کسب و کار الکترونیکی چیست؟
کسبو کارهای الکترونیکی که اغلب با "ebusiness" یا "E-business"معرفی میشوند ممکن است به عنوان استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT)در پشتیبانی از تمام فعالیتهای درون کسب و کار تعریف شود تجارت ازتبادل محصولات و خدمات بین مشاغل وگروه ها و افراد تشکیل شده است ومی تواند یکی از فعالیتهای اساسی باشد که در هر کسب و کار دیده شده است.
تمرکز تجارت الکترونیک روی استفاده از (ICT)برای فراهم ساختن فعالیتهای بیرونی و ارتباط های کسب و کار با افراد ، گروه ها و دیگر مشاغل است. روشهای مشاغل الکترونیکی شرکتها را قادر میسازد که سیستمهای پردازش اطلاعات داخلی و خارجی خود را مفید تر و انعطاف پذیرتر.
برای نزدیکی بیشتر کار به تامین کنندگان و شرکای تجاری و ارضای بهتر نیازها و انتظارات مشتریان لینک کنند.
در عمل ، کسب و کارالکترونیکی بزرگتر از تجارت الکترونیک است. در حالی که کسب و کار الکترونیکی به تمرکز راهبردی بیشتر با تاکید بر عملکردی که با استفاده از قابلیتهای الکترونیک رخ میدهد اشاره دارد،تجارت الکترونیک یک زیر مجموعه کلی از استرتژی کسب و کار الکترونیکی است. تجارت الکترونیک به دنبال اضافه کردن جریان درآمد با استفاده از شبکه جهانی وب یا اینترنت برای ایجاد و افزایش روابط با مشتریان و شرکای تجاری و برای بهبود بهره وری با استفاده از راهبرد مخازن خالی است.( مخازن خالی، یک اصطلاح شغلی است که اثرات منفی چگونگی یک پایان با نتیجه بی ارزش وقتی برای خشنودی دیگران تلاش میکند، را تعریف میکند. این اصطلاح معمولاً بیشتر در روانشناسی و تحلیل رفتار استفاده میشود .بی ارزشی را نمیتوان اندازه گرفت، اما در میان توافق عام شرکت کنندگان وجود خواهد داشت که محصول نهایی حتی نزدیک به نتیجه دلخواه قبلی نمیرسد)اغلب تجارت الکترونیک مستلزم کاربرد سیستم مدیریت دانش است.کسب و کارهای الکترونیکی شامل فرآیندهای کسب و کارهای فراگیر زنجیره ارزش کل است.
خرید الکترونیکی و مدیریت تامین کنندگان،پردازش الکترونیکی سفارشات،انتقال خدمات به مشتریان، همکاری با شرکای کسب و کار. استانداردهای فنی ویژه برای کسب و کار الکترونیک تبادل اطلاعات بین شرکتها را آسان نموده است.
نرم افزارهای راه حل کسب و کار الکترونیکی اجازه فرآیند یکپارچه سازی داخلی و بین شرکتهای کسب و کار را میدهد. کسب و کار الکترونیک می تواندبا استفاده از وب ، اینترنت،اینترانت،اکسترانت ،و یا ترکیبی از اینها کار هدایت را انجام دهد.در واقع تجارت الکترونیک (EC)فرآیند خرید ، انتقال، یا مبادله محصولات ، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های رایانهی از جمله اینترنت است.همچنین EC می تواند از بسیاری دیدها ازجمله فرآیند کسب و کار ،خدمات ، یادگیری، همکاری ، جامعه سودمند باشد. اغلب اوقات تجارت الکترونیک با کسب و کار الکترونیک اشتباه گرفته میشود.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید