
به استناد فرهنگ واژگان آکسفورد، «تأثیرگذاری» (Influence) به معنای برخورداری از ظرفیت و توانایی اثرگذاشتن بر شخصیت، و توسعه یا تغییر رفتار کسی یا چیزی تعریف میشود. بر این اساس به لحاظ لغوی
اینفلوئنسر فردی است (حقیقی یا حقوقی) که از چنین توانایی برخوردار است.چرا به اینفلوئنسرها توجه میکنیم؟از زمانی که پدیدهای به نام جامعه در میان انسانها شکل گرفته، افراد تأثیرگذار یا
اینفلوئنسر نیز وجود داشته است. افرادی نظیر پادشاهان یا رئیس جمهورها، رهبران مذهبی و جنبشهای اجتماعی، مدیران موفق کسبوکار، و صد البته افراد مشهور (سلبریتیها) از جملهی کسانی هستند که محل رجوع و اعتماد گروههایی از مردم – و یا به تعبیر جدیدتر
اینفلوئنسر- بودهاند.به طور مشابه، احتمالا شما با شرکتهایی در دنیای کسبوکار آشنا باشید که به نوعی
اینفلوئنسر هستند، نظیر نایک (به عنوان در حوزهی ورزش) و اپل (در حوزهی تکنولوژی و نوآوری).اقدامات و رفتارهای ابنفلوئنسرها به دقت دنبال شده و به دفعات در مورد آنها صحبت میشود، از نحوهی لباس پوشیدنشان گرفته تا دیدگاههایی که در خصوص راهاندازی یک کسبوکار یا سبک زندگی دارند. اما چرا اینفلوئنسرها تا این اندازه مورد توجهند؟