مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

دسته بندی
دیپروتد دورنما  دیپروتد راهکار و ترفند  استارت اپ  علوم اخبار دانش  رویداد  کتاب خوانی


آگهی
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی صبنگو
مطالب
08/6 1397
️ انجام تماس تلفنی صحیح با مشتری می‌تواند شروع معامله ای سودآور بوده و درعین حال یک تماس تلفنی ناموفق نیز می‌تواند پایانی بر فروش محصول به مشتری باشد.
 دانستن نکات ذیل می‌تواند بازاریاب را در برقراری ارتباط تلفنی مناسب با مخاطب برای پیشبرد روند فروش یاری رساند.
۱ - متن صحبت خود را پیشتر آماده کنید.قبل از تماس با مشتری باید دقیقا بدانید که قرار است چه نکاتی را در طول تماس به او منتقل نموده، چه سوالاتی را از او پرسیده و چه محتوایی را به وی منتقل نمایید.
۲ - در زمان مناسب تماس بگیرید.بعضی اوقات از شبانه روز، زمان مناسبی برای تماس تلفنی نبوده و حس بدی را به مخاطب منتقل می کند. ▫️فقط در ساعات اداری با مشتری تماس بگیرید مگر آن که استثنایی در کار باشد.
۳ - لباس مناسب پوشیده و در مکان مناسب مستقر شوید.آراسته بودن بازاریاب در پشت تلفن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار می باشد. ▫️پس به صورت رسمی لباس پوشیده و سپس با مشتری تماس حاصل نمایید.
۴ - زمان پیگیری مجدد را با مشتری هماهنگ کنید.
۵ - نتیجه ی آخرین تماس خود با مشتری را مکتوب کنید.نتیجه ی صحبت خود با مشتری را حتما مکتوب نمایید تا به هنگام تماس و پیگیری مجدد، بدانید که ادامه ی مذاکره را باید از کجا از سر بگیرید. ▫️علاوه بر آن که اگر به هر دلیلی قادر نبودید شخصا با مشتری تماس بگیریید، سایر بازاریابان شرکت شما بدانند که نتیجه ی تماس شما چه بوده تا آن را ادامه دهند.
۶ - از سخنان مشتری یادداشت برداری کنید.نکات مهم تماس که شامل دغدغه های مشتری، انتظارات وی و زمان و مکان های مهمی که در طول صحبت رد و بدل می شوند را در حین صحبت حتما مکتوب نمایید. ▫️مشتری دوست ندارد یک حرف را چندین بار تکرار کند.
۷ - بعد از مشتری تلفن را قطع کنید.ممکن است پس از خداحافظی، نکته ای به ذهن مشتری رسیده و بخواهد آن را منتقل نماید. ▫️پس همیشه شما آخرین نفری باشید که تلفن را در مکالمه قطع می‌نماید، این مهم نشانه ی ادب شما نیز هست.
۸ - برای انجام یک قرار ملاقات حضوری از مشتری وقت بگیرید.یک تماس تلفنی برای فروش کافی نیست. ▫️حتما با مشتری یک قرار حضوری ترتیب داده تا بیشتر و بهتر او را با محصول یا خدمت خود آشنا کرده و حس اعتماد بیشتری نسبت به خود، در وی ایجاد کنید.
۹ - نام خانوادگی مخاطب خود را شناسایی کرده و در طول صحبت چند مرتبه آن را تکرار کنید.
۱۰ - شمرده، آرام، صمیمی اما محترمانه، صحبت نمایید.
۱۱ - متکلم وحده نبوده و از مشتری نیز سوال بپرسید.
۱۲ - به سخنان مخاطب گوش فرادهید و صحبت او را قطع ننمایید



منبع :
لینک :
کد مطلب: 8209
تاریخ و زمان انتشار: 6 آبان 1397, 02:00
واژگان کلیدی:
پیوند کوتاه نوشتار:
https://deeprooted.ir/8209
نوشتار های پیشین نویسنده:
  • استراتژی‌های بازاریابی
  • محتوا
  • ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
  • ۱۱۴ ایده کسب و کار زودبازده با سرمایه گذاری کم
  • 5 راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی
  • 5 شاهکار بازاریابی و درس های مهم آنها
  • بازاریابی اینستاگرامی به شیوه اکانت های سرگرمی
  • ۱۰۰ ایده خلاقانه برای ایجاد سایت
  • آبتین وب فروشگاه اینترنتی قند رژیمی کامور
    نکات دانستنی درباره بازاریابی تلفنی
    سمت نو
    اخبار

    رویدادها
    کسب و کار های نوپا

    TED

    معرفی کتاب

    سبک زندگی

    معرفی سایت
    داغ ترین ها