فرهنگ سازمانی استارباکس
دیپروتد فرهنگ سازمانی استارباکس 
در استارباکس قهوه ارائه شده به مشتری براساس ذائقه او تنظیم می شود. همواره بر حفظ کیفیت اصیل محصول تاکید می شود. به طور مثال بعد از بروز رکود در شرکت آقای شولتز تمام کافه های استارباکس را در سال ۲۰۰۷ بست تا به کافه داران آموزش دهد چگونه اسپرسوی عالی و بی نقص تهیه کنند.

در استارباکس همواره به کارمندان ارج گذاشته می شود. استارباکس از اولین شرکت هایی بود که بیمه کامل خدمات درمانی؛ هزینه دانشگاه و بخشی از سهام خود شرکت را به کارمندان خود ارائه داد. به خاطر توجه زیاد به نیروی انسانی در استارباکس، کارمندان این شرکت همواره درصد بالایی از وفاداری و انگیزش برای کار را نشان می دهند. شولتز قصد داشت خاطره تلخی که پدرش از تجربه های کاری داشت هرگز برای کارمندانش رخ ندهد. از این رو ارج به کارمندان حتی کارمندان پاره وقت همواره سرلوحه کار استارباکس بوده است.

یکی دیگر از دلایل موفقیت استارباکس نوآوری و عرضه محصولات جدید است. اسپرسو، لته، فراپوچینو از جمله محصولاتی هستند که استارباکس در عرضه آنها پیشقدم بود. به طور مثال وقتی فروش تابستانه استارباکس در سال ۹۵ کم شد آنها فراپوچینو را عرضه کردند. با عرضه محصول جدید پس از یک سال ده درصد از فروش به این محصول تعلق گرفته بود.

نوآوری در ارائه خدمات و استفاده از کانالهای جدید بازاریابی مثل شبکه های اجتماعی و ارائه کمپین های فراگیر، ارائه زودهنگام وایفای رایگان و … استارباکس را به یکی از پیشگامان صنعت خود تبدیل کرده است. آنچه که در بالا گفته شد امروزه استارباکس را به یک شرکت بزرگ با ۲۱۰۰۰ کافه در ۶۵ کشور جهان تبدیل کرده و ثروت ۲٫۳ میلیارد دلاری را برای آقای هاوارد شولتز به ارمغان اورده است.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید