نحوه انتخاب دامنه مناسب

نحوه انتخاب دامنه مناسب انتخاب نام مناسب براي وب سايت، يکي از مهمترين مراحل براي ساخت يک وب سايت عالي است. اگر قصد داريد يک تجارت آنلاين راه اندازي کنيد، انتخاب نامي که قابل بازاريابي بوده و در هنگام جستجو نظر کاربران را به خود جلب کند، بسيار مهم بوده و رمز موفقيت است. فاکتور هاي مهمي بايد قبل از انتخاب نام دامنه مورد توجه قرار گيرند. اين مقاله نگاهي به مواردي که بايد قبل از انتخاب نام مورد توجه قرار گيرد، مي پردازد.

کوتاه و جذاب

نام دامنه ها مي توانند بسيار کوتاه و يا بسيار بلند باشند (از 1 حرف الي 67 حرف). بطور کلي، بهتر است نام دامنه شما کوتاه باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه تر باشد مردم آن را راحت تر به ياد خواهند سپرد. به ياد سپردن نام دامنه از لحاظ بازاريابي از اهميت ويژه اي برخوردار است. همانطور که کاربران به سايت شما مراجعه کرده و از آن استفاده مي کنند، احتمالاً به ديگران نيز درباره آن خواهند گفت و آنها نيز خود به ديگران پيشنهاد مي کنند و .... همانند هر تجارت ديگري، تبليغات دهاني، قويترين نوع تبليغات براي جذب کاربران جديد به وب سايت شماست (که البته رايگان نيز هست!). اگر نام دامنه وب سايت شما طولاني و تلفظ آن سخت باشد، کاربران آن را به ياد نخواهد آورد و اگر در ليست Favorite هاي خود ذخيره نکرده باشند، به احتمال زياد ديگر به آن سر نخواهند زد.

ديگر نام هاي مشابه را فراموش نکنيد.

اگر کاربران سايت شما از طريق ليست Favorite خود و يا لينک از سايت هاي ديگر وارد نشده باشند، احتمالاً نام دامنه را مستقيماً تايپ نموده اند. بيشتر کاربران اينترنت، در تايپ بسيار ضعيف هستند و به راحتي نام وب سايت ها را اشتباه تايپ مي کنند. اگر نام دامنه شما سخت تايپ مي شود و يا مشابه آن وجود دارد، بايد در فکر خريد آن دامنه هايي که با نام دامنه شما مشابه است، باشيد. براي مثال اگر نام وب سايت شما "royalmax.net" است، بد نيست نام دامنه هاي "royalmax.net" و "royalmax.net" را نيز خريداري کنيد. احتمالاً از اينکه بازديدکنندگان سايت شما به خاطر اشتباه کوچک در نام دامنه وارد سايت ديگري شوند که انتظار آن را ندارند، خوشحال نخواهيد شد.

همچنين نام دامنه هايي به نام شرکت شما نيستند اما مرتبط با محصولات و خدمات که ارائه مي دهيد، هستند را خريداري نماييد. مثلاً اگر نام شرکت شما royal max است بد نيست که نام دامنه هايي که مرتبط به کار شما هستند مانند "royalmax.net" يا "royal-max.net" نيز خريداري نماييد. هرچند اين نام دامنه ها ربطي به نام شرکت شما ندارند، اما روش مناسبي براي ورود بازديدکنندگاني است که به دنبال آن نام ها جستجو مي کنند. به يادداشته باشيد که ميتوانيد نام دامنه هاي مختلفي را به يک سايت مرتبط نماييد.

خط فاصله در نام وب سايت: خوب يا بد؟

نام هاي آزاد دامنه ها روز به روز کمتر و انتخاب نام دامنه خوب سختر مي شود. بسياري از نام دامنه هاي تک کلمه اي قبلاً خريداري شده اند و همين موضوع انتخاب نام مورد نظر شما را سختر مي کند. هنگامي که قصد انتخاب يک نام دامنه را داريد، مي توانيد از خط فاصله (hyphen) در نام دامنه استفاده کنيد. استفاده از خط فاصله مفيد است چراکه با شما اجازه خواهد داد نام هاي چند کلمه اي را از هم جدا نموده و باعث راحت تر خوانده شدن آن شويد. براي مثال، کاربران به راحتي نام دامنه "domainnamecenter.com" را اشتباه تايپ خواهند کرد اما نام دامنه "domain-name-center.com" به راحتي قابل تايپ کردن است. چسباندن حروف به يکديگر خواندن آن را سخت مي کند و احتمال غلط تايپ کردن آن را بالا مي برد. از طرف ديگر، خط فاصله، نام دامنه شما را طولاني تر خواهد کرد. هرچه نام دامنه شما طولاني تر باشد، احتمال اينکه کاربر سايت نام آن را به طور کامل فراموش نمايد بيشتر خواهد بود. همچنين، اگر سايت شما به کسي معرفي شود، ممکن است فراموش کنند که کلمات سايت با خط فاصله از هم جدا مي شوند (همچنين گفتن آدرس وب سايتي که خط فاصله در آن باشد، هم براي گوينده و هم براي نويسنده آن سختر است. -م) اگر قصد استفاده از خط فاصله را براي وب سايت خود داريد، تعداد آنها را به 3 عدد محدود کنيد. مزيت ديگر استفاده از خط فاصله در دامنه ها، به موتور هاي جستجو امکان مي دهد تا هر کلمه را به صورت جداگانه ذخيره نمايند. (گوگل به تازگي امکان جداسازي اتوماتيک کلمات وب سايت هاي بدون خط نيره را به موتور جستجوي خود اضافه نموده است.)

دات چی؟

بسياري پسوند براي نام وب سايت ها وجود دارد که شامل .com، .net، .org و .biz مي شوند. در بيشتر موارد، هرچه پسوند دامنه غير متعارف تر و ناشناخته تر باشد، نام هاي آزاد بيشتري در آن وجود دارد. با اين حال، پسوند سايت .com بيشترين مخاطب و شناخته شده ترين پسوند سايت است. چراکه اين اولين پسوند رائه شده در اينترنت براي وب سايت هاي تجاري بود و استفاده از آن بسيار باب شده بود. اگر نام وب سايت مورد نظر شما در وب سايت هاي .com وجود ندارد، از نام .net که دومين پسوند شناخته شده است استفاده نماييد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید