شرایط زندگی در لهستان
شرایط زندگی در لهستان 

کشور لهستان در سال 2004 به عضویت همبستگییه اروپا پیوست،با این وجود هزینه های زندگی در کشور لهستان بسیار پایین تر از کشور های اروپایی می باشد.بهترین راه برای تهیه سبزیجات یا میوه خرید از بازار های محلی هر شهر،کشور لهستان می باشد که معمولا هفته ای دو بار این بازار ها برگزار می شود.

در کشور لهستان آزادی مذهب وجود دارد و به صورت رسمی 138 نوع مذهب گوناگون در این کشور وجود دارد که دین اصلی مردم لهستان مسیحی می باشد که 95 درصد آن پیروان مذهب کاتولیک می باشد.

مسلمانان در قرن 14 وارد کشور لهستان شدند.در سال 1971 میلادی مجمع مذهبی مسلمانان در لهستان فعالیت خویش را آغاز کرده و در سال 1991 میلادی جامعه مسلمانان لهستان حضور رسمی خود را اعلام کرد.

با توجه به پایین بودن نرخ جرائم در کشور لهستان ،این کشور به عنوان کشوری امن مطرح شده است.در کشور لهستان اداره پلیس دولتی و پلیس شهری همراه با هم به دنبال ایجاد امنیت مناسب برای شما می باشد ولی به صورت کلی به افراد توصیه می شود از قدم زدن به صورت تنها در شب و خیابان های نا آرام پرهیز کرده و از حمل و نقل کردن مقادیر پول زیاد خودداری نمایید.

اگر شما در کشور لهستان قوانین را رعایت نکنید یا اینکه زیر پا بگذارید ،پلیس می تواند شما را جریمه یا دستگیر کند.

دانشجویان در کشور لهستان مشمول تخفیف 50 درصدی برای خرید بلیط وسائل نقلیه عمومی می باشند که با نشان دادن کارت دانشجویی از تخفیف بهره مند شوید.هر شهر در لهستان دارای سیستم حمل و نقل مخصوصی می باشد که هزینه های آن بسیار متفاوت می باشد.

جهت تحصیل در کشور لهستان متقاضیان باید بیمه داشته باشند.داشتن بیمه خدمات درمانی یکی از پیش نیازهای اخذ ویزا می باشد.در صورت هرگونه بیماری در کشور لهستان می توانید به مراکزی که بیمه شما را تایید می کنند اقدام کرده و درمان شوید.

واحد پول کشور لهستان زلوتی می باشد و در آینده نزدیک تبدیل به یورو می شود،تمامی ارزهای معتبر خارجی در کشور لهستان موجود می باشد و به راحتی قابل استفاده می باشند.

کشور لهستان همانند سایر کشورهای عضو همبستگییه اروپا دارای شرایط متفاوت مالیاتی می باشد.دانشجویان نیاز به پرداخت مالیات نمی باشند و هرفردی که در لهستان به صورت قانونی مشغول به کار شود مشمول پرداخت مالیات می شود.

در صورتی که متقاضی در کشور لهستان مشغول به کار شود باید مالیات خود را پرداخت کند.شرایط مالیات بدین صورت می باشد که اگر در آمد شما کمتر از 3090  زلوتی در سال باشد،نیازس به پرداخت مالیات ندارید.در صورتی که درآمد بین 3091 تا 8051 زلوتی باشد باید 18 درصد مالیات بر درآمد پرداخت کنند و اگر درآمدی بالای 8051 زلوتی داشته باشند باید 32 درصد مالیات پرداخت کنند.گ


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید