مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

11/1 1397
  فرش دستبافت ایران متاثر از ویژگی های برجسته فرهنگی و هنری آن در سده ها و ده های گذشته همواره به عنوان یکی از کالا های برجسته در سبد صادرات غیر نفتی ایران مطرح بوده و می باشد.به طوریکه طی سال های متمادی اولین و بالاترین ردیف ارزآوری در صادرات ایران و حدود 7%اشتغال کل کشور و مشیعت چند میلیون نفر را به خود اختصاص داده است.متاسفانه به دلیل فقدان اساسی در ابعاد سازمانی،ساختاری،مدیریتی،تولیدی،و به ویژه تجاری بازرگانی،فرش دستبافت ایران دوران افول و رکود شکنندگی را در عرصه رقابت های جهانی پیموده و اکنون در شرایط بحرانی خاصی به سر می برد.از طرفی،بی توجهی به اصول و مبانی بازاریابی و تجارت که در بر گیرنده فرآیند تولید آن نیز می شود،مزیت های رقابتی فرش دستبافت را در داخل و به ویژه در سطح جهانی با مخاطرات جدی مواجه نموده است.تجربه موفق دیگر کشور ها حاکی از توجه آنها به واقعیت های محیط تجارت و دیگر عوامل تاثیر گذار است.این مقاله،درصدد بررسی وضعیت و عوامل موثر بر بازاریابی صادراتی فرش دستبافت ایران،به عنوان یکی از کالا های مهم صادراتی کشور است.این مقاله ضمن تشریح موضوع از ابعاد مختلف شامل پیشنهادات و راهکار های اساسی برای برنامه ریزان و سیاست گذاران در امر تولید،بازاریابی و صادرات فرش دستبافت نیز می باشد.امید است که این کالای با ارزش کشورمان هرچه بیشتر مورد عنایت قرار گیرد.




منبع :
لینک :
کد مطلب: 9171
تاریخ و زمان انتشار: 1 بهمن 1397, 17:04
واژگان کلیدی:
پیوند کوتاه نوشتار:
https://deeprooted.ir/9171
نوشتار های پیشین نویسنده:
  • مولفه های مدیریتی تولید فرش
  • ضوابط صدور مجوز تاسیس و نظارت بر فعالیت واحد‌های فرهنگی دیجیتال
  • سئو چیست؟
  • مروری بر راهکارهای کشورهای جهان در برابر زلزله از آمریکا تا ژاپن
  • نکاتی برای جذب دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی از نگاه علم
  • انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟
  • طراحی فرش در گذر زمان
  • دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی
  • راهکار های بهبود وضعیت فرش دستبافت ایران
    سمت نو
    اخبار

    رویدادها
    کسب و کار های نوپا

    TED

    معرفی کتاب

    سبک زندگی

    معرفی سایت