کتاب هنر کشف فرصت
معرفی کتاب «هنر کشف فرصت»
 معرفی کتاب «هنر کشف فرصت»
راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار از طریق نوآوری راهبردی و تفکر تجسمی

نویسنده: مارک اسنیوکاس - پارکر لی - مت موراسکی

مترجم: خاطره دانشجووش

ناشر: طنین قلم

نوبت و سال چاپ: چاپ دوم –  ۱۳۹۷

تعداد صفحه: ۱۶۸ صفحه

قطع: وزیری

«هنرکشف فرصت» چگونگی استفاده از نوآوری راهبردی و تفکر طراحی کسب‌وکار به منظور رشد کسب‌وکار موجود و خلق کسب‌وکار کاملا جدید است. این فرایند از طریق کشف فرصت‌ها در جهت تدوین راهبرد و تعقیب فرصت‌ها انجام می‌گیرد. تئوری‌های مدیریت راهبردی چارچوبی را برای هدایت مسیر اندیشیدن ارایه و به ما کمک می‌کنند تا گزینه‌های مطلوب در زمینه مکان راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدی و مسیر رسیدن به موفقیت را پیدا کنیم.

در گذشته، تمرکز کسب­‌و­کارها در مرحله­ راه ­اندازی بر محصول و بازار معطوف بود. به این ترتیب که افراد ابتدا محصولی را انتخاب می­‌کردند و سپس به دنبال پیدا کردن بازاری مناسب برای آن بودند. از دید آن‌ها موفق شدن در گرو قیمت رقابتی، تمایز کالاها و خدمات و همچنین جایگاه متمایز بازار بود. اما کسب­‌و­کارهای مدرن به­‌جای تمرکز بر کسب مزیت رقابتی، به تشخیص فرصت­‌های کسب­‌و­کار توجه دارند.  

در دنیای رقابتی امروز قبل از عرضه محصول، باید بازار مناسب را پیدا کرد. باید ببینید مردم چه می خواهند، به چه چیزهایی نیاز دارند و نیازهای فعلی آن‌ها چیست. سپس مطابق با نیازهای آن‌ها محصول را ارایه داد. افراد هوشیار بازاری را انتخاب می‌کنند که مردم آماده خرید محصولات آن باشند. پس بهتر است ابتدا فرصت‌های مناسب را شناسایی و پس از شناخت و ارزیابی فرصت، در جهت بهره­‌برداری از آن اقدام به کارآفرینی نمایید.

لازم به ذکر است که فرصت به معنی شناسایی بازار، نیازها و انتظارات تامین نشده­ مشتریان، دلایل خرید نکردن و همچنین دلایل نارضایتی مشتریان است. افراد باهوش این نوع نیازهای برطرف نشده مشتریان را کشف می‌کنند و سپس برای پیدا کردن راه‌حلی برای تامین این نیازها قدم برمی‌­دارند. روش مناسب برای رسیدن به موفقیت تنها تمرکز صرف بر شرکت نیست بلکه شامل خلق ارزش برای مشتریان، شرکت و کل شبکه ارتباطی کسب‌­و­کار نیز می‌شود. بدین منظور باید کالاها و خدماتی را به مشتریان پیشنهاد نمایید که رضایت‌مندی و رفع نیازهای آن‌ها را در پی داشته باشد.

کتاب «هنر کشف فرصت» به بررسی فرص‌ت­های کارآفرینانه، چگونگی را‌‌ه‌­اندازی کسب‌­و­کار و همچنین را‌ه‌های رسیدن به موفقیت می‌­پردازد. درک فرصت­‌های کارآفرینی به شما در راه­‌اندازی کسب­و­کار و رسیدن به موفقیت یاری می­رساند. چناچه نسبت به فرصت­های کارآفرینانه هوشیار نباشید، قابلیت­‌ها و توامندی‌های خود را از دست خواهید داد. این کتاب قصد دارد تا به شما در جهت را‌‌ه‌­اندازی و رشد کسب‌وکارتان کمک کند.

کتاب «هنر کشف فرصت» در پنج فصل شامل «نوآوری در کسب­‌و­کار»، «کشف فرصت­‌های رشد»، «تدوین راهبرد»، «راه‌اندازی کسب­‌و­کار جدید» و «کسب مهارت در تفکر طراحی کسب­‌و­کار» تدوین‌شده است. فصل‌های این کتاب به شیوه‌­ای طراحی شده‌­اند که تمام مسائل مرتبط با کسب‌­و­کار را از ابتدا یعنی شناسایی فرصت تا رسیدن به موفقیت در برگیرد
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید