بازاریابی گوشه چیست
بازاریابی شیوه های گوناگونی دارد،بازاریابی ای که بسته به نوع محصول و بازارهدفی که مد نظر داریم انتخاب می شود،بازاریابی گوشه نامیده می شود.
منظور از بازاریابی گوشه ، بازاریابی برای یک قسمت متمرکز و قابل هدف گذاری بازار است.اغلب کسانی که به دنبال بازاری بی رقابت و مطمئن هستند و سود کلان میخواهند به بازاریابی گوشه روی می آورند. در بازاریابی گوشه صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان به دنبال تنوع محصول نیستند.بازاریابی گوشه به سوی تخصص گرایی پیش میرود.تولیدکنندگان محصولات ارگانیک از این قبیل هستند.تولید محصولات کشاورزی بازار اعظمی را در بردارد این درحالیست که برای محصولات ارگانیک تخصصی شده و بازار هدف بسیارکوچکی را نسبت به بازار هدف محصولات کشاورزی معمولی شامل می شود بنابراین بدلیل آنکه تولیدکننده به سمت رضایت مشتری و تکمیل نیازهای خاص مشتری پیش میرود می تواند مبلغ قابل ملاحظه ای علاوه بر هزینه ساخت به خاطر ارزش افزوده دریافت کند و حاشیه سود بیشتری برای محصولات خاص بوجود آورد.
شرکت ها به 2 دلیل بازاریابی انجام میدهند:
1) رشد
 2) بقا
توجه به رشد در میان شرکت ها نسبت به بقا بیشتر دیده می شود این درحالیست که اولویت با تداوم و بقاست به خصوص در شرکت های کوچک.
رقابت شدید کشورهایی که قادر به تولید با هزینه های پائین هستند از جمله چین مشکلات زیادی را برای بسیاری از صنایع فراهم کرده است.تولیدکنندگان برای بقا باید خود را با محیط تطابق دهند و راهبرد رقابت از طریق پایین آوردن قیمت مانند چین اشتباه است و به هرحال تجارت به ضرردهی پیش خواهد رفت بنابراین باید بین خود و بازارهای این چنینی تمایز و ارزش افزوده بوجود آورد .ازسوی دیگر باید در نظر داشت که بازارمصرف به سمتی پیش میرود که خواهان کالا و خدمات خاص و لوکس هستند در نتیجه هر اندازه موانع تجارت کاهش یابد ، کشورها و شرکت ها بر رقابت تمرکز بیشتری داشته و بیشتر تخصصی می شوند.

بازاریابی گوشه نیز به عنوان راهبرد رقابتی در نظر گرفته میشود،با وجود اینکه مزایایی از قبیل سوددهی بالا،تخصصی بودن،رقابت کم و اطمینان بالا بر آن حاکم است ولی چند ریسک پنهان دارد برای مثال:

1 نفوذ رقیبی که میخواهد در بخشی از بازار حضور یابد.

2 یکنواختی بازار به دلیل ترجیح مشتریان

3 ورود محصول جدید
در بازاریابی گوشه باید بدانیم که :
 مشتریان نیازهای مشخص و معینی دارند.
 مشتریان پاداش شرکت را برای هر چه بهتر مرتفع شدن نیازشان میپردازند.
 بازار گوشه جذابیتی برای دیگر رقبا ندارد.
 پول معینی از تخصصی شدن بازار به دست میآید.
 بازار گوشه یک وسعت، سود و پتانسیل رشد دارد.
متداولترین روش برای تشخیص بازار گوشه بررسی بازار وتشخیص محصول گوشه،تحقیق و توسعه و گرایش به خلاقیت و تغییر در جهت بهبود محصول کنونی است.
درنهایت باید یادآوری نمود که هرمحصولی که با بازاریابی گوشه معرفی و عرضه میگردد پتانسیل تبدیل به یک محصول عادی و کسب بازارمعمولی را دارد.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید