بازاریابی شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کار اینترنتی شما
دیپروتد بازاریابی شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کار اینترنتی شما 
سوالی که من همیشه در این زمینه دارم چیزی شبیه به این جمله است که " با وجود تمام تفاوت های سایت های شبکه اجتماعی، چگونه باید تشخیص دهیم که کدامیک از این وب سایت ها متناسب با کسب و کار اینترنتی من می باشد! چگونه زمان خود را برای کار بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی تنظیم کنم؟"

سوال بسیار خوبی است! من مطمئنم همهء ما در این زمینه این سوال را از خودمان پرسیده ایم؛ درست است! بسیار واضح است اگر هدف مشخصی برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی ندارید، احساسی شبیه به کسی را دارید که خود را درون آب انداخته و نمی تواند شنا کند! وحشت می کنید و سعی می کنید که سر خود را تا حد ممکن بالای آب نگه دارید. نه تنها ترسناک است بلکه خسته کننده هم می باشد.

من می خواهم پاسخ این سوال را با سوال دیگری بدهم: "دلیل اصلی شما برای استفاده از شبکه های اجتماعی چیست؟" لطفاً این جواب را ندهید که "چون همه این کار را انجام می دهند" این اصلاً دلیل خوبی نیست. شما نیاز به یک دلیل مناسب و تعریف شده دارید و بعد از آن می توانید تعیین کنید که در چه سایت و یا سایت هایی زمان خود را صرف کنید.

در اینجا 5 سوال مطرح شده که باید از خود بپرسید، تا کمکی باشد به شما و تشخیص دهید که باید از کدام سایت(ها) استفاده نمایید:

    هدف "اصلی" شما در استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ پاسخ این سوال باید خاص باشد و نباید آن را تعمیم داده و کلی گویی نمایید.
    مخاطبان هدفمند شما چه کسانی هستند؟
    نتایج تلاش های شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی چه تاثیر خاصی بر روی مخاطبان شما خواهد داشت؟
    با چه سطحی از شبکه های اجتماعی راحت تر هستید؟ ایا در این شبکه های اجتماعی به تازگی عضو شده اید؟ ایا شما یک کاربر متوسط هستید یا یک کاربر پیشرفته در این زمینه محسوب می شوید؟
    در طول روز و یا هفته تمایل دارید چه زمانی را به بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص دهید؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، می توانید به بررسی وب سایت های شبکه اجتماعی بپردازید که بر اساس پاسخ هایتان بتوانید بهترین گزینهء مورد نظر را انتخاب کنید. سه نمونه از بزرگترین وب سایت های رسانه اجتماعی: LinkedIn، فیس بوک و تویتر می باشد. در مورد این سه وب سایت به این صورت هم می توانید فکر کنید:

    LinkedIn مثل قرار گرفتن در کت و شلوار می باشد.
    فیس بوک مثل لباسهای غیر رسمی و راحتی است که روزهای آدینه می پوشید.
    تویتر مثل لباسهایی که بعد از مهمانی و یا لباسهایی که آخر هفته استفاده می کنید.

کسب و کار اینترنتی در هر یک از این سه وب سایت مانند یک محل کار سنتی در طول روز، ساعتها در جریان است و انجام می شود. من از این مقایسه فقط برای ارائه ایده برای کاربرد بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کار آنلاین استفاده می کنم. تمامی این وب سایت های شبکه اجتماعی برای کسب و کار من "مناسب" است. در واقع کلید راه حل در "تناسب" می باشد و بعد از آن می توانید در هر یک از این وب سایت ها عضو شوید. پس فقط برای عضویت در این سایت ها ثبت نام نکنید.

شما "باید" با برخی از مدهای روز همراه شوید. از پیوستن به گروه های مختلف گرفته تا پاسخ به سوالات در فیس بوک و یا توئیت کردن در مورد برخی اطلاعات مفید و ... به خاطر داشته باشید افراد دوست دارند در مورد علایق شما بیشتر بدانند تا بتوانند قبل از انجام هر نوع تجارتی با شما، به شما "اعتماد " کنند.

میزان صرف زمان در این نوع وب سایت ها بستگی به هدف اصلی شما و مخاطبان شما دارد (به سوال 1و2 در بالا توجه کنید) روزانه حداقل 30 دقیقه وقت برای کار بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید. این برنامه را به صورت ثابت و متوالی داشته باشید و از یک برنامه زمان بندی ساده و بدون هزینه مانند: (http://nestersoft.com/timeleft/index.shtml) برای 30 دقیقه استفاده کنید و مشغول شوید.

هنگامی که تایمر خاموش شد، کار روزانهء خود را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به منظور بهبود کسب و کار اینترنتی خود انجام داده اید. واقعاً کار ساده ای نیست! واقعاً مدیریت این کار سخت است! اگر از این کار لذت بردید، حتماً آن را در پایان روز مجدداً انجام دهید. مانند هر کار دیگری، وقتی انجام آن راحت و ساده باشد، به دلیل همان سادگی حتماً آن را به انجام می رسانید
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید