جمعه سیاه بیش‌تر اینترنتی بود!
آدینه سیاه بیش‌تر اینترنتی بود! حراج آدینه سیاه سال جاری در ایالات متحده آمریکا نشان داد که مشتریان به خرید آنلاین و اینترنتی از وب‌سایت فروشگاه‌های تخفیف‌دار نسبت به خرید حضوری علاقه و تمایل بیش‌تری نشان داده‌اند.

 هر ساله قبل از آغاز سال نوی میلادی برای آن‌که شهروندان بتوانند با قیمت مناسب‌تری محصولات و کالاهای موردنیاز خود را برای شروع سال نو و برگزاری جشن کریسمس تهیه و خریداری کنند و فشار اقتصادی کمتری برروی خانوارها بیاید، بسیاری از فروشگاه‌های برندهای مختلف، محصولات خود را با حراج‌های واقعی و تخفیف‌های استثنایی در یک روز که به آدینه سیاه ( black Friday ) موسوم است، به فروش می‌گذارند که مردم بسیاری از کشورها از چنین رویدادی استقبال کرده و قادر خواهند بود با قیمت کمتری محصولات موردنیاز خود را خریداری کنند.

اما حالا بر اساس گزارش رویترز، مشتریان و شهروندان در ایالات متحده آمریکا در آدینه سیاه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، علاقه و تمایل بیش‌تری به خرید اینترنتی و آنلاین از وب سایت فروشگاه‌های مذکور در مقایسه با خرید حضوری و ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها نشان داده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی آدوب آنالتیکس، خرید اینترنتی و آنلاین تحت تاثیر رویداد آدینه سیاه در سال جاری میلادی با ۲۳ درصد افزایش از مرز ۶ میلیارد دلار نیز گذشت و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند.  

بیل پارک - یکی از شرکای تجاری شرکت Deloitte & Touche - در این باره می‌گوید: با این‌که بسیاری از کارشناسان چند سال پیش برآورد کرده بودند که آدینه سیاه و حراج‌های آن در سالهای آتی از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد، اما حالا به نظر می‌رسد که دقیقا برعکس این اتفاق رخ داده است، با این تفاوت که خریداران دیگر به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌های مختلف، خرید آنلاین و اینترنتی محصولات مذکور از وب‌سایت فروشگاه موردنظر را ترجیح می‌دهند.

وی هم‌چنین تاکید کرد که فروشگاه‌های بزرگ باید این نکته را در نظر داشته باشند که در مواقع فروش تخفیف‌دار و برگزاری حراجی، تمرکز بیش‌تری برروی توسعه هر دو پلت‌فرم خرید آنلاین و حضوری داشته باشند تا در مواقع پربازدید و پرطرفدار هم‌چون آدینه سیاه با مشکل و قطع دسترسی کاربران مواجه نشوند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فروش و عملکرد موفقیت آمیز شرکت‌های تجارت الکترونیکی در جهان نظیر آمازون، علی بابا و eBay موجب شده است که کاربران به سمت و سوی خرید اینترنتی جذب شده و به این نوع تهیه و خریداری اعتماد بیش‌تری پیدا کنند.

این آمارها باری دیگر نشان می‌دهد که تجارت‌های الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتال در جهان چقدر می‌توانند آینده روشن و امیدوارکننده‌ای داشته باشند، چراکه کاربران در سال‌های اخیر تمایل بیش‌تری به استفاده از خدمات آنلاین و از راه دور سرویس‌های مختلف نشان داده‌اند و حالا این امر با شروع فصل تعطیلات و حراج‌های قبل از آغاز سال نوی میلادی بیش‌تر از همیشه جلوه پیدا کرده است و می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان کسب و کار در جهان نویدبخش افزایش درامد و سودآوری از طریق ارائه خدمات آنلاین بیشتر باشد.  
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید