ شبکه اجتماعی حتی نزدیک به سطح شهرت و محبوبیت اینستاگرام هم نیست. امکانات گسترده این شبکه اجتماعی مانند سرویس هشتگ، ویدئوی زنده و اخیرا IGTV به برندها فرصت های فراوانی در زمینه تعامل هرچه نزدیکتر با مخاطب را می دهد. توجه داشته باشید، برای موفقیت در اینستاگرام فقط انتشار مطلب و استفاده از سرویس های آن کافی نیست. در حقیقت مطالب ما باید مرتبط با کسب وکارمان باشد. همچنین آنها باید برای مخاطب جذاب به نظر آیند. در غیر این صورت ما بودجه خود را هدر داده ایم.

 به عنوان جمله پایانی از شما درخواست به اشتراک‎گذاری تجربه فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک بازاریاب را دارم. بی شک تجربه شما در این زمینه برای بسیاری از افراد الهام‎بخش و ارزشمند خواهد بود. بهترین ابزار برای به اشتراک‎گذاری این تجربه ها خودِ اینستاگرام است.

 مترجم
 رابرت کاتای, علی آل علی
 منبع: contentmarketinginstitute
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید