۵ کتابی که یک کارآفرین نباید از دست بدهد
۵ کتابی که یک کارآفرین نباید از دست بدهد در گذشته کارآفرینی به صورت سنتی و مبتنی بر تجربه و روند شاگرد، استادی بود. اما امروزه شرایط تغییر کرده و دانش در سطح گسترده‌ای در اختیار همه افراد قرار گرفته است. کتاب یکی از بهترین روش‌های انتقال دانش و تجربه در جامعه است اما متاسفانه شرایط زندگی مدرن فرصتی برای مطالعه نگذاشته. میکروکتاب‌‌ها نسلی جدید از کتاب‌ها هستند که می‌تواند در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش یک کتاب را منتقل کند بدون آنکه به روند دریافت دانش ضربه‌ای بخورد. در ادامه می‌خواهیم به معرفی پرفروش‌ترین و مهم‌ترین کتاب‌های کارآفرینی که هر فردی که در این مسیر قدم گذاشته باید مطالعه کند بپردازیم:


کتاب استارتاپ ‌ناب را به جرات می‌توان یک کتاب مقدس و مرجع در بین استارتاپ‌ها و کارآفرینان دانست. اریک ریس در این کتاب کسب‌وکارهای سنتی را به چالش کشیده و از لزوم ایجاد چابکی و سریع بودن در کسب‌وکارها صحبت می‌کند. استارتاپ‌ناب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تمام مفاهیم مهم استارتاپی را به زبانی ساده توضیح داده و با رویکردی نو، ذهنیت ما را برای کارآفرین شدن آماده می‌کند. این کتاب درباره روش‌های سریع و پربازده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار نوپا صحبت می‌کند و معمولا بیشتر اصطلاحات و فرایند‌های استارتاپی از از این کتاب نشات گرفته است

۲.صفر به یک

در این کتاب پیتر تیل به این موضوع اشاره می‌کند که اکثر ما موفقیت را رسیدن از نقطه صفر به بی‌نهایت می‌دانیم، در حالی که موفقیت، رسیدن از نقطه صفر به یک است و این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که شما دقیقا بدانید قرار است چه کاری انجام دهید. در این کتاب می‌خوانید که راه اندازی استارتاپ بی‌گدار به آب زدن نیست، بلکه دقیقا برعکس، رسیدن به موفقیتی قابل پیش‌بینی است. صفر به یک به شما می‌گوید برای ساختن آینده یا استارتاپ خود به چه چیزی نیاز دارید.

۳.نوآوران
Originals حاصل تجربیات نویسنده آن است. معمولا همه فکر می‌کنند که نوآوران سخت‌گیر، ریسک‌پذیر و سرکش هستند. اما حقیقت چیز دیگری است، بسیاری از نوآوران دقیقا برعکس این خصوصیات را دارند، آنها ریسک‌گریز، ترسو و به دنبال به تعویق انداختن کارها هستند. در نوآوران می‌خوانیم که چطور مبتکران، وضعیت موجود را به چالش می‌کشند تا جهان را به جای بهتری تبدیل کنند. در مورد مبتکران نابینا و سرمایه‌گذاران یک‌چشم صحبت می‌کنیم و اینکه چطور می‌توانیم مطمئن شویم که ایده‌مان در دنیای واقعی کار می‌کند؟

۴. استثنائی‌ها
در کتاب Outliers با دیدگاهی کاملا متفاوت به موفقیت و فرصت‌هایی که زندگی در اختیار ما قرار می‌دهد نگاه می‌کنیم. در استثنایی‌ها، در مورد این صحبت می‌کنیم که چرا برخی از افراد موفق هستند و برخی نه. در واقع این کتاب به شما می‌گوید که بودن در جای مناسب و در زمان مناسب تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد داشت. مثال‌هایی که در این کتاب گفته می‌شود دید شما را به موفقیت تغییر می‌دهد. استثنایی‌ها به شما می‌گوید که چطور فرهنگ و تلاش زیاد می‌تواند شما را از یک فرد معمولی به نابغه تغییر دهد و آی‌کیوی بالا می‌تواند بی‌اهمیت‌ترین چیز در موفقیت باشد.

۵.شکست سریع یا پیروزی بزرگ
اکثر افرادی که می خواهند در دنیای کارآفرینی و استارتاپی قدم بگذارند به دنبال نقشه راهی هستند که بتوانند بر اساس آن مسیر‌های شکل گیری یک استارتاپ را بگذرانند. اما در این مسیر ۲ راه وجود دارد راهی که از کسب و کارهای سنتی نشات گرفته و روی ایجاد برنامه‌ریزی‌های دقیق و پلن‌های کسب و کار تکیه دارد و مسیر دوم که در کتاب Fail Fast or Win Big به تفصیل معرفی می‌شود و هدف آن تسریع فرایند و پیشرفت با حداقل منابع است.

همین حالا همه بهانه‌ها و برنامه‌ریزی برای هفته‌های آینده را کنار بگذارید، یکی از این کتاب‌ها را انتخاب کنید و شروع به مطالعه میکروکتاب نوشتاری یا گوش دادن به میکروکتاب صوتی آن کنید و با میکروکتاب‌های سبکتو مطالعه به سبک جدید را تجربه کنید.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید