چطور اهداف خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف کنیم؟
چطور اهداف خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف کنیم؟
برندهای زیادی وجود دارند که می‌خواهند اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهند، اما دقیقه نمی‌دانند که اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها از انجام این کار چیست. بدون مشخص کردن هدف، نمی‌توانید در راستای آن حرکت کنید.

همه افراد مقایسه کردن را دوست دارند، این‌طور نیست؟ تصور کنید که ماه ژانویه است. ماه دسامبر را با تمام نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های فوق‌العاده پشت سر گذاشته‌اید و احساس می‌کنید که لباس‌هایتان برای شما کمی تنگ‌شده‌اند. در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید که دوستان شما پست‌هایی درباره روند زندگی سالمشان، غذاها و نوشیدنی‌های مفید و تمرینات سخت ورزشی که انجام می‌دهند، به اشتراک گذاشته‌اند. شما به این فکر می‌کنید که اگر روند آن‌ها را در پیش بگیرید آیا محبوبیت بیشتری پیدا نخواهید کرد؟ اما نمی‌دانید دقیقه چه چیزی می‌خواهید به دست آورید یا چطور به آن موقعیت برسید. اگر ندانید دقیقه چه چیزی می‌خواهید اقدام کردن برای آن هدر دادن زمان و هزینه است. اینفلوئنسر مارکتینگ هم دقیقه مشابه این مثال است. شما نمی‌توانید تنها به دلیل اینکه موضوع داغ این روزهاست و انتظار دارید که سرمایه شما برگردد، آن کار را انجام دهید. یک راهبرد موفق در اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز به تفکر جدی، تحقیق و برنامه‌ریزی راهبرد دارد تا دقیقه بفهمید که چه چیزی می‌خواهید و از چه طریقی باید آن را به دست آورید.
شروع کنید

قبل از درگیر شدن با اینفلوئنسرها لازم است یک مرحله تحقیق ضروری داخلی و خارجی انجام دهید تا نتایج بالقوه را بسنجید و سازمان خود را برای به حداکثر رساندن فرصت‌ها و پایه‌گذاری موفقیت، آماده کنید.

«درک چشم‌انداز در مسیری طولانی، میزان هدر رفتن انرژی در اینفلوئنسر مارکتینگ را کاهش می‌دهد. حرکت کردن بدون اینکه برای مسیر برنامه‌ریزی کرده باشید یک اشتباه است.»

اوین ویلیامز- بلاگر اینفلوئنسر مارکتینگ

در ابتدا باید بررسی کنیم که آیا اینفلوئنسرها می‌توانند بر مخاطبان هدف ما، تأثیر موردنظر ما را بگذارند (مثلاً آن‌ها را به خرید علاقه‌مند کنند).
«اجرای موفقیت‌آمیز یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برای یک برند به مهارت‌های حساب‌شده و میزانی جذابیت نیاز دارد. اگر نمی‌دانید که چه کسی مدیریت شبکه‌های اجتماعی سازمان را به عهده دارد، شما در مراحل اولیه برنامه‌ریزی متوقف می‌شوید.»

لوک برینلی جونز- مدیر ost marketing
اهداف خود را مشخص کنید

این مرحله در شکل دادن تمرکز بر برنامه و سرمایه‌گذاری برای به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهید، بسیار ضروری است. ایجاد یک برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ بدون مشخص کردن اهداف و چهارچوب‌های اندازه‌گیری دقیق خطا و بررسی نکردن تأثیرات آن بر تجارت، روندی نادرست است.

اغلب بازاریاب‌ها مشارکت با اینفلوئنسرها را شروع می‌کنند درحالی‌که تعریفی از هدف نهایی خود ندارند. برقراری ارتباط ابزاری برای رسیدن به هدف است و لازم است شما اهداف بلندمدت خود را بدانید تا مطمئن شوید که اینفلوئنسر برای رشد تجارت شما ارزشمند است. ارزشمند بودن برای تجارت شما به این معناست که بازاریابی تأثیرگذار باید کمک کند تا شما به اهداف گسترده تجارت خود دست پیدا کنید.

اهداف بازاریابی

همان‌طور که در بالا اشاره شد، اگر شما اهداف گسترده‌تر بازاریابی خود راندانید، نمی‌توانید اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ خود را مشخص کنید. آیا به دنبال بهبود ارزش برند خود هستید یا می‌خواهید سهم بازار خود را افزایش دهید؟ مثال‌های خاصی از هرکدام در زیر آمده است:

ارزش برند:

    آگاهی از برند
    رهبری افکار
    حمایت از برند
    توجه به برند
    شهرت برند

سهم بازار:

    هدایت نسل
    هدایت تغییرات
    افزایش فروش

البته بعضی از آن‌ها در کنار یکدیگر کار می‌کنند و بعضی نتایج دیگری هستند. بااین‌وجود، اگر بتوانید هدف اولیه خود را شناسایی کنید با کمک آن می‌توانید شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI ها) را تنظیم کنید. مشخص کردن KPI ها به تیم معیارهای مشخصی می‌دهد که بتوانند بر اساس آن کار کنند و میزان موفقیت خود را بسنجند.

«قبل از اینکه وارد دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ شویند لازم است بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ به‌تنهایی راه‌حلی برای تمامی مسائل نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ باید با شیوه بازاریابی قبلی شما یکپارچه شود و زمانی که این کار انجام شد، پتانسیل دارد که اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت سازمان را پوشش دهد.»

فیلیپ براون
اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ

ما از اهمیت KPI ها آگاهی داریم اما عموماً در تنظیم راهبرد اینفلوئنسر مارکتینگ آن‌ها را در نظر نمی‌گیریم. ما چارچوبی برای معرفی اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ، اقدامات و KPI ها ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید معیار سنجش خود قرار دهید.

۶ حوزه اصلی عبارت‌اند از:

    مشارکت خارجی
    مشارکت داخلی
    فعال‌سازی رویداد
    ساخت ارتباطات
    نشان دادن حمایت
    سنجش خروجی

    
   
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید