«نون خ»؛ «پایتخت»ی برای کُردزبانان
«نون خ»؛ «پایتخت»ی برای کُردزبانان نشست سریال نوروزی شبکه اول برگزار شد
نشست خبری سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، امروز (۱۷ فروردین ماه) پس از گفت‌وگوی بازیگران و عوامل سریال با مخاطبان، با حضور خبرنگاران در محل سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، نعیمه نظام دوست، فریده سپاه منصور، ندا قاسمی، شیدا یوسفی، هدیه بازوند، امیر وفایی (نویسنده) و مهدی فرجی (تهیه کننده) در این نشست حضور داشتند.
«نون خ»؛ «پایتخت»ی برای کُردزبانان 
در ابتدای نشست مهدی فرجی، تهیه‌کننده گفت: پخش سریال به پایان رسید و مورد استقبال قرار گرفت. از صدا و سیما تشکر می‌کنم و همچنین از همکارانمان مانند آقای وفایی که با قلم زیبا این کار را نوشتند. متن این کار را به هرکس دادیم تا بخواند علاقه‌مند شد. اما به دلیل بعضی شرایط برای انتخاب بازیگر سختی داشتیم. سعید آقاخانی در نهایت بازیگران را انتخاب کرد. تیم این کار صبوری و تلاش کردند و در شرایط سخت آب و هوایی بودیم. ما برای لوکیشن نگران بودیم و عوامل به عشق مردم سختی‌ها را پشت سر گذاشتند. از آقای آقاخانی تشکر می‌کنم و همچنین بازیگران که انصافاً حرفه‌ای دور هم جمع شدند و بسیار حرفه‌ای ظاهر شدند و ترکیب خوب و ایده‌آلی فراهم کردند که کار مورد توجه قرار گرفت.

فرجی سپس گفت: سازمان صداوسیما اعلام کرد که پربیننده‌ترین سریال نوروزی، «نون. خ» است. همچنین از اهالی کُردنشین سپاسگزاریم. آن‌ها صبوری کردند و حتی نخبگان یادداشتی دادند. این ویژگی‌ها برای آقای آقاخانی کار فصل دوم را سخت می‌کند. ساخت فصل دوم سفارش داده شده است اما زمان مشخص نیست و می‌خواهیم امروز درباره آن با مدیران صحبت کنیم.

او ادامه داد: سریال «نون خ» لبخند بر لب می‌آورد. متأسفانه موقع پخش سیل آمد و دلمان می‌خواست همه مردم ببینند.

فرجی ضمن اظهار همدردی با مردم سیل‌زده اظهار کرد: شادی و نشاطی که این سریال به وجود آورد را به مردم تقدیم می‌کنیم و امیدواریم همه اقوام خود را در این سریال ببینیم و سهمشان ادا شود.

تهیه‌کننده «نون خ» در ادامه گفت: فیلمبرداری این سریال در زمستان انجام شد و در نتیجه باید لوکیشن محدودتری انتخاب می‌کردیم. بخشی از تصویربرداری در کردستان و بخشی در تهران بود و اتفاقاً بخشی از تحسین مردم برای لوکیشن سریال بود. همچنین برای تولید تیتراژ یک گروه مستقل رفتند تا تصویربرداری کنند. لوکیشن خارجی و زیبا کم نبود.


سیروس میمنت هم در این نشست بیان کرد: بازخوردهای سریال خوب بود. برای برخی کارها گارد گرفته می‌شود اما ما در این کار این مسائل را نشنیدیم و ندیدیم.

او اظهار کرد: اگر کاری صادقانه باشد، مردم خوشحال می‌شوند و حمایت می‌کنند. حتی یک نفر امروز تماس گرفت و گفت اگر قسمت بعدی این سریال ساخته نشود، سر پل صراط جلوی شما را می‌گیریم.

سعید آقاخانی، بازیگر و کارگردان سریال «نون خ» هم بیان کرد: از عوامل سریال تشکر می‌کنم زیرا کار سختی داشتیم و هماهنگی می‌خواست. آقای فرجی ما را حمایت کردند. یک یا دو متر برف در کردستان بود و نمی‌توانستیم با گروه ۴۰ و ۵۰ نفره به آنجا برویم زیرا به این شکل به نوروز نمی‌رسید. برای انتخاب بازیگر، آقای مصطفی تنابنده به سنندج و کرمانشاه رفت. آقای زین‌العابدین (مدیر شبکه یک) هم پشت کار ما بودند و از همه تشکر می‌کنم و برخورد مردم را خوب دیدم.

او ادامه داد: به قومیت دیگری برای ساخت سریال فکر نکردیم اما دلم می‌خواهد ساخت سریال درباره این مناطق کُردنشین را ادامه دهیم و دوست داشتم مردم با این مناطق آشنا شوند.

فرجی همچنین گفت: وقتی آقای آقاخانی را دعوت کردیم، چند قسمت فیلمنامه را مرحوم الوند نوشته بود اما آقاخانی، فیلمنامه را نپسندید و تصمیم گرفت همین موضوع را با پرداختن به لهجه و قومیت بسازد.
«نون خ»؛ «پایتخت»ی برای کُردزبانان 
امیر وفایی، نویسنده سریال «نون خ» هم در این نشست گفت: اصلاً شوخی با لهجه در سریال نداشتیم. خودم کرد نیستم و اصلاً درباره شوخی‌های کردستان آگاهی ندارم. برای همین سعی کردیم در متن، طنز موقعیت داشته باشیم تا شوخی قومیتی‌. متن کار طولانی شد چون آقایان فرجی و آقاخانی روی سریال وسواس داشتند. تلاش کردیم سریال به شکلی دربیاید که باب میل مردم شود. کمدی رئال نوشتن سخت است.
سعید آقاخانی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره استفاده از بازیگران جدید در این سریال که چندان موفق به نظر نمی‌رسد و همچنین ظرفیت محدود برای شوخی با اقوام کُرد، گفت: ما با ویژگی فردی و قومی شوخی نمی‌کنیم و قصد نداریم هیچگاه این کار را با اقوام ایران انجام دهیم. من با این مساله که بازیگران جدید به سریال ما خدشه وارد کرده‌اند، مخالفم چون این بازیگران تا به حال در سریالی بازی نکرده‌اند و کارشان در «نون خ» با کار دیگری مقایسه نمی‌شود و مخاطبان درباره این بازیگران اطلاعاتی ندارند. برخی از بازیگران این سریال کُرد نبودند اما به خوبی نقش یک کُرد را بازی کردند. ما برای این سریال ۲۰۰ بازیگر انتخاب کرده بودیم که ۴۰ نفر به تهران آمدند و با آنها تمرین کردیم. به نظرم نقطه قوت سریال بعد از نویسندگی، بازیگری به ویژه بازیگران بومی بود.

او ادامه داد: رنگ و نور و لوکیشن تهران، تکراری است. مردم آن خطه ساده‌تر و دوست داشتنی‌تر هستند. لوکیشن تهران لو رفته است و اولین بار عروسی به این شکل را در تلویزیون نشان دادیم.

فرجی بیان کرد: انصافاً صداوسیما روی باز نشان داد و اجازه دادند نقدها انجام شود و از مدیر شبکه و گروه و پخش شبکه یک و مدیر صدا و سیمای سنندج تشکر می‌کنم.

علی صادقی، بازیگر «نون خ» هم گفت: دوست داشتم با سعید آقاخانی کار کنم. همیشه شخصیت من لجباز است. سعی کردیم در نقش‌های مختلف به این شکل بازی کنم.

وفایی اظهار کرد: آقای آقاخانی به آداب و سنن کردزبانان آشنا بودند و درباره همه موارد فیلمنامه صحبت می‌کردیم و ایشان برخی موارد را تذکر می‌دادند.

شیدا یوسفی نیز بیان کرد: آقای فرجی در بسیاری از سکانس‌ها حضور داشتند و کارمان از نظر ایشان دور نمی‌ماند.
ندا قاسمی هم چنین اظهار کرد: امروز که با مردم حرف می‌زدیم انرژی گرفتم و حتی یک نفر گریه کرد که سپاسگزارم به فرهنگ کُرد توجه کردید.

هدیه بازوند گفت: در هر کاری یک نفر باید باشد که وقتی خسته هستی تو را به جلو هل بدهد مثل آقای مصطفی تنابنده و آقای مهدی فرجی که زمان می‌گذاشتند.

فریده سپاه منصور بازیگر سریال نوروزی «نون.خ» هم چنین اظهار کرد: من می‌خواستم کردی باشم که در تهران زندگی می‌کند، نه تهرانی که در کردستان زندگی می‌کند. درواقع همین روند را هم در فیلم سینمایی مهمان مامان پیاده کردم.
در پایان نشست مدیرکل روابط عمومی صداوسیما خطاب به عوامل سریال «نون خ» گفت: رئیس رسانه ملی تمایل داشتند برای تقدیر از عوامل سریال در این جلسه شرکت کنند اما به دلیل جلسه‌ای کاری نتوانستند و من از جانب ایشان در این جلسه حضور دارم تا ضمن تقدیر از عوامل، پیام رئیس رسانه ملی را هم به عوامل سریال ابلاغ کنم که گفتند پس از مجموعه «پایتخت» سریال «نون.خ» کاری قوی و نوآور بود که این موضوع قابل تقدیر است.

انتهای پیام



 خبرنگار مروارید صادق‌پور
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید