استعفا بنیانگذاران اینستاگرام از هیات مدیره فیس‌بوک
استعفا بنیانگذاران اینستاگرام از هیات مدیره فیس‌بوک اینستاگرام روز دوشنبه اعلام کرد که کوین سیستروم و مایک کریگر بنیانگذاران این موسسه از مقام های خود بعنوان مدیرعامل و مسئول امور فنی این شبکه اشتراک عکس که مالک آن فیسبوک است بدون ارائه هیچ توضیحی استعفا دادند.

به گزارش رویترز استعفای بنیانگذاران اینستاگرام که از نظر سودآوری فعال ترین بخش فیسبوک است چند ماه پس از استعفای جان کوم از بنیانگذاران واتس آپ صورت می گیرد که مالک آن نیز فیسبوک است. به این ترتیب فیسبوک از موثر ترین افراد در توسعه و هدایت دو بخش مهم از فعالیت های خود محروم می شود.

این استعفاها در شرایطی روی می دهد که شبکه اجتماعی فیسبوک به خاطر ضعف در حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران و عدم مقابله موثر با انتشار اخبار جعلی تحت فشار قرار گرفته و تعداد بیشتری از کاربران جوانتر برای ارتباط با دوستان و خانواده از ابزارهای دیگری استفاده می کنند.

کوین سیستروم روز دوشنبه در وبلاگ خود نوشت او و مایک کریگر قصد دارند مدتی مرخصی بگیرند و مجددا دوره ای از کنجکاوی و خلاقیت را تجربه کنند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که استعفای آنها پس از بروز اختلاف نظرهای مکرر با مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک بر سر نحوه اداره اینستاگرام روی داده است.

مارک زاکر برگ گفت:«من از همکاری با آنها طی شش سال گذشته چیزهای زیادی یاد گرفته و از همکاری با آنها لذت برده ام. برای آنها آرزوی موفقیت دارم و علاقمند هستم ببینم که در آینده چه چیزی خلق خواهند کرد.»

خبرگزاری رویترز می افزاید قبل از استعفای جان کوم در ماه مه، برایان اکتون یکی دیگر از بنیانگذاران واتس آپ نیز استعفا داده بود. این باعث تغییراتی در هیئت مدیره فیسبوک و افزایش اختیارات مارک زاکربرگ در اداره امور جاری شرکت شد.

فعالیت های اینستاگرام و فیسبوک در این سالها کاملا مجزا بوده و دو شبکه اجتماعی به ندرت به دیگری اشاره می کنند. ولی با توجه به فشارهای نهادهای مسئول بر فیسبوک برای حفاظت بهتر از اطلاعات خصوصی کاربران و مقابله جدی تر با انتشار اخبار جعلی مدیریت فیسبوک ناگزیر شده علاوه بر ایجاد تغییراتی در این شبکه اجتماعی نظارت بر شرکت های زیرمجموعه خود مثل اینستاگرام و واتس آپ را هم افزایش دهد.

خبر استعفای کوین سیستروم و مایک کریگر را ابتدا روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد و بعد اینستاگرام در بیانیه ای افزود آنها تصمیم به استعفا را روز دوشنبه به اینستاگرام و فیسبوک اطلاع داده اند.

کوین سیستروم و مایک کریگر در دوران تحصیل در دانشگاه استنفورد با هم آشنا شدند و پس از مدتی کار در موسسات اینترنتی در سیلیکون ولی در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را پایه گذاری کردند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به بهای یک میلیارد دلار خریداری کرد. این شبکه اشتراک عکس ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال داد. پیش بینی می شود که درآمد اینستاگرام در سال جاری از مرز ۸ میلیارد دلار عبور کند.


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید