جذابیت‌ استالکس برای کسب‌وکار‌های B2B
جذابیت‌ استالکس برای کسب‌وکار‌های B2B برگزاری هر رویدادی به لحاظ اقتصادی و اجتماعی تاثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت به همراه خواهد داشت، اما خود این رویداد‌ها و نمایشگاه‌ها و مفید‌تر شدن آنها برای غرفه‌داران و رشد صنعت نمایشگاهی کشور نیازی است که کمتر به آن توجه شده و آنطور که در کمیت نمایشگاه‌ها رشد داشته‌ایم، در کیفیت آنها نتوانسته‌ایم خوب حرکت کنیم. این نیاز به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکار‌های این حوزه و استارت‌آپ‌های تکنولوژی‌محور جدی‌تر از گذشته وجود داشته و در این راستا امسال دومین دوره نمایشگاه استالکس یا خدمات نمایشگاهی با محوریت کسب‌وکار‌های فناورمحور و B2B در نمایشگاه شهر آفتاب تهران از تاریخ ۱/۰۶/۹۷ تا ۰۴/۰۶/۹۷ در حال برگزاری است. مهم‌ترین دستاوردی که می‌توان از این رویداد انتظار داشت، آشنایی با دستاوردهای نوین جهانی در صنعت نمایشگاهی است که این خود به تنهایی می‌تواند فاصله صنعت نمایشگاهی را با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن برساند. حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نشست B2B بین فعالان صنعت نمایشگاهی، آشنایی با به‌روزترین فناوری‌های مرتبط با حوزه نمایشگاه، شناسایی پتانسیل‌ها و نقاط ضعف صنعت نمایشگاهی ایران و در نهایت ایجاد فرصت در جهت هم‌اندیشی صنفی از مهم‌ترین دستاوردهای مورد انتظار از رویداد استالکس است.

دولتی بودن اقتصاد ایران
محمدرئوف ‌قادری، مدیرعامل شهر آفتاب در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در شهر آفتاب با بیان اینکه استالکس ۲۰۱۸ علاوه بر معرفی تجربه‌ها و رونمایی از توانمندی‌ها، فرصتی برای گفتگو بین کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی و نقد نقاط قوت و ضعف این صنعت است، اظهار کرد: این رویداد فرصتی است که فعالان صنعت نمایشگاهی به مرور عملکرد ۵۰ ساله این صنعت بپردازند و هم‌اندیشی برای ارتقای توانمندی این صنعت را تقویت کنند. وی دولتی بودن اقتصاد ایران را بزرگ‌ترین مشکل و چالش کشور دانست و افزود: فعالیت‌های مختلف اقتصادی و از جمله صنعت نمایشگاهی با تصمیم‌سازی‌های غیراصولی و برنامه‌ریزی‌های ناهماهنگ دولتی دست به گریبان است و با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، دولت هنوز آمادگی واگذاری بخش‌های اثرگذار اقتصادی به بخش خصوصی را ندارد. مدیرعامل شهر آفتاب حمایت‌های یارانه‌ای از صنعت نمایشگاهی را یکی از نیازهای اساسی این صنعت برشمرد و اظهار کرد: این حمایت‌ها از سوی کشورهایی که صنعت نمایشگاهی را به مسیری برای توسعه خود تبدیل کرده‌اند به‌شدت وجود دارد، ولی در کشور ما دولت یا از صنعت نمایشگاهی حمایت یارانه‌ای نمی‌کند یا اگر حمایتی شود بسیار اندک و ناموثر است. وی تصریح کرد: وقتی دولت از صنعت نمایشگاهی هیچ حمایتی نمی‌کند، حداقل انتظار می‌رود برای این صنعت دست‌انداز ایجاد نکند. قادری در ادامه به تشریح ظرفیت‌ها و برنامه‌های آتی شهر آفتاب پرداخت و اظهار کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با هدف ایجاد یک بستر گسترده برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در سطح خاورمیانه ایجاد شده، اما تاکنون فقط ۲۰ درصد آن به بهره‌برداری رسیده است. ساخت ۱۲ سالن بزرگ نمایشگاهی، مجموعه فرهنگی ورزشی، شهربازی، هتل و مراکز اقامتی، سالن‌های متنوع همایش با گنجایش‌های مختلف بخش‌هایی از برنامه‌های توسعه شهر آفتاب است. وی در پایان با تاکید بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر آفتاب خاطرنشان کرد: تهران به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد کشور بر عهده دارد نیازمند چنین منطقه‌ای است و این منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تردد بازرگانی خارجی به ایران را تسهیل کند.

تنوع غرفه‌های حاضر در استالکس
برگزارکنندگان نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و رویداد‌ها و همایش‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتالی و تولید محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری و دیتابانک‌های اطلاع‌رسانی، رسانه‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی رویداد‌ها و نمایشگاه‌ها، ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، غرفه‌سازان نمایشگاهی ایران، انجمن‌های نمایشگاهی جهان، مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی و مذاکرات تجاری، ارائه‌دهندگان نمایشگاه‌های مجازی، خدمات مدیریت منابع انسانی، ارائه‌دهندگان پلتفرم‌های نوآورانه و… در این نمایشگاه حاضر هستند.

بازدیدکنندگان اصلی نمایشگاه استالکس
نمایشگاه استالکس برخلاف نمایشگاه‌های عام که دارای مخاطب عام هستند، دارای مخاطب خاص است. در این نمایشگاه که محل حضور و ارتباط تمام صنعت نمایشگاهی کشور است، فعالان حوزه نمایشگاهی، سرمایه‌گذاران واقعی، مدیران عامل، مسئولان و مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های دولتی و خصوصی بزرگ، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، صاحبان صنایع و… شرکت می‌کنند. این، دقیقا جامعه هدفی است که نیاز شدید به تغییر و مدرنیزاسیون دارد و شما می‌توانید مستقیما با آنها وارد تعامل شوید.

بازار و بستری مناسب برای B2Bها
در الکامپ امسال هم شاهد بهره بردن و سود بیشتر کسب‌وکار‌های B2B از نمایشگاه بودیم، اما در بین آنها مخاطبان عام هم حاضر بودند که به نمایشگاه وجهه B2B می‌بخشیدند، اما دو عامل مکان برگزاری و ذات و موضوع نمایشگاه استالکس زمینه را برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های B2B فراهم کرده است تا خدماتی را که نیاز دارند به دست بیاورند و ارتباط‌های خوبی هم برقرار کنند. حتی اگر صاحبان استارت‌آپ‌ها غرفه‌ای را در نمایشگاه نگرفته‌اند توصیه می‌شود به عنوان بازدید‌کننده شرکت کنند تا با تجربیات و ارتباطاتی که به دست می‌آورند بتوانند سال‌ها و نمایشگاه‌های بعدی خوبی را داشته باشند. جالب اینجاست که دوره‌ها و کارگاه‌هایی هم که در نمایشگاه در حال برگزاری هستند رنگ و بوی آموزش‌های کسب‌وکاری B2B دارند و نشست‌های B2B هم در نمایشگاه در حال برگزاری است.

Stallex award برای ایجاد رقابت
در استالکس ۲۰۱۸ بخشی به نام Stallex award به این رویداد اضافه شده که این جایزه برای ایجاد رقابت سالم و رسیدن به استانداردهای جهانی نمایشگاهی در گروه‌های هفت‌گانه طراحی شده است. شرایط شرکت در هر کدام از این گروه‌ها به صورت جداگانه ارائه شده است و برای هر بخش معیارهایی وجود دارد که در این دوره به صورت امتیاز مثبت لحاظ خواهد شد.


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید