کلمات کلیدی را صحیح انتخاب کنید
  eadsمجتبی سادات
دیپروتد کلمات کلیدی را صحیح انتخاب کنید
هر کسب و کاری (وب سایت) این هدف را دنبال می کند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل نشان داده شود. اگر کسب و کار نوپای خود را بتوانید به مرحله ای برسانید که در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار گیرد، شما از یک شانس بسیار بالا که مشتریان به وب سایت شما مراجعه کنند، بهره خواهید برد. اما رتبه بندی در گوگل آسان نیست. در طول چندین پست بعدی در وبلاگ، من در مورد آنچه شما نیاز دارید برای بهبود رتبه خودتان، صحبت خواهم کرد. در این پست با مهم ترین عامل برای رسیدن به موفقیت در موتور جستجو شروع خواهم کرد: انتخاب کلمات کلیدی مناسب.

کلمات کلیدی از مهم ترین عوامل محسوب می شود به این دلیل که موتورهای جستجو، مانند گوگل، برای پیدا کردن مطالب شما اینگونه برنامه ریزی شده است. در واقع انتخاب کلمات مناسب برای شما یک الزام تلقی می شود. تصور کنید که انجام تمام کارهایی که لازم است تا وب سایت خود را به رتبه های بالا جستجو برسانید را انجام می دهید، سپس شما به  این موضوع بر می خورید که کلمات کلیدی شما مد نظر مشتریان نیست در زمان جستجو! این مشکل بسیار تا به حال اتفاق افتاده است. نمایش به عنوان شماره یک در گوگل هیچ ارزشی ندارد اگر آن را برای کلمات کلیدی اشتباه بدست آورده باشید.

همانطور که شما انتخاب کلمات کلیدی را یک هدف قرار می دهید، به یاد داشته باشید برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه به این چهار اشتباهی که در زیر برای انتخاب غلط کلمات کلیدی اشاره می کنم دقت کافی به عمل بیاورید:

اشتباه ۱: انتخاب کلمات کلیدی که بیش از حد عمومی هستند

کاملا بدیهی است که این کلمات کلیدی رایج هستند و احتمال جستجو آنها بسیار است. اما چگونه شما مطمئنید که این جستجوها انجام شده توسط مشتریان انجام خواهد شد؟ با استفاده از کلمات کلیدی خاص که هنوز هم به کسب و کار خود  آن را مربوط می دانید  استفاده کنید. منظور من این است که با استفاده از کلمات کلیدی خاص، بر خلاف کلماتی عمومی دارای نرخ تبدیل بالاتر می باشند.

از آنجا که حجم جستجو کلید واژه کاهش می یابد، هزینه به ازای هر کلیک و یا CPC افزایش می یابد. اگر شما طراحی وب باشید، کدام یک از این کلمات کلیدی را دوست دارید در هدف قرار دهید؟

این دلیل سئو (SEO) نیاز به جزئیات دارد. کلمه وب خیلی عمومی است، آیا ما در مورد اینترنت و یا تارنما صحبت می کنیم؟ کلمه طراحی وب سایت حجم پاسخ ها را کمتر می کند. با این حال، آن را هنوز هم می تواند به معنای یک شغل در زمینه طراحی وب سایت و یا یک آموزش طراحی سایت (مثل سایت ساز) تلقی کرد. اما نتایج واقعی که مشتریان می خواهند یافت چیست؟  کافی است شما “شرکت طراح وب سایت” با “وب” مقایسه کنید.

اشتباه ۲: استفاده از کلمات صنعتی به جای کلمات مشتری پسند

شما یک متخصص در زمینه کاری خود هستید. این شما هستید که از کلمات خاص میتوانید در هنگام صحبت با کارشناسان دیگر استفاده کنید. شما حتی ممکن است که از طرف مشتریان بشنوید این اصطلاحات اشتباه است. اما واژه هایی که مشتریان شما استفاده می کنید دقیقا آن چیزی است که شما باید عنوان هدف قرار دهید! نکته ای که باید اینجا اشاره کنم این است که اگر مشتریان شما افراد متخصص در حوزه کاری شما هستند، گاهاً کلمات صنعتی شما توسط مشتری هم استفاده خواهد شد. من در این مورد حرف سخنم با مشتریانی هست که با شغل شما آشنایی کامل ندارند.

این جایی است که شما واقعا باید به طرز فکر مشتری خود آشنا باشید. مخصوصاً در زبان پارسی که بسیاری از اصطلات در پارسی همچنان بر گرفته از انگلیسی می باشد. انتخاب بین لغات پارسی(معنی لغات به پارسی) یا پارسی نویسی لغت انگلیسی هم بسیار مهم است. در اینجا چند مثال به شما دقیقا نشان می دهم که چگونه محتوای وب خود را بهینه سازی درست و مناسب با کلید ها انجام دهید:

کلمه صنعتی: Host – Computer – Website – Online

کلمات کلیدی مشتری پسند: هاست – رایانه – وب سایت – آنلاین

کلمات کلیدی غیر مشتری پسند: فضای وب یا سایت – رایانه – تارنما – درون خطی

مثال دیگر می تواند از کسی که به دنبال یک مودم جدید می گردد:

کلمه صنعتی: WiFi Router

کلمات کلیدی مشتری پسند: مودم اینترنت ، مودم بیسیم

کلمات کلیدی غیر مشتری پسند: مسیر یاب بیسیم، روتر وایفا

اصطلاحات متداول بیشتر اوقات مورد استفاده قرار می گیرند و حتی بسیاری از مردم ممکن است معادل “صنعتی” واژه ها را برای جستجو ندانند. حال هنگامی که مشتریان در حال ورود کلید واژه ها برای جستجو هستند، اگر کلید واژه ها با هدف شما تطابق نداشته باشد، به راحتی مطالب خود را بی اعتبار کردید. به یاد داشته باشید کلمه کلیدی خصوص تر، مشتری را به شما علاقه مندتر خواهد کرد.

اشتباه ۳ : هدف قرار دادن “راه حل ها” به عنوان کلمات کلیدی

مشتریان به شما رجوع می کنند چون آنها یک مشکل دارند. در نتیجه، آنها برای حل مشکل عبارتی را جستجو می کنند. در واقع، مردم تمایل دارند از طریق برای مشکلات خود راه حل پیدا کنند. در حالی که شما و رقبای خود کلنجار می روید تا رنک خدمات یا محصولات خود را در نتایج جستجو ها بالا ببرید، به نکته ای که می گویم توجه کنید. شما ممکن است با این نظری که بیان می کنم نعجب کنید ولی وقعیت این است  که کلمات کلیدی که در مورد مشکلات است دارای ترافیک بیشتری هستند و رقبا کمتر به این موضوع دقت می کنند.

هنگامی که شما سردرد دارید، شما “سردرد”، نه بلکه “آسپرین” را جستجو می کنید. این امر وقتی اتفاق می افتد که شما  خود را در جای مشتری قرار می دهید تا با شناخت از مخاطبان هدف خود پی به عادات جستجو انها برسید.

اشتباه ۴: حدس شانسی کلمات کلیدی

قبل از محتوای خود را در معرض آنلاین بودن قرار دهید، حتما به یک سطحی از  بینش در باب کلمات کلیدی خود برسید که بسیار به شما در روند راه کمک خواهد کرد. شانسی به حدس اینکه کدام کلمات کلیدی بهترین هستند نپردازید. حتما کمی تحقیقات کنید و حتما کلید های خود را آزمایش کنید و حتی نظر دیگران پرس و جو کنید. با الگوهای معمولی که توسط مشتریان انجام می گیرد کاملا آشنا شوید. صفحه مربوطه به شما اطلاعات خوبی راجع کلید واژه ها خواهد داد. از این طریق  پی به لغاتی که کابران در متور جستجو ی گوگل دنبال خواهند کرد پی می برید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید