6 نکته ضروری در بازاریابی شبکه های اجتماعی
هنگامی که می خواهید به بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود از طریق شبکه های اجتماعی بپردازید، باید بدانید که چند نکته و اصول اساسی وجود دارد که حتماً باید از آنها پیروی نمایید. این نکات برای ایجاد ارتباطات در سایت های رسانه اجتماعی مانند تویتر، فیس بوک و همچنین خدمات اجتماعی Social Bookmarking مانند Digg، Stumbleupon و Reddit می باشد – هر چند شاید در مورد دوم اندکی کمتر مطرح باشد.

موفقیت از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع کلاً اعمال نفوذ از طریق ارتباطات می باشد. اگر شما به طور کامل جذب کار خودتان شده اید و فقط به خاطر منافع خودتان با دیگران معاشرت می کنید، باید بدانید که زمان زیادی باید برای ایجاد طرفداران وفادار صرف نمایید. این چند نکته به شما کمک می کند تا در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی در مسیر درستی قرار بگیرید و بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را به سرعت با استفاده از این رسانه های اجتماعی گسترش دهید.

1- فرهنگ مخاطبین خود را بشناسید

قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شوید و شروع به ارسال درخواست دوستی به افراد کنید و یا در هر جایی به دنبال مردم بیافتید، سعی کنید خیلی راحت بفهمید که افراد با شما و کسب و کار تان چگونه در تعامل هستند. ببینید مردم چگونه پاسخ یکدیگر را می دهند و احساسی که از طریق زبان و ادبیات آنها منتقل می شود را دریابید.

همچنین قوانین و مقرراتی که افراد هنگام تعامل و ارتباط با یکدیگر رعایت می کنند را درک نمایید. به طور کلی افراد از چند کیلومتری هم اسپمر ها را می شناسند و حس می کنند. زیرا در اغلب اوقات اسپمرها به شیوهء بقیه افراد عادی تعامل نمی کنند. اگر می خواهید رفتار شما و نحوهء ارتباط تان مانند اسپمرها نباشد، پس سعی کنید این قوانین و مقررات تعامل در شبکه های اجتماعی را رعایت نمایید.

2- با سرعت زیاد شبکه خود را گسترش ندهید

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند شما را بد جلوه دهد، تلاش برای افزایش و گسترش سریع آمار تعداد دوستان و طرفداران تان آن هم با سرعتی بیش از حد معمول می باشد. داشتن 10 طرفدار و ناگهان پیدا شدن 500 طرفدار دیگر، موجب می شود که افراد به این موضوع فکر کنند که در وب سایت شما چه رویدادهای می افتد و این امر احتمالاً موجب می شود که تمایلی به شناخت شما پیدا نکنند.

اما اگر تعداد دوستان خود را به صورت طبیعی تر افزایش دهید، به نظر کمی بهتر است و در دراز مدت تعداد بیشتری از افراد علاقمند به ایجاد ارتباط با شما خواهند بود. همچنین یک یدیگر از کلید های موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی داشتن طرفداران و مخاطبانی در سطح مناسب می باشد – در واقع نباید فقط به کیفیت اهمیت دهید.

داشتن 50 دوست که زمانی را صرف نزدیکی و آشنایی با آنها کرده اید (که تبدیل به پیروان وفادار شده باشند) بهتر از چند صد نفری است که فقط آمار لیست دوستان شما را بالا برده اند و فقط لیست شما را پر کرده اند.

6 نکته ضروری در بازاریابی شبکه های اجتماعی


3- علاقه خود را به دیگران نشان دهید

یکی از راه هایی که شما می توانید شبکه و کسب و کار اینترنتی خود را به سرعت گسترش دهید این است که به دیگران نشان دهید که به فعالیت ها و کارهایی که آنها انجام می دهند علاقمند هستید. البته نه با ارسال یک ایمیل پیش فرض، بلکه با خواندن مشخصات فردی در پروفایل افراد و دیدن وب سایت شان و ارسال یک پیغام شخصی؛ تا به آنها نشان دهید که به آنها و فعالیت های آنها اهمیت می دهید.

با این کار اکثر افرادی که برای آنها درخواست دوستی ارسال کرده اید، آن را می پذیرند و یا به زبان ساده تر باید بگوییم که پیگیر کارهای مخاطبان خود باشید تا آنها نیز در عوض پیگیر شما شوند – از این رو برای رشد شبکهء خود از رویکرد "گاهی موفق،گاهی مغلوب" دوری نمایید.

4- پاسخ به کامنت ها

اگر شخصی بر روی wall شما چیزی نوشت و یا به موضوعی اشاره کرد، باید برای پاسخ به نظر و مطلب آن فرد وقت بگذارید. این موضوع به افراد اطمینان می دهد که یک فرد واقعی پشت صفحهء کاربری شما نشسته و کمک زیادی به ایجاد اعتماد در میان طرفداران و مخاطبین شما خواهد کرد.

بدیهی است هنگامی که ارتباطات شما گسترش یابد، مطمئناً پاسخ به تک تک افراد کمی مشکل خواهد بود. اما در مراحل اولیه شما باید سعی کنید برای هر یک از طرفداران و پیروان خود کاری انجام دهید که حس ویژه ویژه ای در آنها ایجاد شود.

5- مطالب افراد دیگر را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری و retweeting مطالبی که افراد ارسال کرده اند می تواند اعتماد و علاقه زیادی بین افراد و پیروان شما را افزایش دهد. اولاً نشان می دهد که شما در وب سایت به عنوان یک شخص معمولی حضور دارید و فقط برای ارسال لینک وب سایت تان به افراد در آن محیط قرار نگرفته اید.

هر مطلب مرتبطی که شما به اشتراک می گذارید، ارزش و اعتباری را برای آنهایی که مطالب را برایشان به اشتراک گذاشته اید اضافه می نماید. اکثر مواقع آنها به همین دلیل به شما به همان اندازه علاقه مند می شوند که خود شما مطلب ایجاد نمایید.

ثانیاً این امر به پیروان شما نشان می دهد که اگر هر یک از آنها یک مطلب با کیفیت ایجاد کنند، شانس اینکه شما زمان خود را صرف اشتراک گذاری مطالب آنها نمایید، وجود خواهد داشت.

6- از دیگران یاد بگیرید

اگر هنوز به انجام کاری که برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی مطمئن نیستید، باید بدانید که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، نگاه کردن به کارهای کسانی است که در حال حاضر در این کار موفق هستند و ببینید که آنها چگونه و از چه روشی کار انجام می دهند.

با افرادی که اهداف آنها با شما یکی است ملاقات نمایید که دارای تعداد زیادی دوست و طرفدار هستند و ببینید که آنها چطور با مخاطبان خود در شبکه در تعامل هستند. تکنیک های مختلفی که آنها به کار می برند را یاد بگیرید و راهی را پیدا کنید که شما هم بتوانید از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند آنها طرفداران خود را گسترش دهید.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید