تغییر استراتژی اپل برای افزایش درآمد
تغییر استراتژی اپل برای افزایش درآمد اکونومیست در گزارشی به کاهش جذابیت موبایل‌های هوشمند در مقایسه با یک دهه گذشته و تغییر استراتژی‌ کمپانی اپل برای افزایش فروش پرداخته است.

مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل امسال کاملا متفاوت از سال‌های گذشته بود. طی یک دهه گذشته، چند روز پیش از عرضه شدن محصولات جدید، طرفداران کمپانی اپل در خیابان‌ها صف می‌کشیدند.

آخرین مراسم رونمایی از محصولات اما در دهم سپتامبر این‌گونه برگزار شد: مدیر اپل، تیم کوک با لباسی مشکی بر روی صحنه ظاهر شد. او از قدرت جدیدترین محصولات اپل در سراسر جهان صحبت کرد.

تغییری جدی اما در کار نبود. آیفون ۱۱ فرق چندانی با نسل قبلی ندارد و این تغییرات جزئی هستند.

واقعیت این است که موبایل‌های هوشمند به اندازه گذشته هیجان‌انگیز نیستند. مصرف‌کنندگان در سراسر جهان کمتر برای مدل‌های جدید هزینه می‌کنند. بازار تلفن‌های همراه دچار رکود شده و بر اساس گزارش‌های منتشرشده این روند برای اپل هم به‌نوبه خود مشکلاتی ایجاد کرده؛ شرکتی که بخش بزرگی از موفقیت‌های آن به قیمت‌های بالای محصولاتش مربوط می‌شود.

در مراسم رونمایی از گوش‌های آیفون ۱۱، کمپانی اپل اعلام کرد قصد دارد با فروش آیفون‌های قدیمی با قیمت کمتر از ۷۰۰ دلار، کاربرانی را که تمایل به خرید آیفون‌های جدید ندارند، برای خرید مدل‌های قدیمی تشویق کند.

تغییر استراتژی اپل و روی‌آوری به ارائه و فروش خدمات هم قابل توجه است. طیف این خدمات گسترده است و شامل همه چیز از تمدید ضمانت‌نامه‌ها تا تاسیس فروشگاه‌های اختصاصی اپل برای بازی‌های ویدئویی (اپل آرکید) و راه‌اندازی شبکه پخش فیلم و سریال به نام اپل تی‌وی پلاس می‌شود.

کمپانی اپل قرار است شش میلیارد دلار برای سرویس استریم و پخش آنلاین محتوای تلویزیون‌های هوشمند هزینه کند و گفته شده که این سرویس به‌طور قطع رقیبی جدی برای نتفلیکس و دیزنی محسوب می‌شود.

یک سنت دیرینه دیگر در اپل افزایش سالانه قیمت‌ها بوده که امسال اتفاق نیفتاد. ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۱ در واقع ارزان‌ترین موبایلی است که شرکت طی دو سال گذشته عرضه کرده است. اتخاذ این استراتژی دو معنا دارد: اول، اپل قصد دارد بر ارائه خدمات تمرکز کند. دوم، این شرکت می‌خواهد با این روش طیف‌ گسترده‌تری از کاربر را در اختیار بگیرد.

به عقیده نویسنده اکونومیست، این یک استراتژی کاملا منطقی و حساب‌شده است. دست کاربران و مشتریان اپل بسته است. کاربران دیگر رقبای اپل که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند، گزینه‌های زیادی دارند. این رقابت موجب می‌شود از کاهش قیمت‌ها نفع ببرند.

اما کابرانی که اکوسیستم اپل را ترجیح می‌دهند، حتما باید آیفون خریداری کنند. (قیمت بالاترین مدل آیفون ۱۱ پرومکس هزار و ۴۴۹ دلار است) به این ترتیب، به‌طور موقت حاشیه سود اپل قابل توجه خواهد بود.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید