مجله اینترنتی دیپروتد

مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

پنج شنبه، 24 آبان 1397


08/9 1397
پیش‌بینی‌های آینده اینفلوئنسر مارکتینگ
در آینده‌ی نزدیک بازاریابی اینفلوئنسرها تحت تأثیر عواملی نظیر تغییرات فنّاوری، تحلیل‌های رفتاری و افزایش تقاضا، کاملاً متحول خواهد شد.در طول چند سال گذشته، بازاریابی افراد مشهور و تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ به‌شدت رونق گرفته است. اینفلوئنسر مارکتینگ پروسه‌ای است که در آن، افرادی که در رسانه‌های اجتماعی به شهرت رسیده‌اند و دنبال کنندگان زیادی دارند، برند شما را تبلیغ می‌کنند یا محتوای شما را بازنشر می‌دهند.
حدود ۳۹ درصد از بازاریاب‌ها، بودجه‌ی بازاریابی خود را برای سال ۲۰۱۸ افزایش داده‌اند. ۸۶ درصد از بازاریابان نیز به‌نوعی راهبرد کمپین‌های سال ۲۰۱۷ خود را ادامه می‌دهند. تا به امروز روند فعالیت‌های بازاریابی سال ۲۰۱۸ تقریباً مشابه اواخر سال ۲۰۱۷ بوده است؛ یعنی همان رویکردها و راهبرد‌ها ادامه پیدا کرده‌اند. اما آینده‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ هم مثل بسیاری از راهبرد‌های بازاریابی، تحت تأثیر روندهای جدید، مخاطبان و تغییرات تکنولوژی، چهره‌ی متفاوتی خواهد داشت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا چند سال آینده، شاهد تغییرات زیادی در این بازار باشیم.
تنوع وضعیت
امروزه بیشتر برندها، به دنبال اینفلوئنسرهایی هستند که بیش از ۱۰۰ هزار فالوئر دارند؛ چراکه این افراد مشهور بهتر می‌توانند نظر مردم را به محصولات یک شرکت جلب کنند. درواقع هرچه اینفلوئنسر بانفوذتری داشته باشیم، از حمایت بیشتری برخورداریم. اما به‌مرور زمان، هنگامی‌که رقابت بر سر اینفلوئنسرها بالا بگیرد و دسترسی به متخصصان آسان‌تر شود، احتمالاً تنوع اینفلوئنسرهای هدف نیز بیشتر می‌شود. به‌عبارت‌ دیگر برندها بسته به راهبرد خود، هم به اینفلوئنسرهای پرمخاطب مراجعه می‌کنند و هم افرادی که دنبال کنندگان کمتری دارند
گروهای تأثیرگذار
ماهیت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار جذاب است. اگر در حال حاضر با یکی از سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی در تماس باشید، شهرت برند شما هم‌زمان و همپای اعتبار و نفوذ او، افزایش پیدا می‌کند. درواقع ما شاهدیم که یک دایره‌ی رو به گسترش در اطراف هر اینفلوئنسر وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد ظهور گروه‌های پرنفوذ باشیم. به عبارتی، برندها تبلیغات خود را به گروهی از افراد می‌سپارند که با یکدیگر رابطه‌ی نزدیک و قوی دارند و بین مردم محبوب هستند. ممکن است این افراد شبکه‌ی تعاملی مؤثری در دنیای اینترنت باشند؛ به این صورت که اینفلوئنسرهای قوی‌تر در مرکز شبکه و اینفلوئنسرهای ضعیف‌تر در اطراف آن‌ها قرار می‌گیرند. شبکه‌سازی اینفلوئنسرها روی چگونه دیده شدن آن‌ها و تعاملات مردم با یکدیگر تأثیر می‌گذارد.
اهمیت اعتبار شخصی
حوزه‌ی بازاریابی محتوا، در اصل بنا به تقاضای مصرف‌کنندگان شکل گرفت. مردم از تبلیغات سنتی که صرفاً از فروش حرف می‌زدند، خسته شده بودند. به همین دلیل به سمت منابع معتبری جذب شدند که اطلاعات مفیدی در مورد محصولات منتشر می‌کرد. اینفلوئنسرها هم بخشی از این موج فراگیر بودند. امروزه که این افراد از طرف شرکت‌ها صحبت می‌کنند و محتوای مشترکی با آنان به اشتراک می‌گذارند، این فاکتور اعتماد و اعتبار تا حدودی زیر سؤال رفته است. پیش‌بینی می‌شود باگذشت زمان مردم نگاه دقیق‌تری به صحت و صداقت تبلیغات داشته باشند و از اینفلوئنسرها بخواهند که اعتبار و حقیقت شخصیت خود را اثبات کنند.




منبع :
لینک :
کد مطلب: 8174
تاریخ و زمان انتشار: 9 آبان 1397, 10:11
لینک کوتاه مطلب:
https://deeprooted.ir/8174
پیش‌بینی‌های آینده اینفلوئنسر مارکتینگ

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
دو کلمه نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید: *
 
سمت نو
اخبار

رویدادها
کسب و کار های نوپا

TED

معرفی کتاب

سبک زندگی

معرفی سایت