نکات دانستنی درباره بازاریابی تلفنی
️ انجام تماس تلفنی صحیح با مشتری می‌تواند شروع معامله ای سودآور بوده و درعین حال یک تماس تلفنی ناموفق نیز می‌تواند پایانی بر فروش محصول به مشتری باشد.
 دانستن نکات ذیل می‌تواند بازاریاب را در برقراری ارتباط تلفنی مناسب با مخاطب برای پیشبرد روند فروش یاری رساند.
۱ - متن صحبت خود را پیشتر آماده کنید.قبل از تماس با مشتری باید دقیقا بدانید که قرار است چه نکاتی را در طول تماس به او منتقل نموده، چه سوالاتی را از او پرسیده و چه محتوایی را به وی منتقل نمایید.
۲ - در زمان مناسب تماس بگیرید.بعضی اوقات از شبانه روز، زمان مناسبی برای تماس تلفنی نبوده و حس بدی را به مخاطب منتقل می کند. ▫️فقط در ساعات اداری با مشتری تماس بگیرید مگر آن که استثنایی در کار باشد.
۳ - لباس مناسب پوشیده و در مکان مناسب مستقر شوید.آراسته بودن بازاریاب در پشت تلفن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار می باشد. ▫️پس به صورت رسمی لباس پوشیده و سپس با مشتری تماس حاصل نمایید.
۴ - زمان پیگیری مجدد را با مشتری هماهنگ کنید.
۵ - نتیجه ی آخرین تماس خود با مشتری را مکتوب کنید.نتیجه ی صحبت خود با مشتری را حتما مکتوب نمایید تا به هنگام تماس و پیگیری مجدد، بدانید که ادامه ی مذاکره را باید از کجا از سر بگیرید. ▫️علاوه بر آن که اگر به هر دلیلی قادر نبودید شخصا با مشتری تماس بگیریید، سایر بازاریابان شرکت شما بدانند که نتیجه ی تماس شما چه بوده تا آن را ادامه دهند.
۶ - از سخنان مشتری یادداشت برداری کنید.نکات مهم تماس که شامل دغدغه های مشتری، انتظارات وی و زمان و مکان های مهمی که در طول صحبت رد و بدل می شوند را در حین صحبت حتما مکتوب نمایید. ▫️مشتری دوست ندارد یک حرف را چندین بار تکرار کند.
۷ - بعد از مشتری تلفن را قطع کنید.ممکن است پس از خداحافظی، نکته ای به ذهن مشتری رسیده و بخواهد آن را منتقل نماید. ▫️پس همیشه شما آخرین نفری باشید که تلفن را در مکالمه قطع می‌نماید، این مهم نشانه ی ادب شما نیز هست.
۸ - برای انجام یک قرار ملاقات حضوری از مشتری وقت بگیرید.یک تماس تلفنی برای فروش کافی نیست. ▫️حتما با مشتری یک قرار حضوری ترتیب داده تا بیشتر و بهتر او را با محصول یا خدمت خود آشنا کرده و حس اعتماد بیشتری نسبت به خود، در وی ایجاد کنید.
۹ - نام خانوادگی مخاطب خود را شناسایی کرده و در طول صحبت چند مرتبه آن را تکرار کنید.
۱۰ - شمرده، آرام، صمیمی اما محترمانه، صحبت نمایید.
۱۱ - متکلم وحده نبوده و از مشتری نیز سوال بپرسید.
۱۲ - به سخنان مخاطب گوش فرادهید و صحبت او را قطع ننمایید
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید