ایجاد امنیت شبکه محور، مهمترین وظیفه مرکز افتا
ایجاد امنیت شبکه محور، مهمترین وظیفه مرکز افتا دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی: امنیت شبکه محور از مهم‌ترین وظایف مرکز مدیریت راهبردی افتاست و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید برای ایجاد این امنیت در کشور همکاری کنند.
مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری: دکتر فیروزآبادی در جمع مدیران و کارکنان مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: دنیا در حال تغییر است و دیگر هیچ فاصله ای بین فضای حقیقی و فضای مجازی وجود ندارد و این دو فضا کاملا یکپارچه شده‌اند و گریزی از آن وجود ندارد.
رییس مرکز ملی فضای مجازی افزود: امنیت در فضای مجازی بحثی اساسی، مهم و استراتژیک است چه از طریق نفی تهدیدها و برطرف کردن آن‌‌ها با شناسایی آسیب‌ها و مهاجمان و چه از طریق حفاظت از دارایی‌ها تامین شود.
دکتر فیروزآبادی با اشاره به سه رکن تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی فضای مجازی گفت: امنیت در تمامی این ارکان مشترک است و لازم است در کنار امنیت فناوری به امنیت اقتصادی و اجتماعی فضای مجازی نیز توجه شود.
وی با اشاره به حضور و فعالیت ۵ میلیارد نفر از جمعیت دنیا در فضای مجازی و گسترش روزافزون اینترنت اشیا یادآور شد: هدف اصلی طراحان پلتفرم‌ها و ارکان سه‌گانه فضای مجازی حذف دولت‌ها و ملت‌هاست و اینترنت برای رسیدن به این هدف، به راحتی با آرایش شبکه‌ای خود مرزها را درنوردیده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: باید کار و فعالیت مرکز افتا توسعه و گسترش یابد و علاوه بر حفظ امنیت امروز فضای تولید و تبادل اطلاعات، به امنیت آینده نیز نگاه زیربنایی و استراتژیک داشته باشیم.
دکتر فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال سیطره جهانی بر دنیا هستند گفت: در دنیای جدید، کاربران فضای مجازی به کارگران تبدیل می‌شوند و هم‌اکنون نیز دنیای سلطه، کاربران رسانه را مصرف‌کننده می‌داند.
در جریان بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی و هیئت همراه از مرکز افتا، آقای رضا جواهری رییس این مرکز از اقدامات انجام شده در افتا گزارشی را بیان کرد.
تدوین طرح‌های مدیریت ملی حوادث فضای مجازی، امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات الکترونیکی‌، آموزش و فرهنگ‌سازی فضای سایبری، توسعه بازار صنعت افتا با مشارکت بخش خصوصی از جمله مهمترین اقدامات مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری عنوان شد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید