روز جهانی ایموجی
روز جهانی ایموجی
ایموجی‌ها مدتی است که راه خود را به زندگی روزمره ما باز کرده‌اند. اما، آیا می‌دانستید این شکلک‌های بانمک روزی برای خود دارند که در سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود؟ 

این روزها کمتر کسی است که در پیام‌های روزمره خود با اعضای خانواده، دوستان و آشنایان از ایموجی (Emoji) یا همان صورتک‌های زرد و بامزه استفاده نکند. این تصاویر به متن‌های خشک و بی‌روح، زندگی می‌بخشند و تاثیر گذاری آن‌ها را بیشتر می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید که دوست‌داران و عاشقان سینه‌چاک این صورتک‌ها هر سال روز هفدهم ماه ژوییه را به عنوان “روز جهانی ایموجی” جشن می‌گیرند!
چرا روز جهانی ایموجی وجود دارد؟

ایموجی ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ میلادی به وجود آمدند و با همه گیر شدن تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، به عضو مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. تحقیقات نشان داده که استفاده از ایموجی‌ها حس صمیمیت بیشتری به پیام متنی بخشیده و مغز انسان آن‌ها را به شکل متفاوت‌تری تحلیل می‌کند. به عنوان مثال طی یک تحقیق علمی ثابت شده است که مغز انسان تنها با تحلیل این شکلک‌ها لحن و شیوه بیان جمله را بهتر متوجه می‌شود. همین‌طور پژوهشی دیگر نشان داده است که به طور میانگین، افرادی که از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند زندگی شخصی و احساسی سالم‌تری دارند و خوشحال‌ترند. علاوه بر این آزمایش‌ها، بسیاری از شرکت‌ها از این صورتک‌های زرد برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند تا به شکل موثر تر و انسانی‌تری با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. پس اگر پدیده‌ای آن قدر مهم است که زندگی و حتی مغز ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا یک روز جهانی برای جشن گرفتن آن نداشته باشیم؟
هفده ژوییه، روز جهانی ایموجی
خب، حالا که دلیل جشن گرفتن این روز را خدمتتان عرض کردیم، شاید بپرسید چرا این روز؟ دلیل این انتخاب بسیار ساده است. در تصویر ایموجی تقویم در گوشی‌های آیفون این روز را نشان می‌دهد. در نتیجه با توجه به تعداد بالای کسانی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند، روز هفدهم ژوییه به عنوان روز جشن جهانی ایموجی انتخاب شده است.
چطور روز ایموجی را جشن بگیریم؟
اول از همه به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید و در پست‌ها مختلف خود از این صورتک‌ها استفاده کنید. اصلا چرا کل متن پست را با ایموجی نمی‌نویسید؟ مگر مصری‌ها با آن تمدن باشکوه از الفبای تصویری هیروگلیف استفاده نمی‌کردند؟ اگر آن‌ها می‌توانستند، شما هم می‌تواند. پس از این کار، می‌توانید در جوایز سالانه ایموجی ها شرکت کنید و به صورت مورد علاقه خود در دسته‌بندی‌های گوناگون رای دهید.

یک راه دیگر برای جشن گرفتن روز ایموجی، بازخوانی سرود ایموجی است! بله، جمله را درست خواندید. سرود ایموجی در توسط فردی به نام جاناتان مان (Jonathan Mann) ساخته شده و شما می‌توانید با بازخوانی آن و حتی درست کردن نماهنگ، این روز را جشن بگیرید. اگر بعد از این همه جشن گرفتن باز هم برایتان انرژی باقی مانده، گوشی تلفن خود را بردارید و دوستانتان را به ایموجی پارتی (Emoji Party) دعوت کنید. تنها فرق این میهمانی با دورهمی های معمول این است که باید خودتان را به شکل ایموجی‌های محبوب و مشهور درآورید.
اگر در بین این همه صورتک، به شکلی برخوردید که معنای آن را نمی‌دانستید، اصلا نگران نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ایموجی پدیا (Emojipedia) سر بزنید و جواب خود را در این دایره‌المعارف اختصاصی پیدا کنید.

در نهایت هم می توانید با همین شکلک‌های زرد، نظرات خود را درباره این روز جهانی با ما به اشتراک بگذارید.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید