اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟ این مقاله راهنمایی قطعی و کاربردی است. قطعی است زیرا شیوه‌هایی واضح و عالی برای صنایع نوپا فراهم می‌کند؛ کاربردی است زیرا راهنما و چارچوب‌های برای کمک بازاریاب‌ها ارائه می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کنند. کجای مسیر خود قرار دارید؟ این راهنما آرزوی شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. با این راهنما می‌توانید بازاریابان و اینفلوئنسرهای ماهر را پشت سر بگذارید. این مقاله به‌صورت واضح اینفلوئنسر مارکتینگ را تعریف می‌کند و اینکه چرا باید از آن استفاده کنید، چگونه اهداف و راهبرد خود را تعریف کنید، چطور اینفلوئنسرهای خود را بشناسید و با آن‌ها مشارکت داشته باشید و چگونه می‌توانید موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

این مقاله بسیار کامل است و در هر قسمت موضوعی را پوشش داده است. ما در مقالات دیگر هر بخش از روند اینفلوئنسر مارکتینگ را به‌صورت کاربردی برای شما ارائه می‌کنیم.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ اصطلاحی است که تعاریف مختلفی برای آن ارائه‌شده و به دلیل نوظهور بودن آن، هنوز در حال رشد و تغییر است. ما در این صنعت بیشتر به رویکردهای مدیریت ارتباط با اینفلوئنسر توجه می‌کنیم که حیاتی‌ترین بخش اینفلوئنسر مارکتینگ است. ارتباط و مشارکت با اینفلوئنسرها در مرکز یک راهبرد موفق قرار دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ رویکرد ساخت ارتباطات اساسی و بادوام با اینفلوئنسرهای است که به نحوی با برند ما ارتباط دارند. این ارتباط بر اساس ارزش‌دهی برابر شکل می‌گیرد، اینفلوئنسرها برای شما ارزش‌هایی ایجاد می‌کنند و شما نیز متقابلاً برای آن‌ها و مخاطبان هدفتان که در شبکه اینفلوئنسر قرار دارند، ارزش‌هایی ایجاد می‌کنید.

همان‌طور که می‌بینیم زمانی که در اینفلوئنسر مارکتینگ تبلیغ مستقیم موردنظر است شرایط کمی گیج‌کننده می‌شود. نمونه‌ای از این مثال راهبرد‌هایی از اینفلوئنسر مارکتینگ است که با پرداخت هزینه به سلبریتی‌ها از آن‌ها می‌خواهد که از محصولشان حمایت کنند، آن را تائید کنند یا آن را در صفحه خود قرار دهند. بهترین رویکرد در اینفلوئنسر مارکتینگ تمرکز بر ایجاد ارتباطاتی است که تحت شرایطی نیاز به پرداخت مالی به اینفلوئنسرها نباشد.

به‌طور خلاصه هیچ تعریف درست یا غلطی وجود ندارد تا زمانی که ارتباط هوشمندانه‌ای بین شما و اینفلوئنسر وجود دارد و می‌توانید برای مخاطبان موردنظر خود ارزش‌هایی فراهم کنید. به گفته تامارا مک کلری، هدف نهایی استفاده از جامعه اینفلوئنسر به‌صورت عادلانه و گفتن داستان برند شما به روشی است که مشتریان شما به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

در اینجا دو تعریف از متخصصان پیشرو اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه می‌دهیم:

«اقدام برای شناسایی، نظارت، جذب و اندازه‌گیری نقش اینفلوئنسرها در درک بازار یک برند و محصولات آن».

جامین اسپیتزر- مایکروسافت

«برای بازاریابان b2b، اینفلوئنسر مارکتینگ روشی برای جذب داخلی و متخصصان صنعت با شبکه فعال است تا با کمک آن‌ها به اهداف قابل‌اندازه‌گیری تجارت دست پیدا کنند».

لی آدن- مدیرعامل top rank marketing
چرا باید اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهیم؟

برخلاف تصور عموم اینفلوئنسر مارکتینگ جدید نیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست. بازاریابی دهان‌به‌دهان، تأثیر اجتماعی، روابط عمومی و مصالح اجتماعی ازجمله رویکردهایی هستند که برای نزدیک شدن به اینفلوئنسر مارکتینگ باید از آن‌ها استفاده کنیم. این روش جدیدترین روش بازاریابی نیست که بخواهید آن را انجام دهید، بلکه روشی متفاوت برای انجام کارهایی است که تا قبل از این هم انجام می‌دادیم. برندها همیشه خود را به افراد محبوب و تأثیرگذار مرتبط می‌کنند، اما اینفلوئنسر مارکتینگ ساخت روابط و مشارکت‌ها را شامل می‌شود که رویکردی بلندمدت، بنیادین و معتبرتر است. همان‌طور که کنستانس الکس می‌گوید، «اینفلوئنسر مارکتینگ باید در کسب‌وکار شما به‌طورمعمول تعبیه شود».

«افراد کالاها و خدمات را خریداری نمی‌کنند، بلکه داستان‌های مرتبط و فریبنده را می‌خرند.»

سث گودین- بازاریاب محصولات SETH GODIN
درخشش در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی

از سال ۲۰۰۶ رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتال، شاهد رشد چشمگیر بوده است. افراد و برندها می‌توانند محتوای خود را در کانال‌های اجتماعی مختلف منتشر کنند. میلیون‌ها محتوای صوتی دیجیتال جدید تولیدشده و تولید محتوا رشد چشمگیری داشته است.

اینفلوئنسرها بیشتر در دسترس هستند و با برندهای محبوبشان همکاری می‌کنند یا به آن‌ها کمک می‌کنند تا مخاطبان خود را پیدا کنند. ۱۰ سال قبل همکار با اینفلوئنسرها به‌راحتی زمان حاضر نبود، اکنون می‌توانید به‌راحتی برای آن‌ها پیام یا ایمیل ارسال کنید. بر این اساس با سرمایه‌گذاری اندکی می‌توان از اینفلوئنسر مارکتینگ نتایج خوبی به دست آورد.
وفاداری و اعتماد به برندها کاهش‌یافته است

هم‌زمان با کاهش اعتماد به برندها، توجه مشتری‌ها نیز کمتر شده است. مشتری‌ها به لوگوها کمتر اعتماد دارند اما به حرف افراد اعتماد می‌کنند. افراد دیگر به تبلیغات روزنامه و تلویزیون اعتماد نمی‌کنند، اما از توصیه‌های اطرافیان خود و حتی غریبه‌ها استقبال می‌کنند.

«ما به توصیه غریبه‌ها در آمازون اعتماد می‌کنیم و از طریق airbnb در منزل آن‌ها ساکن می‌شویم.»

جاز کامینز- Montfort

«زمانی می‌رسد که هر بازاریاب با چالش چگونگی ایجاد اعتبار برای برند مواجه می‌شود. برای بسیاری از تجارت‌ها، پاسخ ایجاد ارتشی از اینفلوئنسرهاست که محصول شما را از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان مثبت به دیگران ارائه می‌کنند. باید در میان رقبا ایستادگی کنید.»

برایان کرامر- pure matter

بازاریابی سنتی دیگر مؤثر نیست

بر اساس گفته‌های بالا، بازاریابی سنتی مانند قبل تأثیرگذار نیست. سقوط تبلیغات سنتی به چندین عامل بستگی دارد: بلاک‌های تبلیغاتی میزان نمایش محتوا را به حداقل می‌رساندند، رقابت برای پرداخت به ازای هر کلیک افزایش‌یافته و به این معنی که کسب‌وکارها اغلب خود را از رقابت خارج می‌کنند و افزایش حضور رسانه‌ها به این معنی است که مصرف‌کنندگان در مورد برندها بیشتر دقت می‌کنند.

«برند شما فکر می‌کند که محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد از تمام جهان بهتر است؟ مشتری‌ها دیگر از بازاریاب‌هایی که به‌شدت به خود مطمئن هستند، خرید نمی‌کنند.»

آوین ویلیامز- بلاگر اینفلوئنسر مارکتینگ

«هیچ‌کدام از ما به اینکه برندها درباره خود چه میگویند توجه نمی‌کنیم، پس چرا خود را فریب می‌دهیم که افراد سخنرانی ما را باور می‌کنند و برای تبلیغات هزینه می‌کنیم؟ این دقیقه جایی است که اینفلوئنسر مارکتینگ وارد می‌شود. اگر با ما باصداقت، شفافیت و درستی صحبت شود، ما توجه بیشتری خواهیم کرد و چیزی که فرد درباره برند می‌گوید را می‌پذیریم، به‌ویژه اگر او را بشناسیم، دوست داشته باشیم و به او اعتماد داشته باشیم.»

تامارا تامارا مک کلری- مدیرعامل thulium
اینفلوئنسرها می‌توانند باعث شنیده شدن شما شوند

در این دوره که محتواهای زیادی تولید می‌شود، جامعه به سمت اینفلوئنسرهای کلیدی گرایش پیداکرده است و به تصمیمات آگاهانه آن‌ها درباره برندها، محصولات و مسائل اعتماد دارد. ایجاد رابطه با اینفلوئنسرهای مناسب می‌تواند به رشد ارزش برند و افزایش فروش منجر شود. ارتباط داشتن با اینفلوئنسرهای پیشرو اعتبار و اعتمادی به برند می‌دهد که در جای دیگری نمی‌تواند آن را پیدا کند. این روش حد واسط بین تبلیغات و روابط عمومی است. بسیاری از برندها تصور می‌کنند که بهترین روش برای برقراری ارتباط و رساندن پیام‌هایشان به مخاطبان، اینفلوئنسر مارکتینگ است. بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بدبینی جدیدی نسبت به سیاستمداران، روزنامه‌ها و برندهای بزرگ به وجود آورد، این عدم اعتماد سبب شد که کار برندها برای رساندن پیام‌های بازاریابی به مصرف‌کنندگانشان سخت‌تر شود.
حرکت از ارج به مرجع

همان‌طور که هفته‌نامۀ بازاریابی در سال ۲۰۰۹ منتشر کرده است، «یک تغییر تکاملی از ارج به مرجع به وجود آمده است؛ ارج این است که مردم چیزی را می‌پذیرند که اینفلوئنسرها می‌گویند و مرجع این‌که افراد از هم سن و سالان خود نظر می‌خواهند.» ما در دورانی هستیم که در آن توصیه‌های هم سن و سالان از روش‌های بازاریابی دیگر مؤثرتر است.
هزینه کردن و زمان گذاشتن برای اینفلوئنسر مارکتینگ جواب می‌دهد

در مقایسه با مدیریت جامعه شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار مقرون‌به‌صرفه است، به‌ویژه اگر شما برای منابع بازاریابی داخلی تلاش می‌کنید. تحقیقی از Forrester نشان می‌دهد که «۲/۶ درصد از اینفلوئنسرهای کلیدی مسئول ۸۰ درصد نفوذ در رسانه‌های اجتماعی هستند.» مشارکت با گروهی انتخابی از اینفلوئنسرها که توانایی تأثیرگذاری در بازار گسترده‌تری را دارند، در دیده شدن شما تأثیر به سزایی دارد. استفاده از محتوا و اینفلوئنسرها، هر دو کیفیت کار را افزایش می‌دهد و در زمان ایجاد محتوا صرفه‌جویی می‌کند.
اینفلوئنسرها حرفه‌ای هستند

اینفلوئنسرها اغلب مشاوران، متخصصین و نویسندگان در زمینه‌های خود هستند، ازاین‌رو نظرات آن‌ها بسیار موردتوجه و قابل‌نفوذ در بازار است. برندهایی که با کارشناسان صنعت همکاری می‌کنند، با اقتباس گرفتن از تفکرات رهبران، مشتریان، چشم‌اندازها، نوآوری و تکنولوژی‌های پیشرفته را الهام می‌کنند.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید