مجله اینترنتی دیپروتد

مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

پنج شنبه، 24 آبان 1397


06/15 1397
 دیپروتد چگونه یک استارت آپ را  ارزش گذاری کنیم؟ 
ارزش یک استارت‌آپ، موضوعی مجازی و شاید تا حدی یک تئوری است و تا زمانی که فردی براساس ارزش تعیین شده اقدام به سرمایه گذاری نکرده، به واقعیت تبدیل نمی‌شود. در واقع این کارآفرین نیست که قیمت را تعیین می‌کند،

 بلکه ارزش شرکت عددی است که هر دو طرفِ کارآفرین و سرمایه‌گذار به توافق می‌رسند و هر دو از آن راضی هستند. به عبارت ساده‌تر ارزش شرکت عددی است که معامله براساس آن انجام می‌شود.  ارزش براساس یک فرمول نیست،
بلکه ترکیبی از فرمول، معامله‌های مشابه، تجربه و البته در نهایت ارزشی است که سرمایه‌گذاران آن را می‌پذیرند.

در ارزش گذاری استارت آپی كه هنوز درآمدی ندارد و حتی در برخی موارد، محصول آماده نیست، ارزش‌گذاری بسیار مشکل است.

پارامترهایی که در اینگونه شركتها مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از :
1- ماهیت ایده و شرایط بازار که ریسک رقابت و حضور موفق را کاهش می‌دهد.
2- آماده بودن نمونه محصول، این مورد ریسک فنی و تکنولوژی را کاهش می‌دهد.
3- کیفیت و کمیت تیم کارآفرینی، این مورد ریسک اجرا را کاهش می‌دهد.
4- داشتن روابط راهبردی در بازار که ریسک بازاریابی را کاهش می‌دهد.
5- داشتن فروش و یا تضمین فروش که ریسک فروش و درآمد را کاهش می‌دهد.



منبع :
لینک :
کد مطلب: 10262262
تاریخ و زمان انتشار: 15 شهریور 1397, 22:00
لینک کوتاه مطلب:
https://deeprooted.ir/262
چگونه یک استارت آپ را ارزش گذاری کنیم؟

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
دو کلمه نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید: *
 
سمت نو
اخبار

رویدادها
کسب و کار های نوپا

TED

معرفی کتاب

سبک زندگی

معرفی سایت