چه رنگی برای برند خود انتخاب کنیم
چه رنگی برای برند خود انتخاب کنیم رنگ بخش مهمی از برند است زیرا می‌تواند احساسات را برانگیزد و مشتری را ترغیب به خرید کند.

    بر اساس تحقیقات قضاوت مردم در مورد محصول در ۹۰ ثانیه شکل می‌گیرد که ۶۲ تا ۹۰ درصد آن تنها بر اساس رنگ است

در زمان انتخاب برند اشتباهات زیادی وجود دارند که احتمال مرتکب شدن به آنها زیاد است برای مثال رنگ مورد علاقه خود و یا رنگ مد روز را بدون توجه به هماهنگی آن با برند انتخاب می‌کنند یا اصلا هیچ رنگ مشخصی انتخاب نمی‌کنند تا هر وقت دوست داشتند آن را تغییر دهند‌.

البته همه می‌خواهیم رنگی که به آن علاقه‌مند هستیم را انتخاب کنیم چون قرار است هر روز آن را ببینیم و ممکن است خسته کننده باشد. ولی انتخاب رنگ اندیشه بیشتری را می‌طلبد!
زمان انتخاب رنگ چه چیزی را در نظر بگیریم؟

رنگ اثر روانی به سزایی می‌گذارد و اگر مراقب نباشید مخاطب مناسب خود را پیدا نکرده و یا بدتر، فراری می‌دهید. به همین دلیل زمان انتخاب به موارد زیر توجه فرمایید:

    رنگ را پایه‌ای بشناسید و بدانید چه رنگ‌هایی به هم مرتبط است و با هم چه تاثیری می‌گذارد. در واقع چرخه رنگ را بشناسید. اگر این کار برایتان مقدور نیست از یک نفر مطلع از هنر‌های تجسمی و گرافیک پرس و جو کنید یا می‌توانید از ابزارهای colours و Adobe color cc استفاده کنید.
    روانشناسی رنگ‌ها را بشناسید. شاید شما هم دوران کودکی خود در مجله یا جاهای دیگر دیده باشید که کلمات را ردیف می‌کنند و در مقابل هر کدام یک سری کلمات می‌نویسند مثلا خشونت، عشق، شادی ، ناراحتی و… یک مثال واضح آن لوگو کوکاکولا است. این لوگو که قرمز است نشان دهنده احساسات، هیجان، انرژی، بلند پروازی است و کاملا می‌توان ارتباط آن را با برند احساس کرد!
    درست است که گفتیم رنگ را تنها براساس علاقه انتخاب نکنید و مطمین شوید رنگی که انتخاب می‌کنید را دوست دارید اما برای مثال اگر یک خوراکی را دوست داشته باشید و رنگ بسته‌بندی آن را عوض کنند، بر روی شما تاثیر منفی می‌گذارد پس مطمین باشید رنگی که انتخاب کردید را تغییر نخواهید داد.
    همانطور که به احساسات توجه کردید به پیامی که می‌خواهید برسانید نیز توجه کنید. برای مثال اگر کار شما مربوط به طبیعت است رنگ سبز و قهوه‌ای اساساً بهتر این مفهوم را می‌رسانند.
    تصمیم بگیرید برند شما چند رنگ دارد! با وجود استثنا ولی بهتر است حداکثر ۶ رنگ داشته باشید و کاربرد مخصوص هرکدام را مشخص کنید. شما حداقل یک رنگ تیره و یک رنگ روشن و یک رنگ طبیعی که به هر چیزی بخورد، نیاز دارید.
    به جای آنکه بگویید رنگ‌های من سبز زرد و سفید است، یک نمونه دقیق تر داشته باشید که همه تصاویر را بر آن أساس تنظیم کنید. برای این کار HEX code را برای وب و برای پرینت CMYK و pantone code را استفاده کنید.



دنیای رنگ بسیار بسیار گسترده‌تر از چیزیست که اینجا بیان شد ولی برای شروع می‌توانیم این موارد را به کار بگیریم و با رنگ‌های خود مخاطب را جادو کنیم.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید