10 گام ساده به یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم؟
چگونه در 10 گام ساده به یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم؟ برای اینکه به یک فرد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوید، یک راهبرد 10 مرحله‌ای را طراحی کرده‌ام که بر اساس تجربیات و مشاهدات من شکل گرفته و می‌توانند به شما یاری برسانند:

1- فلسفه و خط کاری خود را بیابید. موردی که واقعاً به آن علاقه دارید و می‌توانید مسائل جدید، مدرن و خارق‌العاده را در آن زمینه بیان کنید. یک متخصص باشید.

2- حال 2، 3 یا چهار (حداکثر) کانال شبکه‌ی اجتماعی را برای پوشش دادن انتخاب کنید. آیا کارتان با ویدئو خوب است یا بیشتر به سمت محتوای نوشتاری گرایش دارید؟ نوع محتوایی که می‌خواهید و می‌توانید بسازید و منتشر کنید را مدنظر بگیرید. بیشتر فیس‌بوک (انواع گوناگونی از قالب‌های رسانه‌ای)؟ اینستاگرام (عمدتاً تصویر)؟ یا یوتیوب (چالش‌‌برانگیزترین گزینه که در صورت توانایی می‌تواند امیدوارکننده‌ترین مورد باشد)؟

3- راهبرد محتوا بسازید. اولویت‌های اطلاعاتی ثابت شما چه هستند. چرا مردم باید برای دنبال کردنتان اشتیاق داشته باشند؟ حتماً باید ارزشمند باشید.

4- زمانی که برنامه‌ی دو یا سه ماه آتی مشخص شد، مطالب را آماده و منتشر کنید!

5- این کار را به‌صورت مداوم انجام دهید. محتوای شما باید مردم را جذب کند؛ آن را به‌صورت ملاحظه‌شده و یکنواخت بسازید. شما پیغامی که می‌خواهید منتقل کنید را می‌دانید، بنابراین همواره به آن پایبند بمانید و در آنِ واحد به دنبال پیغام‌های جدید بگردید!

6- با سایر افراد و برندهای صنعت خود تماس برقرار کنید. صحبت کنید، لایک تبادل نمایید، نظر بگذارید و حتی ایده بدهید. هشیار باشید.

7- جامعه‌ی خود را بسازید. افراد جدید دعوت کنید. به انجمن‌های گفتگو، گروه‌ها، صفحات هواداری و موارد دیگری که به صنعتتان مرتبط هستند بروید.

8- خودتان را تبلیغ کنید. منظورم لاف زدن و ادعا کردن نیست. محتوای خوب می‌تواند بهترین وکیل مدافع برای خودش باشد؛ وظیفه‌ی شما تنها هدایت مخاطب به سمت آن است. محتوای خود را در هر مکانی که به جالب به نظر می‌رسد به اشتراک بگذارید.

9- ارزش‌آفرین باشید. همیشه.

10- توجهات را به سمت کارتان جلب کرده و افزایش دهید. در ادامه این توجه را به سمت شخص خودتان یعنی مؤلف محتوا جلب نمایید. البته اگر هدفتان سلبریتی شدن (حضور به‌عنوان یک فرد مشهور) است، می‌توانید تمامی نقاط قبلی را فراموش کنید. صرفاً بمانید و بدرخشید.

افراد به شما گوش کرده و دنبالتان می‌کنند. هرقدر افراد بیشتری با شما باشند، موضع شما قوی‌تر خواهد شد. یادتان باشد که شاخص میزان تاثیرگذاری شما توسط خودتان تعیین نمی‌شود. این جامعه‌ی شماست که تاثیرگذار بودنتان را مشخص می‌کند. به آن ارج گذاشته و آن را پرورش بدهید.

یک نکته‌ی آخر: به افرادی که خودشان را تاثیرگذار می‌دانند، باید یک مثل را یادآوری کنم: «درخت هر چه پربارتر، افتاده‌تر». این موضوع در همین حوزه هم صدق می‌کند.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید