گوگل+
نشانی Plus.Google.com
نوع شبکهٔ اجتماعی
زبان(ها) چندزبانه (بیش از ۴۰ زبان)
دارنده گوگل
راه‌اندازی ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
وضعیت برخط

گوگل+ (به انگلیسی: Google+‎) (در برخی منابع پارسی به‌گونهٔ گوگل پلاس (Google Plus) نیز نوشته می‌شود.) سرویس شبکهٔ اجتماعی گوگل است. گوگل+ به عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله گوگل پروفایل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمع‌ها را نیز ارائه می‌کند. گوگل+ بزرگترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکهٔ اجتماعی فیس‌بوک است که بیش از 800 میلیون کاربر دارد.

این سرویس در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ به طور آزمایشی آغاز به کار کرد که در این مرحلهٔ آغازین کاربران صرفاً از طریق دعوتنامه از جانب دیگر اعضا قادر به عضو شدن در این شبکه هستند. به گفتۀ سازندگان در حالی که فیس‌بوک با اتهاماتی نظیر نقض حریم کاربران رو به رو است، گوگل پلاس با استفاده از قابلیت های خود این امکان را به به کابران میدهد تا بر روی اطلاعاتی که قصد به اشتراک گذاشتن آن ها را با دیگران دارند اشراف کامل داشته باشند.




محتویات
•۱ خصوصیات
•۲ امکانات
•۳ گوگل پلاس و کاربران
•۴ منابع
 

 خصوصیات
ویک گاندورتا (Vic Gundotra) یکی از مدیران ارشد گوگل که در شبکه‌های اجتماعی و وب.۲، تخصص دارد مدیر تیمی بوده است که یک سال و نیم بر بر روی پروژه‌ گوگل پلاس کار کرد. او می‌گوید:اشتراک‌گذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوه‌های تازه دارد. زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.

  امکانات
گوگل پلاس دارای امکانات مختلف است:

دایره‌ها (Circles): برای گروه‌های مختلف دوستان

جرقه‌ها (Sparks): برای جستجوی تخصصی

پاتوق‌ها (Hangouts): برای چت تصویری و تماشای ویدیویی

اجتماع (Huddle): که در واقع امکان تله‌کنفرانس است

موبایل (Mobile): برای استفاده از قابلیت‌های موبایل‌ها نظیر مسیج، دوربین و جی‌ پی پی است.

مدیران این پروژه در بیانیه‌ معرفی این محصول گفته‌اند که این شبکه‌ اجتماعی نمی‌خواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وب‌گردی هر کاربر و جست‌وجوهای او در موتور جست وجوگر گوگل، لینک‌ها و صفحه‌هایی را که برای کاربر جذاب است به او معرفی و پیشنهاد کند.

  گوگل پلاس و کاربران
 

نمودار پیشرفت کاربران گوگل+ در دو هفتهٔ نخستدر چهار ماه ابتدایی عرضه گوگل پلاس، تعداد ۴۰ میلیون کاربر در آن عضو شدند. رسیدن به این تعداد کاربر در طول چهار ماه، آماری خیره‌کننده برای هر وب سایت اجتماعی است. اگرچه شروع گوگل پلاس بسیار خوب بوده، اما نباید فراموش کرد که رقیب آن یعنی فیس بوک، در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر دارد. البته آمارهای ارائه شده از سوی منابع مختلف تا حدودی متفاوت بوده است؛ آمارها دروغ می گویند و دروغ گوها هم دائما آمار می سازند! به هر حال، مشخص است که فیس بوک با فاصله بسیار زیاد، از گوگل پلاس پیش تر است.

برای آنکه گوگل بتواند کاربران بیشتری برای گوگل پلاس جذب کند باید سرویس های دیگر خود را که اکنون کاربران زیادی هم دارند در این سرویس جدید خود وارد کند. نکته مهم در مورد این سرویس ها این است که مانند گوگل باز با مشکل حفظ حریم شخصی و اطلاعات فردی کاربران مواجه نیستند و موقعیت خوبی در میان کاربران اینترنتی دارند.

اینکه در آینده گوگل چگونه می تواند به این سمت حرکت کند و سرویس هایی مانند یوتیوب و جیمیل را در پلاس وارد کند تعیین کننده میزان موفقیت آن در جذب کاربر بیشتر و در نتیجه رقابت نزدیک تر با فیس بوک خواهد بود. استفاده از سرویس های دیگر گوگل، گوگل پلاس را از نظر امکانات و قابلیت ها بالاتر از فیس بوک قرار خواهد داد. بدون شک تیم توسعه فیس بوک نیز بی کار نخواهد نشست تا گوگل پلاس او را از صحنه رقابت خارج کند. رقابت این دو به طور حتم، نتایج خوبی در دنیای تکنولوژی به دنبال خواهد داشت
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید