چگونه در شرایط رکود، فروش را افزایش دهیم؟
چگونه در شرایط رکود، فروش را افزایش دهیم؟ اگرچه معمولا مقدار درآمد قابل‌تصرف مشتریان در شرایط سخت اقتصادی کمتر می‌شود، بسیاری از کسب‌وکارها توانسته‌اند روش‌های خلاقانه‌ای پیدا کنند و به‌واسطه آن‌ها در شرایط رکود نیز همچنان به کسب‌وکار ادامه دهند. افزایش فروش در شرایط رکود اقتصادی بستگی به توانایی شما در درک دو عامل دارد: یکی الگوی فکری مشتریانی که برای برطرف کردن نیازهای اساسی‌شان هم نسبت به گذشته مشکلات بیشتری دارند، و دیگری فرصت‌هایی که درنتیجه انتخاب‌های مشتریان ایجاد می‌شوند، چرا که مشتریان ترجیح می‌دهند بودجه محدود خود را برای کالاهای خاصی صرف کنند.



روابط با مشتری

مشتریان به‌منزله خونی هستند که در رگ‌های شرکت شما جریان دارند. در شرایط رکود شما باید بیش از هر زمان دیگری به آن‌ها توجه کنید. اگر به مشتریان نشان دهید که به‌واقع به فروش به آن‌ها علاقه‌مند هستید و برایشان ارزش قائلید آن‌ها مجاب خواهند شد که مجددا برای خرید کالاها یا خدمات به شما مراجعه کنند. بنابراین، مزایای ناملموس کسب‌وکارتان را برای مشتریان بشناسید، و آن‌ها را مرتباً تقویت کنید. برای مثال، اگر مالک یک اسپا (استخر آب‌معدنی) هستید، و مردم برای ماساژ به شما مراجعه می‌کنند، شما یک‌قدم فراتر بردارید و بیشتر به آن‌ها خدمات‌رسانی کنید و برخورد خوبی با آن‌ها داشته باشید. برای مثال نام و علایق آن‌ها را به خاطر بسپارید. زمان بیشتری را با آن‌ها سپری کنید و با دقت به حرف‌ها و زبان بدنشان گوش دهید. این توجه مضاعف مزیتی مضاعف دارد: هم آن‌ها مراقبت و توجه بیشتری دریافت می‌کنند و هم شما اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید تا بدانید بهترین راه برای پاسخگویی به نیازهایشان چیست.



قیمت

وقتی مشتریان پول کمتری برای خرج کردن داشته باشند، بیشتر مراقب خواهند بود که چه بخرند و چه قدر بپردازند. اگرچه منطقی نیست قیمت‌ها را آن‌قدر پایین بیاورید که هیچ سودی عایدتان نشود، اما می‌توانید روی آمیزه محصولاتتان مانور بدهید، یا به‌جای محصولات بسیار گران‌قیمت، روی کالاهایی که ارزان‌تر هستند تمرکز کنید. اگر هنوز هم تمایل دارید کالاهای گران‌قیمت را عرضه کنید، آن‌ها را در قفسه‌های داخلی قرار دهید و در ویترین اقلامی را بگذارید که مشتریان بتوانند به‌راحتی آن‌ها را بخرند.



ارزش

در شرایط دشوار اقتصادی، سعی کنید بیشترین ارزش را به نسبت قیمتی که مشتریان می‌پردازند به آن‌ها عرضه کنید. به مشتریان نشان دهید کالایی که می‌خرند ارزش هزینه کردن دارد. اگر کالای شما دوام بیشتری نسبت به محصولات رقبا دارد، برای مشتریان توضیح دهید که با خرید آنچه قدر صرفه‌جویی خواهند کرد. اگر محصولی خوراکی را عرضه می‌کنید که خوشمزه‌تر یا سالم‌تر از گزینه‌های مشابه است، بازاریابی خود را روی نمایش برتری‌های آن قرار دهید و بر روی مشتریان بالقوه تمرکز کنید. آموزش مزایای محصولاتتان به مشتریان می‌تواند آن‌ها را علی‌رغم محیط مالی و اقتصادی نامطلوب، برای هزینه کردن تشویق کند. اگر این فرصت را فراهم کنید که خودشان تجربه کنند محصول شما ارزش خرج کردن دارد، دلیلی برای مراجعه دوباره و خرید دوباره از شما خواهند داشت.



بازاریابی خلاق

در شرایط رکود، توانایی شما نیز برای هزینه کردن روی کمپین‌های بازاریابی کاهش می‌یابد. اگرچه این محدودیت ممکن است مانعی برای بازاریابی موفق به نظر برسد اما درواقع می‌تواند یک فرصت باشد. چرا که وقتی پول کمی دارید، ناچار می‌شوید روش‌های خرج کردن آن را با دقت بیشتری ارزیابی کنید، و استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه‌ای را ابداع نمایید. برای دسترسی پیدا کردن به پایگاه وسیع‌تری از مشتریان، با کسب‌وکارهای دیگر شریک شوید. برای یادگیری درباره ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتریان هدفتان، زمان کافی اختصاص دهید تا بتوانید بازاریابی خود را هدفمندتر و موثرتر انجام دهید. از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی کالاها و خدماتتان استفاده کنید تا بتوانید برند خود را توسعه دهید و هویتی برای شرکت خود در میان مردم ایجاد نمایید. از مشتریان بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند و وقتی آن‌ها هم مشتریان شما شدند، به معرفشان پاداش بدهید.

 
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید